Koldpresset linolie på lakken. {{forumTopicSubject}}
Før vinteren virkelig satte ind smurte jeg bilens dørlister med koldpresset linolie, lidt som et forsøg i stedet for at bruge det normale og fordi jeg havde læst mig til det var godt mod tørre dørlister.
Jeg fik smurt en masse på, men har så opdaget at jeg har givet dem alt for meget, så linolien er løbet ned langs dørene og panelerne. Det har så resulteret i at det nu har lagt sig som en slags krystaliseret overflade på lakken og næsten er umuligt at få af.
Det er muligt at skrabe laget af med en negl, men dette virker som en uoverskuelig opgave. Jeg har sågar haft bilen i vaskehallen to gange for at se om børsterne kunne skrabe/vaske den krystaliserede overflade af, men heller ikke dette har hjulpet.
Jeg er lidt tilbageholdende med at prøve mig frem med en masse opløsningsmidler på lakken, så jeg vil høre om der er nogen der har en god/nem måde til at få et gammelt lag koldpresset linolie af lakken som virkelig har sat sig fast.?
På forhånd tak
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 349
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Hvis ikke det opløses så ville jeg prøve med gummihjul for at se om det kunne tage det- uden at det koger op istedet. Og som sidste udvej ville jeg anvende skrabeblad.
apr 2008
Hvad mener du helt præcist med et gummihjul? Den fangede jeg ikke lige helt
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 2.808
apr 2008
apr 2008
UPDATE!
Efter jeg har forsøgt med diverse ting, fandt jeg ud af at et meget tyndt lag brunsæbe opløser linolien helt på lakken. Mit spørgsmål er så om et tyndt lag brunsæbe der sidder på lakken i 5-10 minutter kan ødelægge klarlakken?
Før jeg laver flere dumme ting vil jeg lige spørge de kloge herinde.
Mvh.
Koldpresset linolie på lakken.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside