Altea koblingsproblem {{forumTopicSubject}}
Har et problem med min Altea 2.0 tdi 140hk
Hvis jeg kommer kørende imod et lyskryds og kommer ned i fart og får skiftet ned i 1 gear er det som om den ikke kobler ordentligt ud og kan så næsten ikke rykke den ud af gear og kan først sætte den i gear igen når jeg har haft sluppet koblingen og nogle gange lige pumpet et par gange..
Regnede egentlig med det var cylinderen der var utæt og mistede tryk men er jeg gået lidt fra igen fordi holder jeg stille og trykker koblingen ned kan jeg uden problemer sætte den i gear og ud af gear flere gange uden det mindste problem så der mister den åbenbart ikke trykket. Men oplevede så idag at jeg holdte på en lille bakke og koblingen var nede og bilen stod i 1 gear og der var intet problem indtil jeg lige slap bremsen ganske lidt så bilen lige trille meget kort så begyndte den at trække selv og kunne ikke tage den ud af gear.
Det er også som om koblingen kan være helt løs i toppen hvis jeg bare triller ligeså stille og det er som om det nogle gange rykker/banker lidt i koblingspedalen hvis men lige har foden på den når man køre meget stille..
Håber virkelig nogle har nogle input til mit problem..
Bilen har umiddelbart ikke brugt noget bremse væske..
Har en lille formodning om mit motorophæng på gearkasse siden er ved at være over det, kan det have noget med det at gøre..?
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 64 Svar: 718
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 28
bedste bud er at det er en smule utæt. op med bat kassan og kig efter det ikke slemt.
jan 2005
Følger: 152 Følgere: 154 Biler: 18 Emner: 227 Svar: 1.044
Altea koblingsproblem
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside