{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.568 visninger | Oprettet:

skift af bremser - påvirker det garanti? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg sendte min for nyligt til 60.000kr service. Det kostede alene 4.200kr inkl. moms.

Så ringer de fra værkstedet mens de er igang. Bremseskiverne foran af nedslidte derfor skal både skiver og bremser foran skiftes...

Det bliver så 3700kr siger de. Jeg tænkte at det må da kunne gøres billigere.

Min far som er taxavognmand får skiftet bremser og skiver hos mercedes. Det er billigere end min kia picanto.? Kan det virkelig passe?
Derudover holder hans skiver typisk 100.000km. En taxa som virkelig tæskes igennem af chaufførerne... Dammm min bil bliver dyr i længden :S...

Men så er spørgsmålet til en million . påvirker skift af skiver og klodser foran garantien hvis det ikke gøres på et autoriseret kia værksted og hvis reservedelene købes originale gennem anden firma end en aut. forhandler.?

Jeg håber i kan hjælpe fordi kører rundt med slidte skiver...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skift af bremser - påvirker det garanti?
  • #2   29. aug 2011 Ja det tænkte jeg over straks efter jeg havde skrevet det... Men jeg var blot overrasket over at hans kostede det samme hos selve mercedes og holdte længere... kia bør kunne løfte kvaliteten hvis de skal have samme penge...

    Men okay så kan godt selv skifte uden at det går udover garantien.. Super.. men rigtigt nok det er alm slidtage så ikke dækket af garanti og derfor påvirkes garantien nok ej hellere...

    Men faktisk ret fede bremser du har fået fat på dér... helt klart...


  • #3   29. aug 2011 nu kender jeg ikke priserne så tænkte hvad har du givet for dine i alt? skiver og klodser for og bag.?

  • #4   29. aug 2011 kan så osse infomere dig om du får ikke ikke skriver og kloder plus moms og montering ved mercedes tror jeg simpelhen ikke på!.
    men til sagen! bremserne påvirker ikke garanti'en selv. giver de ikke garanti på de bremser du har fået lavet andetsteds.


  • #5   29. aug 2011 Hey Laier det gør man... min far får kun lavet bilerne hos mercedes... Et stort service på deres 2. største sedan nemlig e-klassen koster knap 5.000kr... Mit store service kostede 4.200kr.. haha :).. Min far blev også helt chokeret da han hørte mine priser...

    Og min far betaler mindre end mig ved bremse og skive skift hos mercedes...


  • #6   29. aug 2011 Og tilbage til sagen.. tak for hjælpen Laier..

    Kan nogen evt. også give et link eller fortælle om et sted hvor man kan købe originale bremser + skiver.?


  • #7   29. aug 2011 du kan kun for orginale kia dele ved forhandlere i dk! men kunne nu godt selv nøjes med uorginale. så længe de bliver ordenlig renset og smurt op! men hold dig fra hansen og højer osv.
    men du får da osse bremset igennem hvis du har slidt skiverne ned på 60k! hehe plejer normalt først og komme under mål ved omkring 100k
    har i hvertilfælge aldrig skiftet skiver ved 60k på sådan en før med mindre du har været skæve eller caliperne har hængt.


  • #8   30. aug 2011 okay det er godt at høre - altså at det er lidt skævt tilfælde... Fordi jeg undrede mig over hvordan det kunne gå så stærkt til :S... Det må være min hurtige acceleration og dernæst lige så hurtige nedbremsning... eller noget :S...

    Men hvad med køb af bremseskiver + klodser hos autobremsen eller merkonomen..? Er de godkendte af dem med forstand på biler.? Fordi jeg skal nødig gøre mig for klog især hvad angår bremser smiley


  • #9   2. sep 2011 Nu skal det lige siges at mercedes ikke er dyre i reservedele, det er kun HELE bilen som er dyr,
    Kia er billige biler, men reservedele er dyre,
    hvis jeg var dig, ville jeg bestille bremser i england, du kan sparer MEGET, og finde en mekaniker der kan sætte dem på ....


  • #10   3. sep 2011 Har sådan set mekanikeren og fandt bremserne igennem en forhandler der køber fra grossist... til en god pris ihvertfald i forhold til aut. forhandler og samme bremser... fandt ud af at selve firmaet bag dem laver mange og giver 40% kia stempel og sender til aut. forhandler og resten uden stempel til grossister... så det er jo cool nok...

    Og styler A du har fuldstændigt ret... Men håbede på en anelse billigere vedligeholdelsespriser hos KIA... Men du har sq ret...

    Men næste gang vil jeg da lige tjekke priserne omkring i udlandet også... Der er især penge at spare da man gratis kan bestille fra EU lande udover fragten self... Men man kan nok gøre en god handel... Synes især sportsbremserne virker som et lækkert og prisbilligt køb... Men synes ikke de vil klæde min bil fordi den er ikke pyntet med lækre fælge eller andet endnu udover standarden og lidt pære og sådan...


  • #11   3. sep 2011 3 ting smiley

    1: grunden til service er dyrt er fordi på et stort service på en picanto skal der justeres ventiler hvor merceren køre med hydraliske ventiler som ikke skal justeres og brændstoffilteret på en picanto sidder nede i tanken på pumpen, på en mercers diesel sidder det i motorrummet! plus bremser skal adskildes renses og smøres hver service på en picanto! tvivler jeg på mercedes skal. den sidste ting er at vognmænd nok får en rimelig god rabat fordi de er storkunder.

    2: kan godt være mercedes ikke er dyre i reservedele, men jeg tror til gengæld timeprisen vejer det op!

    3: jeg har lige købt skiver og kloder bag til en picanto sidste uge og det kostede 1200. kr. orginalt det syntes jeg fanme ikke er dyrt!


  • #12   3. sep 2011 Jah hvad skal man siges... Der plejes jo godt omkring Picantoen :D...

    Mercedes er heller ej billige men billigt er det alligevel i forhold til Picantoen...

    Laier hvor har du købt skiver og klodser til picantoen henne.? Fordi hos autobremsen.dk koster de foran ca. 1300kr og bag i 800kr..?


  • #13   3. sep 2011 ved
    aut. kia forhandler


  • #14   3. sep 2011 God pris måske bare min forhandler (der også er aut.) vil tjene en ekstra skilling :S.. haha..
    Du må gerne skrive hvilken forhandler evt..


  • #15   5. sep 2011 jo længere væk bilen kommer fra, jo dyre er reservedele , siger min kammerat,
    hvor jeg så siger "jamen min er købt ved kia lige ved siden af hvor jeg bor" smiley


  • #16   5. sep 2011 HAHA... Grineren Styler A. Den var sort men god smiley

Kommentér på:
skift af bremser - påvirker det garanti?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce