1.385 visninger
|
Oprettet:
20 Nye billeder - Opdateringer {{forumTopicSubject}}
Nu kiggede solen lidt frem, så trak den ud og fik taget et par velfortjente billeder.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=119605&ipc=371160
Har brugt en del timer på den, de sidste par dage for at få den klar til Maxxtuning i Maj. Der mangler kun et par enkelte ting, før den står helt færdig. Jeg har også fået liv i motoren.
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=41465
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Findes der en fuld liste over stumper i bilen....
Fedt værksted du har der.... MMMMmmmm
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Naa listen er lidt gemt, folk havde en tendens til at få ondt i røven.
Jo tak, mit kommende værksted er dog lidt federe:P
http://img696.imageshack.us/f/img0850aj.jpg/
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Bor du hjemme på gården
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Men bor stadig hjemme;)
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Ej, jeg vil sgu gerne have en smule specs på den
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Få dig en EGT sensor i manifolden før du skal op til Maxx....
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Undervognsdelene kommer fra England, købt af en privat.
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.537
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.538
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Haltech Platinum Sport 1000, MAP sensor, boostcontroller, launch control osv osv.
AEM Wideband Lambdamåler
Stor intercooler
1000CC SARD dyser
SARD benzinktryksregulator
SARD benzintryksur
Tial Blow Off
Garrett GT3076R Turbo
Autobahn088 topmount manifold, ændret lidt
Aluminium remhjul
2x 12" elblæsere
Ekstern Wastegate, med ½ og 1 bars fjeder
Varmepose til udstødningssiden på turboen
3" Forrør
1,6mm Ståltopakning
ARP strækbolte
ARP bolte til bundstykke
NGK iridium BKR8EIX tændrør
Plenum med indbyggede tragte
80mm aluminium spjæld
ORC kobling
TOMEI knaster 10,25mm løft 270 Grader
Justerbare knasthjul
ACL race lejer hoved og plejl.
Wiseco smedede stempler, 1mm overstørrelse
Apex plejlstænger
Ny oliepumpe
Ny vandpumpe
Greddy tandrem
Portet og flowet af Erland Cox
Krumtap knife edged
1mm opboret blok, Nu en 1,85 liters maskine
Slebet ventiler
Ventilsæder er slebet
Nuke Performance Dyssebro
Ekstern oliekøler
Eksternt oliefilter
Ekstern olietermostat
Sikkerhedstank på 30 liter med skumfyld
Aluminium surge tank
Større bundkar med skvulpeplader og 2 magnetiske bundpropper
Bosch 044 benzinpumpe
Oil Restrictor til turbo
Braille Batteri 4,2kg
Haltech EGT Sensor
Benzintryk og Benzintemp sensor
Yellow Jacket Tændspoler
Alu luftfilterkasse
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis min står i tomgang i 3 min kommer indsugningsluften op på 55-60 grader, og det tager mindst 2 min ved 60 Kmt. før den er nede igen....
Med en lille blaser på intercooleren er maskinen altid klar til at blive skudt af.....
Din motor styring gør det at den flytter tændingen efter hvor varm indsugningsluften er for at undgå knock med stort tap af HK tilfølge...
Hvis du skal køre race holder du tit i kø i flere minuter hvor der ikke kommer luft til maskinen og luften i motorrummet på min kommer let over 60 grader c.
Jeg har 15-20 grader over luftempraturen på min indsugningsluft målt i plenum selv ved 80Kpa og 150Kmt på motorvej.....
Bare en tanke.....
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Skal nok huske video hos maxxtuning;-)
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Claus - ZR-DESIGNS Z
Jeg har en 3" fra turbo op til orginal luftfilterkasse med et Apex filter indsats.
Bunden er så skåret ud af kassen og der er lavet et stort hul ned til den tunnel hvor den orginale intercooler sad...
Det er en rimelig løsning der er taget af hensyn til politiet og synshallen og som suger minimal luft fra motorummet....
Udstødningstempraturen EGT. er en af de ting som begrænser hvor meget du kan tune en motor, og der er en regl der siger at hvergang du sinker indsugningstempraturen 1 grad falder EGT med 3 grader c.
Et eksempel på hvordan det også er brugbart:
En jeg kender kørte i en s13 sidste weekend 220 Km på motorvej og landevej på 18.2 L benzin.
De 160Km er på motorvej hvor farten lå mellem 120 og 160Kmt
Mindst 6 gange var den helt ude i 4 gear.
Motoren er mappet til at køre så mageret som Egt gør det muligt.
Ved 135Kmt i 5 Gear køre den lambda/AFR 1/14.7 og EGT 930 grader C.
Hvis han kunne sinke sin indsugningstempratur 10 grader ville han have 900 grader Egt. og måske kunne køre med lambda/AFR 1.05/15.44
http://www.tatech.fi/cms/uploads/Lambda_vs_AFR.pdf
Jeg tror faktisk at han kunne komme op over 15Km/l ved 110Kmt på motorvej.
Min Lambda tabel:
http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/LambdaMap.png
Jeg mener faktisk at jeg læste at om en Supra som blev kørt ind hos Maxxtuning til ca 1000Hk
De sagde STOP ved EGT på 950 grader....
Måske han skulle have 2 turbo poser på....
Min luft målt i plenum ligger ligger mellem 15 og 20 grader over udendørs tempraturen.....
Efter 3 min. i tomgang eller kø flyver den op på over 55 grader.....
Ikke særlig smart plusselig at give fuld gas med så varm luft....
Lidt vand kunne jeg godt bruge, men det er forbudt på mange baner...
Så er der denne lille plade (pakning) som man kan købe til Honda.
Den sidder så som en pakning mellem topstykket og indsugningsmanifolden for at forhindre varmen fra topstykket til at kravle over i Alu. manifolden (Alu. leder varme 3 gange bedre end stål)
Prøv her at læse hele texten om "Hondata Heatshield What It Does" på side 1 og 2.
Quote:
Without the Heatshield, power dropped significantly during back-to-back runs........
http://www.importtuner.com/tech/impp_0808_cooling_mods/index.html
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Ada%3AIE-SearchBox&rlz=1I7SUNC_da&biw=1345&bih=500&site=search&tbm=isch&sa=1&q=Hondata+Heatshield&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Hvis der sidder en eller anden der ude og godt kunne tænke sig at lave en hyggelig lille Ebay butik kunne dette måske være en god ide at lave disse pakninger til måske 10 motor tyber....
Lidt mere godnat læsning... ZZZZZZZZZzzzzzzzz
http://www.importtuner.com/tech/impp_1007_performance_air_intakes/index.html
http://www.importtuner.com/tech/impp_0912_exhaust_silencer_power_loss/index.html
http://www.importtuner.com/tech/impp_0909_jdm_hood_prop/index.html
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Det er helt sikkert at min intercooler bliver noget varm, når den sidder så tæt på køleren som den gør, men måske jeg skal tænke på noget aquamist. Så den kan blive kølet ordentligt.
Tak for dit indlæg.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Må man køre med vand til race...?
Hvad syntes du ellers om tanken om at isolere manifolden fra den varme top....
http://www.hondata.com/heatshieldgasket.html
Prøv neste gang du har kørt en tur i en bil at lægge hånden på indsugningsmanifolden.... Og når du ser på hvor stor indre overflade den har.....
Jeg over vejer at montere en inde i kabinen til vinter for den kan virkelig varme noget luft op.....
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Den pakning lyder til at være spændende. Altså hvis deres grafer er korrekt, så er det jo en hel vild ændring. Er der nogen som har lavet den til CA18DET?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg ved ikke om deres grafer passer men med varm motor stiger min IAT. vildt hurtigt når hastigheden er lav og spjældet er lukket...
Jeg vil tro at 3 minuter i tomgang på varm motor giver luft i planum på 55grader året rundt.... Det samme når jeg køre langsomt i kø...
Men med min motor går der flere min ved 50kmt før den er normal (35c) igen...
Fuld gas måske 20sek.
Muligvis fordi at en turbo bil har så stor rørføring i motorummet som skal køles ned modsat en lille suge bil med plastik rørføring...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men den er vel ikke så svær at lave, du skal bare skaffe noget plastik plade og så lave den efter en orginal pakning.......
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://www.zerotohundred.com/newforums/do-it-yourself-garage/309552-diy-cool-intake-manifold-gasket-aka-heatshield.html
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Aha det skal være teflon plade, hmm det burde kunne skaffes.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?p=5795809#post5795809
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Det kunne være spændende at se på.
http://www.gizzmoelectronics.co.uk/Product_GasketNissan.html
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Ja det ser rigtig godt ud...
http://www.ferriday.co.uk/gaskets/gaskets.shtml
http://www.jdmgarageuk.com/thermal-inlet-gaskets
Og lidt at læse...
http://www.outlawengineering.com/techframe.html
Jeg tror på det til drag og gaderace....
Jeg var lige lidt ud at køre i aftes og jeg havde ca. 30 grader IAT når jeg bare kørte...
Men da jeg kørte gennem byen var IAT. hele tiden omkring 40 grader.
Jeg var ude at mærke på røret før spjældet og det var iskoldt mens manifolden næsten ikke var til at holde på....
Det er bare så forkert ! Det er opskriften på knock at starte et race på kold luft....
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://www.gotsmoked.no/tuningshop/detail/6-nissan/20-200-sx/7-s13-ca18det--sr20det/110-kjoling/coddii_fly_default/114-gotsmoked-varmeisolerende-innsugspakning-ca18det?sef=hccccfp
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Skal vi købe sådan 2 pakninger, jeg har desværre ikke det store at sammenligne med på givende tidspunkt, men det kommer jo senere:)
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Så kan der måske komme lidt pretænding inden gnisten.
Jeg er klar på at bestille sådan et par pakninger, og så tror jeg også at jeg lige ruller lidt wap på de første 15cm.
Hvad for et skal vi bestille...?
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Sender dem lige en mail for at høre om de har nogle på lager...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Han sage så et jeg kunne tegne en pakning eller bedre "the inklet manifold face itself" og sende den som mail, så ville han lave den på 2 dage med papirs pakning til begge sider og sende den til mig.
6mm. 53£ og 18£ i fragt. KLART DEN BEDSTE LØSNING!
Men jeg mener ikke at det er nødvendigt med så tyk en pakning, og jeg gider ikke rigtig at bokse med at tegne sende en tegning, Og hvis det var kunne jeg selv lave en ud af plastik, det er det samme plastik som man laver spækbredder af.
Jeg skrev i mailen til JDM at jeg ville have en pris på 2 og selv betale Dansk Moms.
Han skrev tilbage at han ikke havde dem hjemme men at han kunne få dem lavet på 3-4 dage.
Han spørg så:
Would you like us to find out a price?
Paul
Jeg har skrevet tilbage at det vil jeg gerne.......
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg prøver at få Ferriday til at lave en i 6mm til mig, og når han har gjort det kan han altid lave flere....
Jeg vil følge op på denne tråd.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://www.marketworks.com/storefrontprofiles/DeluxeSFItemDetail.aspx?sid=1&sfid=101252&c=867371&i=134642396
http://www.marketworks.com/storefrontprofiles/DeluxeSFItemDetail.aspx?sid=1&sfid=101252&c=867371&i=134642456
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Hvis du gider, må du også gerne bestille til mig, så kan jeg overføre nogle penge?:)
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
1 At lave sådan en blyant optegning af flangen på en løs manifold som jeg har til at ligge og så sende den som mail til ham og håbe at den passer.... Det er hans forslag.
2 Jeg køber en orginal pakning og sender den til ham.
3 Jeg prøver at finde et dansk firma der laver sådan nogle pakninger....
Jeg tror faktisk at der ligger sådan et i Kbh.
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg bestilte kun en til mig selv da jeg ikke er 100% sikker på at den passer...
http://autospeed.com/cms/title_Cool-Stuff-Manifold-Insulators/A_110474/article.html
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis nogle vil se så lægger jeg et par billeder i aften.
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Her er min bil.
http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/bilfoto002.jpg
Her er så den 2 delte 6mm pakning.
http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/DSC00045.jpg
Den er lavet så den passer åbningen af rørene...
Jeg har lavet den så den sidder mellem manifolden og så det alu stykke som sidder ind til topstykket.
Det ville jo være bedste at pakningen sad ind til toppen, men på det alu. stykke løber der varmt kølevand ud.
Der er dog lidt tilpasning hvis det skal passe 100% og det skal det jo...
Men ikke noget man ikke kan klare med en fil og lidt sandpapir....
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Den var hos maxxtuning, hvor de kunne konstatere at manifolden var utæt i svejsninger. Det er vidst en begynderfejl, havde slet ikke trykprøvet den del af systemet.
Jeg har så været igang med at, mappe bilen ind på felt her hjemme, og der blev vi færdige med hele vacuum siden af mappet.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Mapper du på Loland falster ?
Vil det sige at i har mappet op til 100Kpa,og skal til at køre med ladetryk nu ?
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad er de næste planer ?
Er det Low Impedence dysser ?
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg tror at den termo pakning har givet +10 grader på indsugningstempraturen.....
Og den stiger nu meget langsomt under tomgang.... Virkelig godt
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Hvad er dit benzintryk nu?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
En ting er at varm luft er tynder, men nye motorstyringer forsinker tændingen og på den måde taber man yderliger HK.
Ex en chip fra Hd. laver ikke det her nummer fordi den fra Hd. er lavet med sådan en sikker tænding at den kan køre sikkert på meget varm luft.
De skriver også at npgele af deres chip er lavet en sommer dag på 35 grader...
Det gør jo så også at man sikkert her i norden på 99oktan kan stille tænding til 20" og ikke 15 som orginalt.
Her er et klip hvor flytter tænding 5" frem på en BMW og vinder 20HK
6:50min
http://www.youtube.com/watch?v=n1JTmIoxlE0
Kold luft giver mere sikker tænding.
Jeg holdte i nat en halv time i tomgang på en tank og ind luften nåde kun op på 51 grader, før havde den rundet 70 grader da min blæsekøler på vandet først starter ved 83 grader.
Her ville der være rigtig mange Hk at spare...
Manifolden ikke bare bliver langsomt varmer den køler også meget hurtiger ned. Inde i byen i dag lå den omkring 30 hvor den får lå omkring 40 til 50 grader...
Jeg oplever også lidt mere respons på gassen når den luften er kold og motorstyringen ikke blander sig så meget som med den varme luft...
http://i233.photobucket.com/albums/ee107/dykkerdahl/tndrr004.jpg
Der fik jeg vist også ødelagt din tråd Hva
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Der har dog fræset noget matriale af rundt om føleren og flytet den længer ind i plenum.
Den måler faktisk ret tæt på indsugningen til cyl. 3
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
aug 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 137 Svar: 2.537
20 Nye billeder - Opdateringer
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside