{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Hereafter {{forumTopicSubject}}

Altså er det mig der er en hat til at søge i forum, eller er denne film heller ikke krediteret med et review herinde endnu..?? her kommer mit så smiley

Hereafter

Jeg forventer altid store ting af Clint Eastwoods film, og ’Hereafter’ var bestemt ingen undtagelse. Traileren så rigtig lovende ud, jeg elsker det mystiske og ukulte, så som tanken om hvad der sker efter døden? Og så krydret med lidt action, drama og fed grafik kan det ikke gå helt galt, og jeg blev ikke skuffet, tværtimod.

George Lonegan (Matt Damon) har synske evner, og kan tale med de døde. Han er dog træt af at holde sessions for folk, det tager for meget energi for ham, og gør det vanskeligt at leve en normal tilværelse. Han har for længst trukket sig tilbage fra branchen, og prøver at komme videre. Det har hans bror dog svært ved at forstå, og bliver ved med at arrangere nye sessions med folk der vil i kontakt med en de har mistet.

Marie Lelay (Cécile De France) er en fransk journalist på ferie i Thailand, hun går i byens gader da den frygtelige katastrofe indtræffer, og alt bliver skyllet væk af den alt ødelæggende tsunami som ramte sydøst asien og dræbte tusinde af mennesker. Hun oplever en nær-død oplevelse, som gør at hun nu ser verden fra en helt anden vinkel, og er i kontakt med verdenen på den anden side. Hun må holde en pause fra sit arbejde, og begynder at skrive en bog om sin oplevelse.

Marcus og Jason er enæggede tvillinger, og ikke til at se forskel på ved første øjekast. De forskellige personligheder og fungere som et uadskilleligt makkerpar, deres mor har ikke helt styr på sit alkohol forbrug og hvad dertil hører. Så drengene må klare sig selv og samtidig passe på deres mor, og sørge for at holde myndighederne på afstand, så de ikke bliver fjernet. Det utænkelige sker, den ene tvilling dør tragisk og efterlader den anden mutters alene tilbage. Han bliver fjernet fra moderen og anbragt i en plejefamilie, men at miste sin tvillingebror, er som at miste en stor del af sin egen sjæl, de var ligesom forbundet på en måde, og måske er de det stadig? Så han søger desperat at komme i kontakt med sin afdøde tvillingebror.

Jeg elsker den film, den rammer en fin balance imellem det mystiske og ukulte, og så samtidig at være troværdig. Og så er der en dejlig ro over filmen, så man har tid til at fordøje alle indtryk og den billedlige poesi. Men jeg savner lige et eller andet ekstra, for at få den helt op og ringe, kan ikke lige sige hvad det skulle være, måske et tvist til sidst i filmen til at ryste posen en gang..?
Se filmen!

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt1212419/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=toJPUHh3EKI

Anders B. rating: 9/10 stjerner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hereafter
Kommentér på:
Hereafter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce