{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendelse af motor
  • #1   30. nov 2011 Det bliver et problem hvis alle regler skal overholdes.. Bla med emisions krav ! Du skal jo i princippet dokumentere at den motor du har lagt i ikke forurener mere end den gamle.. Men hvorfor gå så meget op i det ? altså de ligner jo hinanden, bare sørg for der står RB20 på ventil dæksler eller cas dæksel. Bare der ikke står RB25 over alt smiley

    En anden ting er også, at hvis det skal være lovligt eller rigtigt, skal du jo fortælle forsikringen du har pillet ved bilens udsende og i øvrigt har bygget motor om og tunet den. Hvis du kommer ud for skader eller personskade går de bilen igennem, det vil jeg nok tænke mere over end at der står RB25 i syns papir..


  • #2   2. dec 2011 som grund regel forurener en RB25 ikke mere end den ældre RB20ér. Så det burde ikke være et problem. (Det er noget de kan slå op).
    overholder den 20% reglen skal den bare synes med konstruktive ændringer og det bude heller ikke være et problem.
    Bare spil med åbne kort.
    Men ja jeg vil nok ringe til forsikringen og høre om hvad det vil betyde hvis du nu lagde sådan en motor i ( Ved godt den er i, men det gør de ikke smiley lyt til hvad de siger og hvis der ikke er de store problemer i det. så ringer du ugen efter og siger nu har du lagt ny motor i og fået det synet og godkendt mm...
    Og så er den skid slået smiley


  • #3   2. dec 2011 Martin

    Jeg er sikker på at du eller ejer af bilen selv skal dukumentere at den motor forurener det samme eller mindre, tror ikke de sådan lige kan slå det op hehe smiley Men har ikke selv prøvet det. Men hvis du spørger Færdselsstyrelsen så vil de kræve at du selv dokumentere forurening sådan ca smiley


  • #4   3. dec 2011 Har snakker med skat og skal til syn med den, men de vil ikke have afgift smiley
    Så der er styr på det... Skal bare finde nogen papire på hvor mange heste de to motor har som dokumentation.. og der findes desværre ikke typegodkendelse på de biler smiley


  • #5   3. dec 2011 Hvad siger synsmanden til forurening ?? De burde / skal da have dokumentation for at den ik forurener mere end den gamle ??

    Men hvis du ved noget vi andre ikke gør så del gerne smiley


  • #6   5. dec 2011 Hvis motoren er solgt i EU kan de slå det op.
    Det gjorde de med min FJ20 motor.
    Og det var nok for mig.

    Så måler de jo også forureningen og tjekker at den rent faktisk overholder det der står.

    Og Så var de glade. Men det var også en bil fra 1984. Ved ikke hvornår din skyline er fra og hvad reglerne er når det er en import bil de måske ikke har så meget data på?!



  • #7   5. dec 2011 Altså alle biler før 1-4-1984 skal ikke dokumentere forurening smiley Der handeler det kun om at have en Co på mindre end 3.5, det er i vært fald rigtigt højt.

    Men jo nyere bilerene er jo større krav kommer der med forurening, og fra 1990 mener jeg, der begynder de også med at skal have katalysator osv.. Men det kan også være det kommer an på hvilken synsmand man finder ?


  • #8   7. dec 2011 Jeps helt rigtigt... Min er dog fra 9/9 1984 så jeg skulle igennem den. Men tror altså heller ikke det er noget problem. Der er jo MASSER af dokumentation på en RB25DET motor.

    Men ja katalysator slap jeg helt for :-)... Dejligt smiley


  • #9   7. dec 2011 ja leder også efter steder hvor der står hvor mange heste de to maskiner har..
    Men det skal være "officielle" papire, ikke bare hvad der står på nettet ...


  • #10   8. dec 2011 igen... prøv at gå ned og snakke med syns hallen.
    At finde sådan noget officielt på nettet er tæt på umuligt. Med mindre man kan japansk.

    De kan på din motorkode eller stelnummer slå RIGTIG mange informationer op omkring din bil.
    Heste mm er noget at det info de helt sikkert har.
    Kan være de siger de kan printe det ud til dig eller bare bruge computeren når du kommer forbi.
    Snakker man godt til dem er de tit villige til at hjælpe.


Kommentér på:
Godkendelse af motor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce