{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Bjørnen {{forumTopicSubject}}

Når jeg kikker min filmsamling igennem, er der ikke ret mange film om dyr, og da specielt ikke ret mange som er spillet af dyr (jep, du læste rigtigt), og IKKE er en animationsfilm.. Jeg gætter på det samme gælder hos jer andre ?
Men, nu har jeg så én i hvert fald. Jeg købte filmen ’Bjørnen’ for noget tid siden, da jeg er ret vild med dokumentar programmer om dyr. Den havde også fået nogle stjerne kunne jeg se, så den røg med hjem.

Filmens handling; En bjørneunge bliver moderløs pga. et stenskred, og den lille unge står pludseligt på egne ben. Ked af det og forvirret, drager den lille unge ud i det barske bjerglandskab. Et andet sted, ikke langt derfra, har et par bjørne jægere opsporet en kæmpe Grizzly bjørn, de får den på sigtekornet, men såre den kun, og den store bjørn stikker af. De to bjørnes veje krydses, og ungen er lykkelig for endelig at have fundet selskab, til at starte med afviser den store farlige bjørn den lille unge, men den sårede kæmpebjørn får hjælp af ungen, og et venskab opstår.
De to vandre videre sammen og udvikler et bånd, som var de far og søn. Men idylen vare ikke ved, for de bestialske bjørne jægere er tilbage på sporet af bjørnene, og en farlig jagt er indledt.

Filmen var overraskende spændende, den er sød, sjov, vidunderlig flot, gribende og rørende. Det er nøjagtig som at se en klassisk Walt Disney film, det er bare ikke en tegne- eller animationsfilm. Det er de to bjørne der spiller hovedrollerne i filmen, og de virker nærmest helt ”menneskelige”, man fornemmer at de har både et sind og en sjæl, og ikke bare lever på instinkter.
Ja faktisk, så er bjørnene så store stjerner, at de har hver deres egen side på imdb, og nej det er ikke en joke…!

Jeg sad flere gange og tænkte, ’What, hvordan fanden har de lige gjort det der?’, Men det har heller ikke været en nem film at lave, de var 6 år om at forberede den, hver scene tog flere måneder at lave.. Det kalder jeg for et seriøst projekt !
Manden der står bag filmen er Jean-Jacques Annaud, som også har film som ’ Enemy at the Gates’, ’ Syv år i Tibet’ og ’ Rosens navn’ på cv’et. Ud over bjørnene, er der også plads til et på menneskelige skuespillere i filmen, det er bl.a. Tchéky Karyo, som vi kender som den evige skurk, i film som ’Bad Boys’, ’The Patriot’ og ’Golden Eye’.

Hvis du kan lide natur programmer og Walt Disney film, så er denne film også noget for dig, selvom den er af ældre dato nu, så giv den en chance, det er en go film. Kan ses af hele familien, men husk ”gyser puden” til de små…

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt0095800/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=eJ-kOix5FAI

Anders B. Rating 8/10 stjerner.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bjørnen
Kommentér på:
Bjørnen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce