2.687 visninger
|
Oprettet:
Meguiars polermidler hvad bruges der? {{forumTopicSubject}}
Hvad bruger i når i arbejder med Meguiars produkter når vi snakker polering. Jeg selv er jo van til at der findes grov mellem og fin polerpasta. Men der synes jeg ikke helt der er i Meguiars?
Har set nogle bare bruger Meguiars Ultimate Compound også giver de lakforsegler og voks..
Og forresten fed gruppe det her jeg er ny herinde:)
Hilsen
Lasse
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
http://www.cleanyourcar.co.uk/meguiars-professional/brand_15.html
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
jan 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 1 Emner: 56 Svar: 622
De fungerer på en anden måde end hvad du er vant til, da deres slibekorn ikke er "nedbrydelige"(eller ikke er i samme grad som polermidler med nedbrydelige slibekorn), men med den rette teknik, kan man opnå meget fine resultater.
Venligst,
Ebbe
aug 2004
jan 2005
Gå efter deres prof. produkter, Paste Wax #16 er anerkendt som værende et godt produkt og ligeledes er deres Polymer Sealant #21 - der findes et hav af tests online, google er din ven.
Venligst,
Ebbe
aug 2004
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
Jeg har også hørt fra flere at malertape sætter mærker. Tror det er fordi mange bruger den helt billige. Så hvis man får for meget produkt på, så går det igennem tapen, eller hvis det sidder for længe, så sætter det sig for godt fast på plastikken.
En anden fordel ved 3m løsningen ( og jeg er IKKE 3m fanboy! ) er at jeg synes deres tape er lettere at bøje, når du skal rundt om fx sidespejle og kantede steder..
Michael.
jan 2005
Professionelle produkter er ikke for alle, hvis de har frarådet dig at bruge dem, kan det have været mangel på erfaring.
Lasse giver udtryk for, at have brugt gode professionelle produkter før, og med gode resultater, så ser jeg ingen grund til, at han ikke skulle forsøge sig med noget tilsvarende igen.
Selv om at taperester kan fjernes med lidt tjærefjerne el. lign. opløsningsmiddel, så holder jeg mig nu også udelukkende til 3M's 3434, eller deres Fine Line Tape til afdækning af klar folie osv.
Noget af det bedste ved 3M's 3434 er, at de ikke efterlader taperester eller falder fra hinanden, selv om det bliver vådt, dvs. man kan f.eks. vandslibe uden problemer.
Venligst,
Ebbe
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 737
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Vi bruger generelt Eurocel (Sicad) MSK 80 i værkstedet, da det er mere fleksibelt end 3M 34 34. (og vist også billigere, vi anvender trods alt mere end bare et par ruller om ugen)
Jeg har ALDRIG oplevet klisterrester på lakken, ej heller om tapen har siddet i flere uger, i fugt, kulde og varme.
Kun hvis det gennemvædes af mange gange - og så får lov til at tørre op på lakken inden tapen fjernes.
Du kan sikkert gøre en god handel ved din nærmeste autolakerer og købe lidt kvalitetstape i porten. Og jeg tror roligt du kan regne med at autolakerer "kvalitetsstempler" deres varer.
Vi kan jo ikke bruge noget der klistre for meget eller for dårligt, for det hænder jo at vi tape'er på en lak der er under 1 time gammel, og så skal det jo helst ikke sætte mærker. Heller ikke selvom det gennemvædes af vandslibepapir.
aug 2004
Jeg arbejder kun med de prof produkter eller noget som er deropad. Hvis jeg bare skal have amatør ting kan jeg sku nøjes med sonax
apr 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 15 Svar: 403
3m kan du få mange steder på nettet.
søg efter 3m 3434 tape - så finder du det nok.
@Christina ..
Bedre siger du ? måske man skulle lure lidt op på det.. Der er jo ingen grund til at bruge 3m bare fordi det er 3m. Jeg bruger det fordi jeg synes det var bedre end malertape - Kan du ikke snuppe et par ruller og sende til mig ? jeg skal nok bytte med nogle varer eller lign.
jul 2003
Og det er normalt vi retter småfejl med luftdrevne polermaskine. Vi slæber jo ikke det tunge gods frem for at polere an vandslibning efter knast i lakken.
Og nej du har sikkert ret i din påstand om ikke alle malere ved noget om lak. Men der er også mange bagere der laver tørre rundstykker - det gælder om at finde én der har passionen for sit erhverv.
aug 2004
jul 2003
aug 2004
jul 2003
Men jo MR2 holder i hi herhjemme i garagen.
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
I vores klargøringscenter, brugte vi før i tiden den "billige" maler tape, netop fordi den var billig.
Men efter at have prøvet den blå 3434 3M malertape, har vi IKKE brugt andet. JO, to kasser da omtalte "Lars" fik af vide han skulle bestille den blå tape, men der kom kun den alm hvide 3M tape.
Den blå efterlader MEGET lidt lim, som også er MEGET nemt at fjerne!
Mht polermidden så vil jeg benytte følgende fra Meguiar's:
link: http://www.facebook.com/#!/meguiarsdk
- Ultimate compound(den har jeg selv benyttet en del og du kan godt fjerne ALLE ridser(naturligvis ikke skader osv)
-ultimate polish(prewax), giver højfjeld og længere holdbarhed.
-ultimate wax, kan kun sige UHMMM
Og til at vedligeholde:
- Ultimate wash & wax shampoo.
- Ultimate detailer og ultimate quik wax!
Jeg syntes det er fantastisk, hvad disse retail produktet kan, og selv efter 6 år som bilplejecenter ejer er jeg meget imponeret!
Men Jo de professioneller er da meget skrappere, men i ukyndige hænder også "farlige"
God (h)jul!
-Anders
meguiar's Partner Danmark
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 429
Meguiars polermidler hvad bruges der?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside