{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Perfekt opsætning til perfekt driftbil? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Er så småt kommet et godt stykke ind i FM4, og er godt igang med at drifte. Men en ting som nager mig er, hvordan fanden man lige bygger en perfekt RWD driftbil op!?
AWD bilerne har jeg klaret nogenlunde, men det har ALDRIG lykkedes mig at bygge wen rigtig god RWD drifter op, hverken i FM3 eller FM4.
Har prøvet snart 15-20 forskellige bilier, lige fra de 'normale' driftbiler, til de mere 'unormale', og gud ved hvor mange forskellige setups. Er rimelig habil til at drifte, men mangler selvfølgelig lidt evne, men ved også bare at mine setups halter gevaldigt.

Hvad ville I råde mig til, hvilken bil, og hvilket setup, mht til gearing, hvilken klasse, differantiale, dæktryk, downforce, brake og alt det?

Håber I kan hjælpe mig, er ved at være godt træt af det!

Mvh Michael Pedersen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perfekt opsætning til perfekt driftbil?
  • #1   1. nov 2011 bruger pt. en E46 M3

Standart motor - fuld updrage, street dæk

Fuld negativ camber foran, bilen helt ned, lidt højere dæktryk bagi også også flytter jeg bare lidt frem og tilbage på acc. hvor jeg nu bedst kan lide det..også er det bare og kører rundt og rundt og rundt og rundt indtil den er der smiley

• #2   1. nov 2011 Det skal vidst prøves smiley

• kasper
    kasper Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 103
    #3   2. nov 2011 http://forums.forzamotorsport.net/forums/thread/4869639.aspx

bruger jeg til alle mine biler, og de ligger sgu meget godt på vejen må jeg indrømme!

• #4   2. nov 2011 Camber foran skal som regl stå på 2.5.
    Camber bag på ca 0.5
    Den skal være god hård, næsten max. Og så kan man justere lidt efter om den har for meget over/under styring.
    For meget overstyring så gør du den hårdere foran, for meget understyring skal den være hårdere bagi.
    Det gælder for alle støddæmpere/fjedere, bortset fra rebound den skal være 25%lavere end bump, ( eller også er det omvendt, med hensyn til rebound og bump, forholdet skal bare være som det er std. )

Desuden hvis den har for meget overstyring kan du give den lidt toe-in bag på, dettte gøres mest på biler med mange kræfter.
    Hvis man kan styre det, er det en god ide med lidt toe-out foran.
    Ingen downforce!

Spæret skal være sport/1.5 det skal self stå på 100%

Gearing må du lave på gefule.

Upgrades gør du bare så du synes det passer kræfter mæssigt.

• #5   2. nov 2011 Og caster skal ned på 4-4.5

Kommentér på:
Perfekt opsætning til perfekt driftbil?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce