{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

En buuunke spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens,

Jeg er stadig godt igang med at prøve at blive klogere på det der polering smiley

Jeg har i tankerne at købe en DAS-6-Pro maskine - hvilekt vel som så er ganske fint.
Men hvad med pads?
Jeg skal vel have 3 forskellige, går jeg ud fra, en til det grove, en til "mellem" og så en til at slutte af med?
Eller kan man bare nøjes med at gå fra grovt til fint?

Jeg læser nogen steder, at folk snakker om at købe en adapter til deres maskine, hvad gør den godt for? Er det for at kunne bruge meget mindre pads eller hva, eller større?

Hvad er en god shampoo?
Skumeffekten er vist noget af det vigtigste efter hvad jeg har forstået - meen, hvordan ved man om det er en god shampoo?

Glaze - hvad gør dette godt for?
Og hvornår i omgang af polering af bilen skal dette foregår?
Og er det i stedet for lakforsegler eller hvordan?

Der kommer sku nok flere spørgsmål senere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En buuunke spørgsmål
  • #1   14. apr 2011 Uha, jeg synes du skulle se nogle videoer fra bilvask.nu. Der får du i hvert fald besvaret en del af dine spørgsmål, og får sikkert også mere viden smiley

• #2   14. apr 2011 altså hvis du tager 3 forskellige pads,samt 3 forskellige poler creme,så er du godt dækket ind,når du så har brugt de 3 polercreme,så giver du glaze,derefter lakforsejler,og til slut voks

• #3   14. apr 2011 Hvis du har tænkt dig at bruge bilvask.nu's produkter, behøves du kun at gøre brug af grov samt mellem, da den fine er så fin at det kun er noget man egentlig gør, hvis der er snak om en lambo eller lignende, eller man bare har lidt for mange penge og fritid smiley

Har selv været igang med min med den grove og mellem de sidste dage og er virkelig et vildt resultat! smiley

Dog så vil jeg sige at du skal købe 2 af både den grove og mellem pads, da du godt kan gå hen og komme til at ødelægge den første inden du får helt 100 % styr på det smiley

men efter polering gav jeg så min 1 x lakforsegling samt 2 x voks også alt sammen fra bilvask.nu smiley
    Må sige at jeg igen på ny er blevet helt forelsket i min bil, og var så glad for den at jeg ikke længere kunne klare at se på de trælse nøgle ridser den havde fået på den ene forskærm når resten nu igen stod PERFEKT, så den ryger også lige en tur til maler mandag smiley

• #4   14. apr 2011 Jeg må lige se lidt videre på de videoer også - sys sku snart jeg har læst så meget, og så ender man fandme med at blive godt forvirret smiley

Det vil sige:
    *Vaske bilen med 2 spands metoden - og skylle den ren.
    * Clay'e bilen
    * Polere bilen
    * Polere glaze på
    * Give lakforsejler
    og slut af med voks?

• #5   14. apr 2011 haha Jimmi, du har penge nok så kan jeg høre, hvis den ryger til maler smiley

Jeg er stadig i tvivl om hvor vidt jeg bare skal bestilel det mest nødvendige hos bilvask.nu - eller om jeg skal bestilel den helt store omgang hos cyc.co.uk ..

Nu søger jeg bare lige så meget svar på lidt flere ting, før jeg beslutter mig for hvor meget jeg skal gøre. smiley

• #6   14. apr 2011 Ja altså den rækkefølge som du har lavet dig der er helt rigtig, den shampo som de har ved bilvask.nu er virkelig fantastisk! smiley

Har før brugte andre shampos til min foamgun så regnede med at jeg skulle bruge den samme mængde igen, men forsatan hvor det skummer smiley det var jo nærmest som en tyk lag flødeskum over hele bilen smiley

Jeg skal lige se om jeg ikke kan få smidt nogle billeder ind af mit projekt imorgen, jeg har nemlig taget nogle sammenligningsbilleder, hvor du kan se forskellen på lak før og efter polering med de produkter fra bilvask.nu og det er virkelig tydeligt hvad de kan udrette smiley

Så jeg satser på at få smidt nogle op i morgen eftermiddag og så skal jeg nok lige lave en tråd herinde så folk kan se smiley

• #7   14. apr 2011 *Vaske bilen med 2 spands metoden - og skylle den ren.
    * Clay'e bilen
    * Polish
    * glaze
    * forsejler
    * voks

• #8   14. apr 2011 haha, altså så dyrt er det heller ikke, fik en fornuftig pris på lakering af 1 forskærm plus 1 sideskørt i metallic, men sys bare at bilen fortjener det nu når det fine vejr er kommet tilbage smiley

• #9   14. apr 2011 glaze skal bare smøres på,ikke poleres på

• #10   14. apr 2011 og jeg håber at få testet karma mellem og fin i weekenden

• #11   14. apr 2011 Jt ! Jeg har selv lige testet karma mellem og det er virkelig lækkert at arbejde med! smiley Man behøver kun ganske små mængde og det tørre ikke ud på nogen måde eller lignende, man kan bare blive ved og ved smiley

Jeg blev virkelig overrasket over det produkt og hvor let og godt det arbejder, og det går en hel perfekt glans frem i lakken, ville dog også gerne se hvad mere man får fra den fine, da michael snakker om det kun er de sidste 2-5 % man får fra den, men ville alligevel gerne se hvad forskellen var i virkeligheden, så du må lige melde tilbage med hvad du mener om den fine smiley

• #12   14. apr 2011 jeps smiley

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #13   16. apr 2011 alt efter hvordan bilen er mht. ridser, kan man også undvære den grove karma.
    Men kommer jo an på hvor slem bilen er, det er jo ikke nogen grund til at tæske lakken hvis mildere midler kan bruges.
    Har selv købt mellem og fin hos bilvask, skide godt resultat, men up to you

• #14   16. apr 2011 Ja det er rigtig smiley

Man skal jo ikke tage en grov hvis man har en næsten perfekt lag, burde også give sig selv smiley

Midlerne skal jo vælges udfra lakkens tilstand på tidspunktet smiley

• #15   16. apr 2011 men jeg tror som min.at du skal have mellem,fin sliber meget,meget lidt-den er for lige at give det absolut fineste finish

• #16   16. apr 2011 Ja det tror jeg du har helt ret i, den fine er nok så fin så det er faktisk ikke fordi den rent faktisk kan fjerne ridser eller lignende, men er nok bare mere for måske lige at hente det aller sidste glans frem i overfladen smiley

• #17   16. apr 2011 præcis,for nørderne :-).-)

• victor a
    victor a Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 49
    #18   19. apr 2011 på blød japan'er lak kan "fin" polish sagtens fjerne lette til moderate swirvls, hvis den bruges rigtig og med en let/blød polerpude

//Victor

Kommentér på:
En buuunke spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce