{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Supra MKIV auto gearolie {{forumTopicSubject}}

Som jeg kan læse mig frem til så er det en type IV olie der skal bruges på sådan en tomatkasse.

Er der nogen som har erfaring med olie på sådan en tomatkasse ?

Jeg tænker hvilket mærke er bedst og evt fremgangsmåde på udskift af samme.

Jeg har læst på supraforum og som jeg har forstået det så skulle det nemmeste være at bilen står i N (tomgang) og så afmontere slangen til olie køler og lade den gå ned i en spand, og så samtidigt fylde frisk olie i pejlerøret.

Dette skal man så gøre til den olie der kommer ud af slangen til oliekøler er klar/frisk at se på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Supra MKIV auto gearolie
  • #1   1. okt 2011 Her er lidt info fra MKIVSupra.net:

Automatic 4-speed A340E
    Capacity = 8.2L's (But you can only really change what's in the sump of it and that is ~2L's)
    Stock = Toyota Type-IV - 2L's for a quick change. Have 10L's ready for a full flush.
    I recommend you stick with stock oils
    Interval = 1 years / 15,000 miles per 2L quick change with heavy use. 2 years and 30,000miles if you're a light user.
    NB: You only need to do a full flush if something is wrong....it could actually be harmful to do too many full flushes due to the additives in the oil

Kan være du kan bruge det smiley

• #2   1. okt 2011 Ja der står der da hvor mange ltr der går til smiley
    Det er skisme ikke en helt billig udskift smiley
    men da der er relavtiv mange hk i motor, så er det jo vigtigt at olien er sund i gearkassen smiley

• #3   3. okt 2011 Det anbefales at benytte en landcruiser automatgear olie hvis du skal lave lidt flere heste end standard... der går længere tid før den bliver varm og holder olie filmen lettere...

• #4   3. okt 2011 Ja det har jeg godt låst et eller andet sted.
    Det er så bare underligt at boost logic som jo sælger opgraderede gearkasser ikke anbefaler at køre med den type olie, de anbefaler at man kører på type IV olie.

• #5   3. okt 2011 Der skal du bare tænke på at de somregel opgradere gearkasserne.

• #6   3. okt 2011 kører du selv med landcruser olie ?

• #7   3. okt 2011 jeps...

• #8   3. okt 2011 Okay smiley
    Er der nogen forskel at mærke ved gearskift mm.
    Kan du huske hvad den olie hedder ?
    Evt hvor du har læst det smiley
    Man kan jo også selv opgradere ved at shimse to ventiler op det skulle give et hurtigere gearskift.
    Jeg har også læst at gearkassen skulle holde bedre ved manuel gearskift, da det så er en stærkere del af gearet der bliver brugt.

Kommentér på:
Supra MKIV auto gearolie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce