4.089 visninger
|
Oprettet:
Weber karburator. {{forumTopicSubject}}
Hey alle Volvo mennesker.
Jeg overvejer at sætte støre karburatorer på min dejlige Volvo 240 fra 1981 (se profil for billeder). Og så er det jeg gerne vil vide hvor meget jeg kan gå op i mm. Altså strøelse?
F.eks. så har jeg fundet Weber karburator i 55mm. Kan den godt klare dobbelt op af det. Eller overhoved 55mm?
Ps. Det er en automatgear. Hvor meget kan den gearkasse klare i nm og hk?
På forhånd tak for hjælpen alle sammen
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
http://andersen-import.com/tuning-107/braendstofdele-8/karburator-106/
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Ville en VX kunne klare det? Plus bearbejdet top selvfølgelig
Og kan min B23 motor overhoved suge nok til en 55mm?
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Hvad er det for en, den "kg8" knast du har? Og evt. til salg
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Hvad vil det egenlig sige at de er "højre og venstre" som der står inde på hjemmesiden?
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Jeg ved ikke så meget igen når det gælder karburator tuning. Det er derfor jeg spørger så meget
Eller bare tuning i det hele taget da jeg er rimelig ny i "branchen"
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
en VX knast er ikke til andet end stikke op i røven på en ged eller til turbo bil
kg8 er nok lidt voldsom men kan nok sagtens bruges..
men er det smart når du har aut.gear
der skal du bruge moment så må knasten ikke være for grov ellers kører den ingen steder..
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Så hvis jeg satte 45mm på ville der ikke ske noget med gearkassen. Og så behøver jeg heller ikke en anden knast eller hvad??
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
i dit til fælde med automat gear ville en turbo være bedre på grund af moment..
det er muligt at få moment med karburator tuning. men ved ikke lige hvordan man henter et solidt bundmoment...
muligvis med kun 40mm webere en mild knast som K eller V men der vil nok ikke være den kæmpe store effekt vil skyde på 130-140hk
et AT kit ville jeg fortrække til din bil det er forholdsvis billigt(hel motor da det er en B23)
nogle gange kan man finde en B23AT til 3000kr og en udstødning til 2500
40mm webere koster ca 2500
manifol 2000
knast 1500
udstødning 2500
justering af karburator også dyrt
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Jeg har en B230ET motor til at ligge.
Men har bare hørt at med en automatgearkasse ville det ikke være nogen god idé. Da gearkassen semhelthen ikke er stærk nok.
Så derfor tænkte jeg at det ville være bedre med karburator tuning.
Og så vil jeg heller ikke ha' så mange hk af lige vel. Da det bare skal være en cruiser, med automatgear. Bare et sted imellem 130-150 eller sådan noget.
Men kan godt se at det kommer til at blive en hel del.
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
en en motor med AT kit på har heller ikke ret mange hk vis den kører med lavt ladetryk...
den B230ET skal bare have en gearkasse fra en turbo med automat gear altså en ZF..!
den holder fint vis motoren ikke er chippet..
jeg har kørt med 2x45mm dellorto 531top og en gt6 knast gik ikke ret godt under 2500 o/m og trak ikke rigtigt godt før ca 4000 hvor momentet startede med at sparke lidt..
jeg læste i et forum med tuning af B20 for at trække campingvogn har brugte man 40mm webere samt en standart K knast(280grader) det virkede fint..
det er nok lidt det samme du skal for at få moment.
jeg ville i det her til fælde vælge en V,K, VX eller måske en mild fra kg trimning
531 toppen er også lidt opreklameret i dit tilfælde er der ikke meget at hente..
toppen giver måske 5 hk..
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Så bare lige for at forstå det rigtigt. Så syntes du det ville være dumt at sætte anden knast i.
Altså kun 2x45mm Weber og et 531 top. Og så den normale knast?
Grunden til at jeg ikke vil sætte et AT kit på. Er fordi at jeg gerne vil prøve noget tuning uden turbo brug.
Jeg ved at et AT kit er fedt, rigtigt fedt. Da min bror har haft en B230AT.
Men som sagt så vil jeg gerne noget karburator tuning.
Og så har jeg det fint med at den ikke er alt for voldsom i motoren. Da det ikke skal være nogen racer.
Ved du evt. hvor man kan købe en gt6/kg8 knast?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
du skal bruge en knast melem 270 og 300 grader vil jeg gætte på ellers kommer momentet til at ligge for højt og de lidt grovere knaster som eks. gt6, kg7 og kg8
er alle over 310grader og kræver lidt mere tuning af motoren i form af portet top osv..
kgtrimning.com
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Tusind mange tak for de gode råd.. Det er helt klart noget jeg vil tage til mig.. Rigtigt mange tak
Spørger bare igen, hvis der er noget
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Hvis jeg havde pengene, så havde jeg købt hele lortet
Virkelig noget der frister
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
mar 2011
Følger: 104 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 96 Svar: 519
Har lige idag (21 maj) købt mig en 760 med B23ET motor, og en 760 v6 B28E motor
Super fede begge to!!
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
Weber karburator.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside