{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til abs problem
  • #1   29. jun 2011 Alt abs relateret. Du skal have en tester på, alt andet er gætværk smiley

  • #2   29. jun 2011 Det lyder som om det kan bive dyrt smiley

  • #3   29. jun 2011 Start med abs følerne ved bremserne

  • #4   29. jun 2011 Nej du skal starte med at tjekke din ABS-ring, 9 ud at 10 gange er det den der er gået på opel vectra.

  • #5   29. jun 2011 Tester på dytten. Ind på opelpower.dk med dig og se om der er en i nærheden af dig der vil være flink og smide sin tester på.

    Typisk fejl på dem at ABS blokken skal skiftes, og den er ikke billig. ligger vist omk. 1.500 - 2.000 brugt på ebay.de. Når den går opfører den sig som du beskriver her. Fejlen kommer og går.

    Er det en føler eller en krans foran er du heldig, bagved sidder de inde i lejet og hele baghjulslejet skal skiftes. De er ikke billige i DK, men søger man uden for danmarks grænser kan man spare over 50 - 80%.

    Held og lykke med det. Defectra er en dejlig bil. smiley


  • #6   29. jun 2011 Ulrik B

    Det er ikke rigtig.

    nu har jeg arbejdet med opel siden 1999. har skiftet 2 eller 3 abs blokke. men der imod, det er følere og ABS-Ring der går først.



  • #7   29. jun 2011 Daniel H

    hvis du kommer til 8620 kjellerup.

    så skal jeg jeg nok fortælle dig hvad fejlen er med en tester evt. køre bilen på lift


  • #8   29. jun 2011 Jeg snakkede ikke om hvad der går først. Jeg sagde at det var en typisk fejl på dem at ABS blokken dør. Jeg har nævnt de andre ting også og hjupet manden på vej...
    Se bare den her tråd. Vi er to her der har prøvet den med bokken. Søg i google og du vil finde ud af at det ER en typisk fejl. Burde du da især vide som Opel mekaniker, du sidder jo og gør dig selv til grin.

    Er det en føler ville lampen typisk lyse konstant, desuden kan det være underordnet hvis han smider en tester på, ligger fejlen ikke i blokken eller ECU'en, så vil testeren sige hvor den er, hyler den derimod over relæ'er, så er det nok en god idé at rette opmærksomheden på blokken med den påmonterede ECU.
    Opel mekaniker eller ej, så har jeg mine erfaringer og du har dine. Du skal ikke komme her og fortælle mig hvad du mener er rigtigt og forkert. Sikke da en opblæst holdning at have.

    Jeg har selv en tester, har ejet en del VB'er, og har uhindret adgang til autoværksted. Jeg har en del kammerater der kører opel og vi hjælper hinanden, mine erfaringer er ligeså gode som dine, så vil jeg da forresten skide på om du er Opel mekaniker eller minkfarmer.


  • #9   29. jun 2011 På med en tester..alt andet vil være for dumt..

  • #10   29. jun 2011 Ulrik B
    så mu du jo kunne fortælle mig hvad der er galt her.

    det er ABS fejl.... SER FREM TIL AT HØRE DIT SVAR

    C0121: Valve Relay Circuit Funktionsfejl - Ikke Til STEDE

    C0090: Bageste højre Outlet magnetventil Circuit Funktionsfejl - STEDE

    C0080: Bageste venstre Outlet magnetventil Circuit Funktionsfejl - Ikke Til STEDE

    C0070: Front Right Outlet magnetventil Circuit Funktionsfejl - Ikke Til STEDE

    C0060: Front Venstre Outlet magnetventil Circuit Funktionsfejl - Ikke Til STEDE

    C0075: Front Right Inlet magnetventil Circuit Funktionsfejl - Ikke Til STEDE

    C0065: Ukendt fejl - Ikke Til STEDE



  • #11   29. jun 2011 Ulrik B

    du mener altså du er ved mere end en som har arbejdet med opeler 11år + de gamle svende

    hvis de tit går, hvorfor har opel danmark så ikke nogen på lager ??


  • #12   29. jun 2011 Alle ABS problemerne i den fejlkode stammer fra samme fejl. C0121: Valve Relay Circuit Funktionsfejl. Det er ABS ECU'en der er død. Typisk fejl. Kunne også tænkes at være utætte bremserør, men ECU'en er nok mere sandsynlig. Det havde du ikke regnet med hva?

    Du er da en hat. Det kræver sku' ikke 4 års uddannelse i automobil branchen at bruge google.

    Her har du dit svar på engelsk. http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/archive/index.php/t-195533.html

    Håber sku' de fleste Opel mekaniker er slebet lidt skarpere end dig fra fabrikken.


  • #13   29. jun 2011 Har haft 3 Vectra b og de har alle 3 haft fejl hvordet kun var nogen gange lampen lyste og det var ABS ringe der var knækket pga rust som får dem til at udvide sig..det samme var også galt på mon Corsa..så jeg må åbenbart ha været heldig at det ikke har været blokken nogen af gangene..

  • #14   29. jun 2011 Jeg har aldrig påstået jeg har mere erfaring end dig. Jeg siger at mine erfaringer re ligeså gode som dine, og du skal ikke fortælle mig at det jeg siger er forkert.

  • #15   29. jun 2011 NEJ din hat.

    det var ABS ringen på en opel vectra b årgang 2000. 2.2dti


    Slap lige af,


  • #16   29. jun 2011 Det her handler slet ikke om at være bedst. Du ved det du ved, og jeg ved det jeg ved. Vi kan begge tage fejl, men vi gør vores bedste for at hjælpe manden.

    Det synker jo helt ned på børnehave niveau det her... Min far er bedre opel mekaniker end din far. Hold nu op mand. Gro da en pik.


  • #17   29. jun 2011 jo det er MEGET forkert. så tag dig sammen og tage mindre stoffer næste gang

    jeg er her for at hjælpe andre, ikke for at diskutere med sådan en andenalfabet som dig.


  • #18   29. jun 2011 Det her handler slet ikke om at være bedst. Du ved det du ved, og jeg ved det jeg ved. Vi kan begge tage fejl, men vi gør vores bedste for at hjælpe manden
    ----------------------------------------
    det er rigtig jeg er heller ikke den bedste men synes du overreger en smule og det irritere mig lidt.

    hvis man er her inde skal man sku kunne tåle lidt modspil.


  • #19   29. jun 2011 Jamen det var da godt. Hvis det virkede at skifte den er alt jo i orden. Hvor skal vi hen med det?

    Nej, det er ikke forkert. Det ER en typisk fejl. Om du vil erkende det eller ej. google det engang. spørg på forskellige forums, medtag gerne de engelske. What do I care?

    Hvordan kom andenalfabeter ind i billedet? Jeg arbejde med software udvikling. Tror nu nok jeg kan ramme et tastatur.

    Havde du nu skrevet noget i stil med "det er ikke min erfaring", eller hvad ved jeg, I stedte for at påstå jeg fylder manden med løgn, så havde vi haft en hel anden dialog.

    Der går vi måske forbi hinanden, men det er her du pisser mig af.


  • #20   29. jun 2011 hehe. Fætter guf, stop nu. du har jo lavet en taste fejl.

    ((var også galt på mon Corsa)) ------> så helt ramme tasterne kan du da ikke smiley håber du føler dig lidt dum nu


    men det er fint. skriv privat i steden for at ødelægge manden forum smiley


  • #21   29. jun 2011 Når I er færdige med at måle dillere, så staves det "analfabet" smiley

  • #22   29. jun 2011 lige den sidste ting. ( ABS ) ECU'en der er død. hvis den var defekt, hvordan tror du så jeg kunne få fejlkoderne ud af ECUén,

    Hvis ECUén er defekt, kan man ikke ud læse den.


  • #23   29. jun 2011 Haha Dan C, bare iorden, jeg er heller ikke perfekt smiley

  • #24   29. jun 2011 Føler mig skam ikke dum. Vi laver alle fejl. Det skal der vel være plads til? Det går lidt hurtigt på tasterne når man har gang i en diskussion og jeg har jo ikke min compiler til at rette mine fejl her... Mend et er måske det hele diskussionen handler om nu? Om vi kan stave, og om vi kan ramme tastaturet?

    Jeg har skrevet hvad der pissede mig af her. Jeg har forsvaret det, og nu er det bare børnehave for resten af pengene.

    Hyg jer med det. Håber da nogle får en god griner over det. Læg især mærke til janteloven i det. smiley







  • #25   29. jun 2011 Haha i 2..slap helt af..det er nok mig der er analfabet her..det var min Corsa..men spise popcorn mens man surfer på mobil og ser tv så smutter der lidt ord engang imellem..sorry

  • #26   29. jun 2011 Defekt ECU betyder ikke at du ikke kan få fejlkoder ud af den. Hvis den er brændt helt af, så ja. Den kan godt fejle og stadig udskrive fejlkoder vil jeg mene.

    Læs mit link. Du har måske løst det i dit tilfælde med en ABS ring, men det var tilsyneladende ikke problemet på det engelske forum. Korte af det lange er bare at jeg ikke finder mig i, at du forsøger at irettesætte mig. Har du en anden mening er det ok, men forsøg at udlæg den fornuftigt.

    Du bør måske google "girafsprog"engang. Det er et redskab til at bevare en ordentlig dialog. Antyde at man er af en anden mening uden at pisse folk af. Det er ret simpelt, og handler egentlig kun om måden man siger tingene på.

    Nå, men det var sku' da en meget sjov diskussion. No bad feelings fra mig. Et eller andet sted er vi jo begge Opel folk, og burde kunne drikke en øl sammen uden at komme op og slås.. smiley

    Alle jer der fik en griner. I skylde ros en øl. Vi underholder ikke gratis!


  • #27   29. jun 2011 Skylder en øl, jeg deler ikke. men 2 så skal jeg nok drikke den sammen med dig smiley

  • #28   29. jun 2011 Dennis J
    ¨
    beklager min forvæksling


  • #29   29. jun 2011 OMG..! ;o)

Kommentér på:
hjælp til abs problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce