{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Import? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaring med import af 5-8 år gamle BMWer.

Jeg overvejer at importere en 330i touring fra 04/05 eller evt. en E91 325i.

Priserne i DK virker ikke afskrækkende, men udvalget er ikke fantastisk. Jeg har ikke de store krav til udstyr, men vil gerne finde det rigtige eksemplar (1 ejer, fuld service, originalt eksemplar, ikke åndsvag farve osv.)

Ville der være fordele ved at importere, i forhold til at købe en i DK, endten privat eller hos forhandler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import?
  • #1   3. dec 2011 Hvis du sammenligner en DK og en DE til nogenlunde samme pris, så er tyskeren i klart bedre stand, lavere kilometer og mere udstyr.

    Der er ikke meget at spare på prisen, når først alle udgifter er betalt, altså afgift, plader og udgifter i forbindelse med turen.


  • #2   4. dec 2011 Hey

    Jeg kender en der henter BMW'er hjem fra tyskland. Han kan også skaffe billige forsikringer på vognen. Men det er godt nok mest i diesel han tager hjem. Men han kan da muligvis også finde en til dig hvis det er.

    Men ellers skal du bare huske at bilen skal være min 5 år gammel ellers bliver afgiften for høj.


  • #3   4. dec 2011 Jeg sparede ikke rigtig noget ved at importere min 330i, men fik en bil der var storset som jeg ville have den modsat de danske som var til salg på det tidspunkt.

    Du kan da også bare købe min smiley


  • #4   4. dec 2011 Tak for info. Det lyder spændende.

    @ Jacob, Det lyder spændende med din bekendte. Det kan være at jeg kontakter dig, på et senere tidspunkt, når jeg lige selv har sat mig ind i procedure osv.

    @Carsten, tak for dit tilbud. Jeg søger dog en af de sidste e46 (2004-2005) eller en tidlig E91.

    Go weekend :o)


  • #5   4. dec 2011 Det skal du være velkommen til.

  • #6   5. dec 2011 Hej Jimi,
    Jeg importerede selv min Audi 80 for en del år siden og havde en bekendt (forhandler) til at importere den 320d fra 2005 som jeg kører i nu. Jeg er ikke enig i at den skal være 5 år gammel før det kan betale sig, jeg vil mene at det nærmere er minimum 3 år. Min bil stod næsten magen til hos en forhandler (dog har min lidt mere udstyr) til ca. 50.000,- mere i januar 2008 hvor jeg fik den, - men det skal så siges at jeg fik ingen garanti eller noget som helst på min, og jeg pegede den selv ud hos ALD Leasing syd for Frankfurt, så den blev i princippet købt ubeset. Dog var der lavet en komplet meget udførlig tilstandsrapport, og alt ned til mikrobuler var noteret, inden købet.
    Hvis jeg havde købt dén hos forhandleren i DK kunne jeg sikkert få et afslag samt garanti (som jo også har en værdi), men jeg fik præcis den jeg gerne ville have og gik ikke på kompromis med det jeg gerne ville have af udstyr. Udstyret bliver afskrevet meget kraftigt i beregningsmodellen hos SKAT, og det kan jo være at synsmanden glemmer at sætte et flueben eller to, nogle gange overser man jo lidt Xenon, sportsundervogn etc. - så vælg en model med alt det udstyr du overhovedet kunne tænke dig. Nogle gange er prisforskellen i Tyskland kun ca. 1000 Euro, og forskellen i reg-afgiften kan i bedste fald være ubetydelig lille.
    I min bil har jeg beregnet nyprisen af udstyret fra fabriksny bil (solgt i DK) til knap 200.000. Det er selvfølgelig et tænkt eksempel, men alligevel...
    Min næste bil bliver højst sandsynligt også importeret fra Tyskland, men der går desværre lidt tid til F11 i diesel er gammel nok til at jeg har råd til den. smiley
    Tag en E46, her får du mere for pengene og køreegenskaberne er ikke så meget anderledes end E91 (min far har E91 320d). Til gengæld slipper du for at køre med RunFlat, da du har et reservehjul med i E46 (du kan selvfølgelig også vælge at køre med Slime eller lignende). Priserne på E46 er lavere, størrelsen er i praksis den samme. Men mange vil nok mene at E91 er flottere... Jeg tror at rustbeskyttelsen er lige god på begge, men jeg ved det ikke!
    Skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med.
    Vh Martin


  • #7   6. dec 2011 Hej Martin.

    Tak for din meget grundige besked. Jeg overvejer kraftigt at importere en E46 Touring.

    Jeg vil i første omgang tjekke de autoriserede forhandlere i Tyskland. Jeg vil gerne have en bil med en 100% sikker historik. Jeg kender desværre alt for mange eksempler på BMW, Mercedes og Audi som er blevet skruet heftigt i kilometertællerne i udlandet., da de kan være svære at bedømme...

    Kan man på bmw.de se brugte biler hos autoriserede forhandlere i tyskland? Jeg synes ikke at jeg kan finde det... Det skal siges at mit tyske er Scheiße ;o)


  • #8   6. dec 2011 Hej Igen.

    Jeg tror ikke at du skal være bange for at en BMW er skruet tilbage for det kan de helt sikkert se når den får testeren på. Men jeg er ikke sikker. Men de kan sgu se alt på den tester. Det er lige før de kan se på den hvis man har slået en prut inde i bilen smiley

    Men som sagt ved jeg ikke om de kan tjekke om den er skruet tilbage. Men jeg kunne da stærkt forstille mig det.


  • #9   7. dec 2011 Hej Jacob.

    Jeg har læst flere steder, at det desværre er mere reglen end undtagelsen at de kan være stillet tilbage. Nøglen kan tit afsløre det, men de dygtigste svindlere kan gøre det så det ikke kan ses bagefter...

    Derfor er det vigtigt at finde en bil med skudsikker historik.

    /J


  • #10   7. dec 2011 Hej igen,
    Jeg har stadig den komplette tilstandsrapport fra ALD-leasing og alt materiale fra importen i januar 2008 til at ligge, hvis du er interesseret - jeg scanner gerne noget af det og sender til dig?!
    Til info var jeg på udkig i ca. et halvt år på mobile og autoscout24 - jeg var vanvittig kræsen med hvilken model jeg ville have, hvilken type læder (Montana) hvilken farve det havde, hvilken farve bilen havde, hvilket udstyr der var i, og naturligvis kilometer på klokken. Nu har bilen gået 271.000 (114.000 da jeg købte den) og jeg er stadig ekstremt glad for den.
    Den jeg købte kunne KUN sælges til en forhandler (ellers havde jeg nok hentet den selv), da den var uklargjort og kom direkte ind fra ALD's kunde i Tyskland. Men det gjorde så at den var ca. 2000 Euro billigere end andre tilsvarende biler på det tidspunkt. Den stod til 14.700 Euro og den danske afgift blev sat til 180.000.
    Hvis du vil høre mere er du også velkommen til at give mig et kald: 26289676
    Vh Martin
    PS MIN ER ALTSÅ IKKE TIL SALG - det er ikke derfor jeg taler varmt for det smiley


  • #11   7. dec 2011 Der er bestemte områder af Tyskland som er hårdere ramt end andre og så er der andre forhold der spiller ind, her kommer en blanding af mine beskedne erfaringer og hvad jeg har hørt da jeg researchede:
    Nordtyskland: Lidt højere priser + her benytter man typisk salt om vinteren ligesom i DK, dog i mindre mængder. To ulemper!
    ØstTyskland: Her er der rigtig mange fuskere og små autohandlere som dukker op ligeså mange steder som vi har Pizzariaer i DK (overdrevet naturligvis) - her ville jeg ikke kigge igen
    Sydtyskland: Der er langt at køre, ellers er det et godt sted at kigge
    Midttyskland: Oplagt sted at kigge
    Vesttyskland: Her var jeg ovre og hente min Audi 80, tæt på Bielefeld. Jeg købte den privat, men kiggede på 2 andre biler ved forhandlere i samme område. Her ville jeg kigge igen næste gang jeg skal skifte bil.

    Et råd er bevidst at kigge efter biler der har lidt på klokken, da sandsynligheden for kilometerfusk så er mindre!

    Vh Martin


  • #12   7. dec 2011 Hej igen Martin.

    Jeg har læst dine indlæg med stor interesse, og vender nok lige tilbage til dig, evt. pr. tlf.

    Go' jul :o)

    /J


  • #13   7. dec 2011 Ja der skal nok være nogen der kan få det gjort hvor det er svært og spore tilbage til. Min E46 330d har kørt på Bmw fribrikken og har fuld historie.

Kommentér på:
Import?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce