5.161 visninger
|
Oprettet:
Karma Car Care: Grov/Mellem/Fin {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har netop købt noget polish (Karma Car-Care) fra bilvask.nu og er i den anledning lidt i tvivl om, hvilken jeg skal bruge. For at være godt dækket ind, har jeg købt en af hver - dvs. grov, mellem og fin og har også et udvalg af pads til opgaven.
Min lak har en del swirl-marks og hologrammer, men ikke rigtig nogen nævneværdig dybe vaskeridser. Jeg er derfor lidt i tvivl, om den grove bliver for grov...
Umiddelbart er min plan at give lakken en tur med hhv. mellem og fin..Hvad mener i? På forhånd tak for inputs!
Det kunne jo også være man var heldig, og Michael var online
feb 2003
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 9 Emner: 83 Svar: 1.009
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
feb 2003
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 865
Hvad er jeres erfaring mht. pads?
Hvad giver det f.eks. at anvende en "grov" pad til Karma-mellem - Er det absolut no go, hvis man f.eks. finder ud af at Karma-mellem med en mellem-pad ikke lige giver nok "slibeeffekt"?
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 62 Svar: 440
feb 2003
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
aug 2008
Den er dælme blevet flot din Bimmer! - men du har jo også lagt nogle timer i det kan jeg se
Jeg prøver at starte med den fine, men da det er en "hård" tysk lak jeg skal i gang med, ender det nok med en "mellem"-løsning.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Først og fremmest tak til alle jer andre gutter, for de fine og gode svar.
Jeg synes også du skal starte med mellem, se hvad der sker, og så evt hoppe op i en grov.
Mht at blande puderne, så synes jeg det er en skidt ide
Hygge og rigtigt god arbejdslyst.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 208
Jeg skulle lige have testet min nyindkøbte Flex PE 14-2 150..
Men det var også lidt et eksperiment med forskellige poler-cremer.
Jeg afprøvede forskellige kombinationer af karma car care. Og prøvede også nogle kombinationer med 3M poler-cremer..
Og jeg endte faktisk med at bruge den grove på en mellem pad (Gul 3M) efterfulgt af den fine på en fin pad (Blå 3M).
Jeg syntes ikke rigtig det gav nok at bruge mellem efterfulgt af fin. Hvis jeg gjorde det, fik jeg ikke engang fjernet selv meget fine ridser. Men jeg syntes så heller ikke den grove er så grov, som der bliver givet udtryk for på flasken. Når man læser instruktionen, fik jeg det indtryk, at den grove VIRKELIG er grov, og kun skal bruges til MEGET dybe ridser..
Men om det så er fordi jeg gør noget forkert, eller min lak er meget hård, eller fordi jeg brugte en mellem pad, eller noget helt andet, ved jeg ikke.
Der var noget der undrede mig lidt - måske Michael kan svare på dette.. Efter instruktionen, skal man først køre ca. 3 minutter med 800 RPM, og derefter ca. 3 minutter med 1500 RPM..
Men jeg oplevede, at allerede efter ca. 2 - 2½ minut med 800 RPM, så virkede det som om at polish'en allerede var nedbrudt. Det forsvandt ihvertfald så meget, at det stort set ikke kunne ses.
Jeg brugte 3 dråber creme på størrelse med en stor ært, og kørte på en område på ca. 50x50 cm - nogle gange mindre områder. Men det gjorde ingen forskel at køre på et mindre område..
Men det var ikke sådan at pad'en tørrede helt ud, eller brgyndte at støve selvom jeg kørte videre ca. 1 minut på 800 RPM, og derefter ca. 3 minutter med 1500 RPM.
Men jeg kunne godt tænke mig at vide, om produktet skal opføre sig sådan, eller om jeg måske gør noget forkert?
aug 2008
Også tak til dig for kommentaren.
Det er altid fedt, at få så mange inputs som muligt når man skal i gang med produktet.
Kunne være spændende at høre svaret på dit spørgsmål
apr 2008
Labels er altid lavet for at sikre kunderne at de ikke kan skade noget
Jeg plejer gerne at køre 30 sek på 1 og så skruer jeg op.
Den grove tager fint fat på det fleste lakker.
Har man dog audi, kan det godt være man skal give den lidt ekstra gas
At produktet bryder fint ned, er jo lækkert at høre, så virker det som det skal. Grundlaget for at sige man skal køre så længe er, at mange kører alt for kort, og derfor oplever at de ikke får de pæne afslutningsresultater.
Mht mild.
Så giver den en anden dybde, fordi den fjerner de småting som mellem godt kan lave. Her tænker jeg på at dybden bliver mere klar. Tydeligst er det naturligvis på sorte biler.
@BG's jamen mellem og fin lyder som en god kombi, eller bare nøjes med mellem
Vh Michael.
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 208
Du må ikke forstå mit indlæg som kritik - tvært imod. Jeg syntes faktisk det er nogle rigtig fine produkter de nye Karma Car Care. Mit indlæg var mere ment som mine indtryk, og så de spørgsmål som var opstået ud fra min lille test.
Men hvis jeg forstår dig rigtig, vil det være ok bare at køre ca. 30 sekunder på 1 -altså knap 800 RPM, og så derefter køre op på 1500 rpm indtil produktet er nedbrudt?
Kan jeg evt. se hvornår det er ved at være tid til at køre op i fart?
Kan du måske sige noget om hvordan volvo lakker er iforhold til andre? Hvis det har noget at sige, er det en ny model V70 - bilen er fra 2008. Det kunne være fedt at høre om der er noget jeg skal være opmærksom på ved netop min lak?
apr 2008
Jeg tager aldrig feedback ilde op
Nej man kan ikke se hvornår man kan speede op, det er som regel bare når tingene er spredt godt nok ud - altså en slags spreder inden man går i gang. Ellers har mange en tendens til at starte for hurtigt, og så bliver det lidt noget sjusk
Volvo Lakkerne er normalt ikke så hårde at slibe i, kontra tyskerne.
Det er sådan set hvad jeg har oplevet med dem
Rigtigt god bilplejelyst allesammen.
aug 2008
Plejer du så normalt at køre de fulde 3 minutter på 1.500 eller oplever du at produktet godt kan være nedbrudt før?
feb 2003
Karma Car Care: Grov/Mellem/Fin
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside