hjæp til opstart af B20 {{forumTopicSubject}}
hej folkens.. jeg er sku nød til at have noget hjælp nu... har bygget ny motor til ama'en.. men kan ikke få den til at gå ordenligt... der er 2x 45mm Dellorto på kan godt få den til at gå og tage gas men når den bliver varm dør den hen hvis den for gas ligesom når tændning ikke står ordenligt.. hvis jeg holder hånden for indsugningen på cyl. stiger den i omdr. og går nogen lunde jævnt... tændrørne på cyl. 2,3,4 viser fed blandning mens cyl. bare er vædet i benz... nogle forslag? som grundindstilling er blandings skruer skruet ned og så kørt op 4 omgange... nogen der kan hjælpe... er ved at være lidt på bar bund...
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 37
Cylinderne skal ikk' være vædet ind i benz.
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 185 Svar: 762
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 98
http://www.amazon.co.uk/Build-Power-Dellorto-Carburettors-Speedpro/dp/1903706750
mar 2007
Hva' var der gjordt ved motoren?
Og hva' kom den til at yde?
........ Bare a' ren og skær nysgerighed!
sep 2005
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 98
Hvad størrelse halsringe sidder der i ?
...................... venturier er der ?
Og dyser?
Hvilken knast? Og hvor meget komp.?
sep 2005
mar 2007
Og om der er ORDENTLIGT gnist på cyl 1? eller der bare er en lille lorte gnist? (evt. byt om på nogle tændrør og tændkabler, for at se om problemmet flytter med)
sep 2005
mar 2007
Gnisten kan sagtens se fin ud i "fri luft", men ikke stadig ikke være tilstrækkelig stærk til at forefindes i en cylinder under kompression. Det har sket for mig med et helt nyt tændrør, og det var ikke fordi jeg brækkede eller mishandlede det ved monteringen.
Hvis ikke det er tændingen, så er det jo højest sandsynlig karburatoren. Jeg er tilbøgelig til at tro at det er en fejl dysering, hvis alt ellers er samlet ordentligt. Men har som før nævnt ikke det store kendskab til lige præcis denne slags karburator.
Det er jo altså bare væsentligt nemmere at fuldstændig udelukke mulige tændingsfejl før du går alt for godt igang med karburatorne.
hjæp til opstart af B20
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside