{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Jette R
Jette R
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19

Hvad er Nissan Primera p10? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Nissan Primera. Den er fra 1995, men er, vist nok, en 1996 model. Det er en p10, 1.6DE 16v, men er det en LX, LX Plus eller SLX? Den har soltag, ur (ikke omgangstæller), sædevarme, ikke el-ruder, kun én airbag i førersiden, ikke ABS og ingen tågelygter.

Min søn har også én p10 1.6 16v fra 1996, den har ikke soltag, men omgangstæller, el-ruder. ABS og tågelygter.

Hvis der er nogen, der ved, om disse to biler er LX. LX PLus eller SLX, så skriv venligst. Jeg går ud fra, at de begge har 102 HK (er dog ikke sikker).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er Nissan Primera p10?
  • #1   18. jun 2011 Det er en LX og med en 102hk GA16DE

• #2   18. jun 2011 Hvis den ikke har ABS er den fra før 95.
    LX er den skrabede udgave. Kun varme i sæder og lygtevaskere hvis det har været en DK bil fra ny. LX Plus er den samme, men med indfarvede kofangere (Den nye type)

Din søns er er så enten en SLX eller en SRI. SLX har 2 gange elruder, omdrejlingstæller osv. Magen til LX indvendig. SRI har kun el-ruder foran men og er ellers udstyret næsten som GT

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#3   18. jun 2011 Ja, det er lidt mystisk med den og ABS, for når jeg har skullet finde nogle bremsereservedele til den, så skal den have dem som om den havde ABS, kalibre etc. Og den ER fra 1995.

Er der iøvrigt ikke også noget der hedder LX Topline og hvad er det?

Nu skriver du næsten ligesom GT, er det med skørter etc?

• #4   18. jun 2011 Lyder meget underligt med den ABS der. Sikker på der ikke er på den?
    Nåh ja. Plus var vist nok "firma, flåde modellen" den der lidt anderledes. med integreret nakketykker bag, og vist nok uden nogle andre ting.

Ja bla med skørter. Fra 95 fik alle P10 samme kofangere for og bag. Altså samme model som på den tidligere eGT. SRI fik også samme sideskørter, og næsten samme kabine som eGT. Andet stof og lidt hårdere sæder.
    SRI har grå ramme om speedo og så vidt jeg husker står der også SRI med orange skrift på

• #5   18. jun 2011 Sikker på at pæren til ABS lampen ikke bare er sprunget? Ellers er det ud og prøve at blokke bremserne med god fart på.

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#6   19. jun 2011 Jo. jeg er 100 på, at der ikke er ABS. Har skam prøvet og det er jo nemt at mærke forskellen....:-) Kan den evt være blevet fjernet fra bilen i sin tid? Eller er det mon ikke sådan noget man bare lige gør?

• #7   19. jun 2011 Nej er ikke bare lige, og hvis den er fjerne er det ulovligt. Men måske nogle LXere er lavet uden, men undre mig meget med den år gang. Ellers skal det være en bil det har stået meget længe hos forhandleren.
    Prøv at ringe til et Nissan værksted. De kan slå bilen op på den stell nr og se produktions dato og om den er født med ABS

• #8   19. jun 2011 Milo din vil være en SLX

• #9   19. jun 2011 Soltag var ekstra udstyr på alle modeller undtagen eGT så vidt jeg husker. Rigtig mange blev dog leveret med

• #10   19. jun 2011 Med mindre en har monteret SLX udstyr Miilo

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#11   19. jun 2011 Tak ja god idé med at kontakte Nissan og høre, hvad de siger. Det vil jeg gøre smiley

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#12   19. jun 2011 Haha Miilo, din er nok en simpel LX som min smiley

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#13   19. jun 2011 Ja og den er rigtig flot, din Primera. Vil du ikke bytte med min? Den er også sort og lidt mere nysynet end din...;-)

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#14   19. jun 2011 Forstår jeg dig godt med, Miilo, det var også kun min spøg. Ja, det er dejlige biler, går jævnt og starter altid med det samme, selv i den strengeste frost. Min har endda ikke noget særlig stort batteri.
    Jeg overvejer da også mere og mere at beholde min. Men skal nok koste en del på den så og jeg har lige købt en VW Vento, som skulle afløse den. Den kører nu som en traktor i sammenligning med Primeraen. Jeg synes dog ikke, at jeg har råd til to biler heller.

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#15   19. jun 2011 Har din også 102 heste?

• #16   19. jun 2011 Så er din også en LX Miilo.

P10 1,6 produceret efter 6. måned 93 er med den 102hk GA16DE. Før der 90hk GA16DS.

Multi justerbart sæde er std i alle modeller.

Nogen dele er Nissanen dyre med, men efter min mening kører den bedre end en Vento. (smagssag).

Ang. dele kan der være gode penge at spare på org dele hos udvalgte nissan dealere, med et betalt medlemsskab af nissanklubben.dk

• Jette R
    Jette R Tilmeldt:
    feb 2006

#17   21. jun 2011 Ja faktisk synes jeg også, at man kører bedre i en Nissan end i en Vento. Jeg kalder Ventoen "traktoren" og Nissanen "Limousinen". Ventoen er rigtig hård, hvor Primeraen er meget blød. De er to modsætninger.

Kigger lige ind på Nissanklubben...:-)

• #18   22. jun 2011 en slx har alt i udstyr. tågelygter,sædevarme,4xelruder,lygtevaskere,el soltag, el spejle med varme, omdrejningstæller. osv. har selv haft en slx og det var ikke ekstra udstyr der var puttet i.

så dem der mangler nogle af de ting er kun lx eller lx plus. du f.eks. kigge ind på min gamle slx og se den. der er nok nogle ting til forskel.

• #19   22. jun 2011 Hugo. El-soltag er ekstra udstyr. Alle DK solgte Primera har lygtevaskere.

• #20   29. jun 2011 STAALANDEN. det kommer helt an på årgangen ang. lygtevaskere.

• #21   29. jun 2011 Nope de kom fra starten i 90 med lygtevaskere. Men på danske biler. Ikke import. Mange eGT er bla uden, men langt de fleste er også import biler. Andre har har også valgt at fjerne dem. Ses tit på at de ikke fjerner stop på lygterne

• #22   30. jun 2011 nu er der flere i min familie der har haft primera og venner også fra før 94' og de har ikke lygtevaskere.

• #23   30. jun 2011 Det har de nu. Kig evt lidt rundt på nettet. Der er importeret mange

Kommentér på:
Hvad er Nissan Primera p10?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce