Supra problem {{forumTopicSubject}}
Mig og en kammerat har smidt alle std dele på supraen igen, altså motor dele, indsugnigsmanifold og det da jeg skal til toldsyn.. da vi var færdige kunne den ikke starte, vi tog så batteriet af i 5min så den slettede fejl og prøvede igen. så startede den i første huk.. den pruttede dog lidt i tomgang men tænkte det nok bare var fordi den ikke havde været startet i noget tid. Vi kørte så en tur og lige pludselig begyndte den kun at køre på 5 cylinder. den begyndte at ikke ville trække, men kun i perioder, det var mest ved 3000 rpm vi kørte så ned på hans værksted og gik tændkabler igennem og tændrør, dog kun lige dem vi kunne komme til uden at skulle have gaspjæld og alt det af. og skilte roterhus. efter det prøvede jeg en tur igen, lige da vi startede den var der intet, (kørte på alle 6) men da jeg kørte den ud kørte den kun på 5 cylinder men kun i omkring 5 sek også kørte den på alle 6 igen og kørte helt fint. kørte ud af byen og gav den noget gas og den trak rigtig godt og var intet at mærke. så kørte jeg ind på værkstedet igen. da jeg så skulle hjem nogle timer senere så begyndte den igen at køre på 5 cylinder, nogen der ved hva der kan være galt ?
Jeg var lige ude idag og starte den, da jeg startede den kørte den på alle 6 og gik helt normalt. efter man så har gasset lidt op og bilen begynder at blive varm begynder den igen at køre på 5 cylinder, og prutter i tomgang og næsten ved at gå ud..
håber nogen ved hva der kan være galt, skulle have været til syn i denne uge, men nu ser det ud til at jeg må vente til næste uge
vh Brian
vh Brian
mar 2007
Følger: 132 Følgere: 175 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 871
mar 2007
mar 2007
okt 2006
Følger: 144 Følgere: 143 Emner: 159 Svar: 4.234
evt prøv at byt rundt på tændrør og laver den stadig ikke gnist eks cylinder 6 selvom tændrør tændte på eks 3 cylinder så er det jo et tændkabel der er i vejen, hvis du forstår hvad mener?
obs ikke noget jeg ville anbefale men er en mulighed
mar 2007
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 10 Svar: 444
Har I aflæst fejlkoder?
http://www.mkivsupra.net/vbb/showthread.php?35920-How-To-Check-the-diagnostics-codes
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 71
De kan godt have taget skade, hvis den har stået længe uden at være startet.
Hvis du ikke allerede har skiftet rør, så prøv lige at gøre det;-)
mar 2007
Jeg vil lige prøve imorgen at hente nogle plader også ud og give den noget gas, kan være den lige skal brændes igennem, skal alligevel have nye dæk på, så det kan jo lige så godt blive imorgen, hvis det så forsvinder så køre jeg den sgu os lige forbi syn
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
mar 2007
Var tæt på at køre til syn Idag men kom sgu for sent, de lukkede kl 2
Supra problem
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside