{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

HJÆLP... Krumtap 2jzgte {{forumTopicSubject}}

Hey supra tosser...

Jeg har sendt min krumtap ned til Ralf på fyn for at få den slebet så den er helt i top. Men han ringede så i dag og sagde at plejl søler nr 3 og 4 "vandre" 0,8mm i forhold til resten af sølerne. dvs at stemplerne på cyl 3 og 4 vil komme ca 0,8mm højere op end de andre.. Hvad gør jeg??? Det er jo umuligt at finde en brugt krumtap???
Eller kan det køre som det er, kørte egentligt fint til den brændte lejer på plejl søle 3 og 4 pga benzin i olien (tror jeg)

Hvad ville I gøre???

Takker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP... Krumtap 2jzgte
  • #1   22. jun 2011 Du kan bruge en fra en N/A.. Det er samme.

• #2   22. jun 2011 Som guv siger, en N/A er den samme, så du kan ophugge en gammel 2jzge.

Men da plejlstænger sikkert også er defekte på 3 og 4, bør du måske overveje en sprit ny bund, mener den koster 16 kilo, alt efter hvad rabat du har.

• #4   22. jun 2011 Det var planen at der skulle andre stempler og plejlstænger i alligevel. Manden sagde ikk rigtig noget andet end at han sagtens kunne slibe den men det ville ikke være rigtig godt.. Det var ikke lige medregnet i budgettet med ny krumtap kim S, men må se om der kan blive overskud til en ny krumtap. Jeg kontakter dig hvis det bliver aktuelt..

Jeg kunne få en sprit ny bund for ca 18500kr hos toyota hvor han sagde de ikke kunne give mere rabat...

Jeg kunne godt tænke mig at ramme de 800HK, det burde en original bund vel også kunne klare???

Takker

• #5   22. jun 2011 Ja, orginale stempler og plejlstænger kan godt klare 800hk.
    Kammerat bøjede først stænger ved 1164hk, men stempler tog ikke skade.

• #6   22. jun 2011 Rettelse: Det var da du skruede den op fra 1064 til 1124 hk at de bøjede, som jeg husker der, var det alle 6 stk, de vred sig, men brækkede ikke

• #7   22. jun 2011 okay, men 800HK er også højt sat fra min side af..

Er det så ikke bare en ny komplet bund frem for "billige" stempler og stænger???

• #8   22. jun 2011 Et sæt stålplejlstænger til 2jzgte koster 4595kr
    6 stk wiseco stempler ca 6000kr
    ny krumbasse 5600
    div lejer ? 1500 måske
    Så hellere en spritny shortblok.

Alternativ er krumbasse og 2 stk oem stænger, der kan du sikkert finde nogle brugte.

• #9   22. jun 2011 K-finn

Ja, Det var noget i den dur jeg havde tænkt mig..

Mener du det er bedre med en ny shortblock???

Pris mæssigt ender det på ca det samme hvis jeg køber en krumbasse ved kim...

• #10   22. jun 2011 En krumbasse og 2 brugte stænger, og nye lejer koster vel under 10 kilo.
    Men ryger det over, ville jeg overhovedet ikke overveje og lave den, så ville jeg købe ny shortblok.

• #11   22. jun 2011 Hmmm, efter reservedels numre, kører 2jzge og 2jzgte med samme plejlstænger, så er det nok billigst og køve en 2jzge motor(ca 7500), og så flyt krumbasse og stænger over, med dine gamle stempler på

• #12   22. jun 2011 Jeg hælder mest til nye dele, da det bare skal virke denne gang. enten bliver det er ny shortblock eller en ny krumtap med mahle stempler og eagle stænger..!

• #13   22. jun 2011 Uhh, Det er monteret med stenpler, stænger, lejer og det hele???

• #14   25. jun 2011 Har en fra en na hvis det er

Kommentér på:
HJÆLP... Krumtap 2jzgte

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce