{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

Hjælp til 2x40 DELLORTO..? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

har lige fået startet min 2,0 cih motor op efter hovedrenovering. jeg har monteret 2 40mm dellorto karburatore på den.

Mit problem er at når motoren er igang drypper det med benzin ud af begge karburatore der hvor tragtene skal monteres+ når jeg stopper motoren bliver den ved med at dryppe en 2 min bag efter? Hvad kan der være galt?

I første omgang troede jeg det var min El brændstofpumpe der gav for højt tryk, men det skulle det ikke være.

Vil med glæde tage imod forslag fra folk, håber i kan hjælpe.

Daniel Villum

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til 2x40 DELLORTO..?
  • #1   28. mar 2012 Det lyder som for højt benzintryk. Giver den 0,3 bars tryk? For det er hvad den skal levere. Der er lavet specielle pumper til dobbelte karburatorer. Facet laver nogle.
    Djarnis

• #2   29. mar 2012 For høj benzin tryk, eller utæt svømmer...

• #3   29. mar 2012 Eller defekt nåleventil, men jeg vil stadig sige tryk.

• #4   29. mar 2012 man skal passe på med "lidt " forhøjet benzin tryk

min første oplevelse med wber, var da vi monterede det på min kammerats gsi 1.8

vi fik at vide man skulle bruge en elektrisk pumpe, så vi brugte den originale, der leverede 2.5 - 3 bars tryk.

som så gjorde den fyldte karburator med benzin, som så fyldte cylinderne
    og da vi prøvede og starte motoren, så presse vi benzinen ned i bunden af motoren så den blev blandet med motor olien.

så den kunne jo ikke starte,

så den stod på olie og filter skifte, og montering af indsprøjtning igen

og ja vi lærte noget den weekend, om benzintryk,
    men nu havde vi heller ikke den store erfaring den gang, men et sted skulle man jo starte.

• #5   29. mar 2012 El pumpen er købt i FTZ og i følge dem skulle den give 2-4 Psi og levere omkring 110 L/H så det er jo næsten ingen tryk.

så jeg tvivler stærkt på det er for højt benzin tryk.

Motoren kører rigtig fint og tager gas med det samme. men der er bare det problem at det drypper ud med benzin?

• #6   29. mar 2012 Turbo: hvordan kan svømmeren være utæt? spørger nok dumt men det er første gang jeg roder med Karburator til biler smiley

Djarnis: kan det tjekkes på en måde om nåle ventilen er utæt?

• #7   29. mar 2012 det jeg mener er det samme som Djarnis, at den nål der sidder ved svømmeren og skal lukke for benzinen når karburatoren er fuld, hvis den ikke er helt tæt så overfylder den karburatoren og benzinen løber over og ud af karburatoren. Har du haft karburatorende skilt af? har prøvet engang på en kammerats golf 2 at lodningerne på svømmeren var knækket så den ene svømmer lå og flød rundt i benzinen uden at hjælpe med til at lukke nåleventilen...

• #8   29. mar 2012 Ja jeg hat haft den skilt ad, hvis man skifter den nål vil det så kunne hjælpe?

• #9   29. mar 2012 måske, prøv evt. at hælde noget benzin i en lille beholder med en tud på der passer på benzin slangen og hæng den op en meter over karburatorne. hvis de så løber over er det fordi ventilen er utæt eller svæmmehøjden er for høj. Hvis de er tætte er det fordi din benzin tryk er for høj...

• #10   30. mar 2012 Ja prøv lige at kigge mere på de svømmere, og geometrien dertil. Check om de er tætte. og at der ikke er benzin i selve flydeblokkene, altså hvis de er utætte.

Nu har du ikke karburatorene monteret i en eller anden syg vinkel i forhold til horisontalt. ?
    Kan godt se det lyder lidt sjovt at det er begge karburatorer, hvis det bare skulle skyldes slid og justering. Men de har måske ligget på lager i 100 år ?

• #11   30. mar 2012 Jeg skiftede nåleventilen i begge kaburatore og nu er der bare 100% tætte, så det er bare super!

Mange tak for hjælpen herinde smiley

• #12   30. mar 2012 Det varså lidt...

• #13   30. mar 2012 Ja jeg vidste det var dem som var problemet, de plejer at blive møre efter noget tid, hvis de ikke har været i brug.

Kommentér på:
Hjælp til 2x40 DELLORTO..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce