{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.200 visninger | Oprettet:

Lavt olietryk på VW Passat 1.8T??? {{forumTopicSubject}}

Her i weekenden skrev vores Passat pludselig "STOP low oil pressure!" og olielampen lyste:( holder ind med det samme, slukker bilen, tjekker oliestand osv. alt ser fint ud. og der var intet at mærke/høre på bilen. Hvade kørt 25km på det tidspunkt.

Får Falck til at sætte bilen ude ved den AutoMester vi plejer at bruge.
De laver trykprøve, hvor trykket i motoren er 4.0 bar (skal være mellem 2-4,7) så det er flot. de Kan ikke få den til at vise fejl:S. Det skifter sensoren til olietrykket da der ikke er modstand i den. og går ud fra det var den der var kaput.
men da jeg henter bilen om aftenen, melder den samme fejl efter at have kørt 25min:S Så Falk kører den ud igen.

Min Mekaniker har givet op efter at ha kørt i den en time, haft den til at holde i tomgang i 2timer og lavet flere trykprøver på den i dag:( De kan ikke få den til at melde fejlen så de kan teste den imens:(

Nogen der har nogen Idé til hvad det kan være???
Det er en VW Passat 3BG 1.8T 20V 150hk bil fra 01
motor fra en 03´er er en AWT motor
(Olie og filter er skifet for 2000km siden) Motor har kørt 140.000

Ps: Undskyld det lange indlæg:)


Kommentarer på:  Lavt olietryk på VW Passat 1.8T???
  • #1   14. feb 2012 det er sikkert overtryksventilendersætter sig fast i olie pumpen og de døjer osse med olie pumperne de 1,8t'er og hvis den ikke er ret dyr så ville jeg da få den skiftet

  • #2   14. feb 2012 Prøv at køre med højere omdrejninger (2000 +), værkstedet havde det samme problem om ikke at kunne finde fejlen. Min gjorde det dengang jeg kørte i femte gear ved 50 km/t men fandt ud af at hvis jeg holdte omdrejningerne oppe over 2000 så var det hele fint.

  • #3   14. feb 2012 Nåh for fanden da, det var sku omvendt med mig smiley

  • #4   14. feb 2012 Men nu er min jo også en 1,6 3B så det nok ikke det bedste at lytte til mig smiley

  • #5   14. feb 2012 De har prøvet med forskellige omdrejninger

  • #6   14. feb 2012 Følger lige med da jeg havde samme fejl her forleden, i min 1.8t fra 04 efter at have trillet 1 meter. Værkstedet kunne ikke finde noget galt og har ikke haft fejlen siden.
    Mit spørgsmål er, at det har været meget koldt i denne tid, -12 grader den nat jeg oplevede problemet. Kan dette spille en rolle? Frossen føler eller noget andet der bliver kuldepåvirket?
    Mvh Morten


  • #7   14. feb 2012 jeg har før oplevet en olie pumpe opføre sig mærkligt det her var på en golf 3 1,8 90 hk motor man starter bilen ignen fejl og man kunne køre i den uden problemer men når den så blev godt drift varm så tændte olie lampen når man målte olie trykket på den så var det helt i orden på kold motor men jo varmere den blev jo mindre tryk var der og til sidst falte trykket ned på 0 bar og fejeln lå i retur ventilen i pumpen som satte sig fast så det kan godt svare sig og kigge det efter og evt. får det skiftet det er trods alt billeger end og finde en ny motor og få den skiftet den bekostning koster hurtigt 10-15.000 kr hvis ikke mere og få lavet

  • #9   17. feb 2012 alle 1,8 20v om det er turbo eller ej. når det problem viser sig er det med at få skiftet olie pumpen, det er et problem alle har. og der er kun en løsning. det er noget der kommer og går på sådan en, og mener den koster mellem 500 og 1000kr,

  • #10   19. feb 2012 Inden i begynder at skifte en hel masse,

    min passat med 1,8t awt motor årgang 04

    har lavet præcist det samme problem. Dog opstår mit problem først når motor oilen blev varm.

    Der er er flere muligheder som kan være årsagen.

    1 der sidder en kontraventil i olifilter konsolet som har det med at gå slå spænd den og skift pakningerne.

    2 anden mulighed, som var årsagen i min er at olie sien var tilstoppet og når olien bliver varm laver den ikke samme tryk som når den er kold fordi bliver tynder ved varm motor.

    3 sidste mulighed er olie pumpen men hver gang jeg har hørt om dette problem har det altid været en tilstoppede olie si.

    rens sien, træk kontraventilen i konsolet og giv den en olie kur der rense for sodpartikler og så skift olie og filter igen så ude over det problem.


    det kostede mig tre timer og 300 kr i dele


  • #11   19. feb 2012 Okay mange tak. Vil få det ordnet når bilen ryger til service her på torsdag.

  • #12   19. feb 2012 giv en update om det lykkes eller hvad der skulle til for at løse problemmet

  • #13   28. nov 2012 er fejlen fundet :P?

Kommentér på:
Lavt olietryk på VW Passat 1.8T???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce