{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Mere sikker måde at handle her på BilGalleri ! {{forumTopicSubject}}

Hej kære brugere på BilGalleri

Jeg tænkte lidt på hvordan man kunne forhindre at blive snydt når man handler her på siden, da det jo ikke er helt sikkert, og fandt på at lave den her gruppe hvor alle kan skrive deres handels oplevelser/erfaringer de har haft med forskellige sælgere her på sitet..
På den måde kan du som køber bedre undgå dårlig behandling eller svindel i en handel ved at vælge de rigtige at handle med, og en sælger kan opnå mere tillidsfulde kunder, ved at vise at han/hun tidligere har haft gode handler med andre..
Hver sælger får simpelthen sin egen logbog/karakterbog med bedømmelser fra kunder, som vil vise hans gode og dårlige sider.

Og nej det er ikke imod BilGalleri´s reglement omkring at man ikke må hænge folk ud her på siden. Har allerede snakkede med dem omkring gruppen og de har givet grønt lys for den

se gruppen her:
http://www.bilgalleri.dk/grupper/anmeldelserbedmmelserafslger

Men der er selvfølgelig ikke meget ide i gruppen hvis ingen anvender den, så hvis du gerne vil sælge mere eller ønsker at købe ting på en mere sikker måde kan du jo melde dig ind i gruppen..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere sikker måde at handle her på BilGalleri !
  • #1   9. apr 2012 Jeg synes på ingen måde det gavner. Det er let at blackliste og fuske. Desuden bør der være et regelsæt for hvad en god handel er.
    Jeg synes bg burde indføre sælger "profiler" med bedømmelsesmodul ligesom på ebay. Tusind gange bedre. Så slipper man også for profiler der bliver lavet for at snyde og så forsvinder igen. Men det er bare mig.

    Ja ellers kan folk jo bare handle smart. Lad være med at sende penge. Mødes med sælger eller få det sendt pr. Efterkrav (kun firma)


  • #2   9. apr 2012 indtil de får lavet et karaktersystem ligsom på ebay kan der godt gå laaaang tid så syntes egentlig det er en god midlertidig løsning.. desuden er der ingen som siger at en handler er god eller dårlig der bliver bare givet karakterer med begrundelser som er helt uden påskyldninger. læs reglementet i gruppen så vil du se at der er meget strikte regler for ikke at give beskyldninger eller træde nogen over tæerne..

    at få det sendt pr. efterkrav vil ikke løse problemmet og desuden koster det ekstre udgifter at sende med efterkrav..
    og hvad så hvis de sender med efterkrav, kan jo stadig være noget lort man modtager.. der er mange ting der spiller ind..

    og nu er det jo ikke altid man har mullighed for at køre hele landet rundt for at købe de smådele man mangler


  • #3   9. apr 2012 På efterkrav inspicerer man jo tingene inden betalingen falder. Lever det ikke op til forventning så sendes den tilbage. Selvfølgelig på sælgers regning da hans vare ikke levede op til forventning.
    Hvis man ikke har muligheden så står man jo skidt til.
    Men så ville det at sende en vare mod portobetaling jo netop løse problemet.

    Anyway. Hovedsagen er at dit system, i tanken, er godt. Men det kræver moderation. Vil du stå som dommer for hver kundes klage, retfærdig eller ej?


  • #4   9. apr 2012 Nja Carsten der må jeg lige rette dig lidt, har været rigtig mange år i transportsektoren og aldrig har jeg udleveret og ladet en kunde åbne og inspicere en vare før jeg har modtaget efterkravet. Det sker kun i tilfælde at der er synlig transportskade på emballagen. Om varen lever op til forventning har intet med efterkravet at gøre. Det er noget der må tages op med sælger efter levering.

  • #5   9. apr 2012 Carsten fra Randers

    det første fik Brian vist forklaret dig.. med hensyn til det sidste så ja det er noget i den stil jeg har tænkt mig.. den anden part skal ihvertfald have muligheden for at modargumentere karakteren og forklare sin side af sagen så jeg vil sende en besked hver gang der kommer en karakter eller kommentar til vedkommende for at gøre de på rimelig vis.
    Og hvis den anden part ønsker karakteren fjernet kan man jo så se om karakteren er fejlbedømt eller ej ved at se nærmere på sagen..


  • #6   9. apr 2012 Daniel G: Dvs. du sådan set, hvis dette bliver stort nok, sætter dig i hvad man kalder "den dømmendes" position?
    Det giver altså dig, uden at nogen kan sikre sig hvad du vælger at gøre er korrekt, mulighed for sådan set at dømme enhver på andres ord? hvis nu den ene bare er en god fusker eller dygtig til at tale sin sag?

    Det er ikke fordi jeg ikke synes der burde være et system, men jeg er ikke enig i at dette er en god måde at gøre det på. Desuden tror jeg at du drukner i arbejde hvis du skal have det til at fungere sådan.

    Brian S: Så vidt jeg ved så skal firmaefterkrav godkendes før modtagelse. Altså at pakken skal åbnes og man skal sikre sig at alt er der i og uden skade. Det er i hvert fald hvad jeg lige husker, men det KAN være jeg tager fejl, jeg vil ikke lige lægge hovedet på blokken. Men jeg har i hvert fald aldrig betalt for noget jeg ikke har set først.
    Eller jo, da jeg var ung og dum betalte jeg for et par roskilde festivals biletter på forhånd, rene blå øjne, men fik aldrig biletterne. av av . Der lærte jeg at være mere "påpasselig" med hvad jeg betaler for.


  • #7   9. apr 2012 Carsten fra Randers

    tror ikke det bliver det store problem at holde styr på.. der er jo ikke alverden som har oprettet en karakterbog endnu og blir nok heller ikk sp overvældende.. hvis det skulle blive for meget kunne man jo være flere admin i gruppen om at gøre det

    jeg skal ikke dømme andre og bestemme om de er en fusker eller ej.. jeg skal bare slette karakterer hvis de er fejlbedømte.. men jeg kan jo ikke få en fusker til at fremstå som "den gode sælger" hvis han får 100 dårlige kommentarer.. og kan heller ikke få en god sælger til at fremstå som fusker hvis han ingen dårlige kommentarer får


  • #8   9. apr 2012 tror det bliver svært at finde enighed, men jeg tror ikke på det der kan holde i længden. Det er super fedt at se noget initiativ på fronten nu når BG ikke udvikler sig til andet end en reklame tavle, men jeg tror altså bare der skal mere til.

    Min egen holdning er at Hvis en profil opretter annoncer, så fra første annonce og til den bliver slettet er den en "forhandler profil" det skal betyde at når en handel er afsluttet, så skal køber give en positiv, neutral eller negativ stemme. Og evt. en kommentar.
    Slettes annoncen, så sker der intet. Nøjagtig som på Ebay.
    Det er jo sådan et marked fungerer og bedømmelsessystemet ligeså.
    Som det er nu er det jo bare et sub-forum.

    hvad jeg ser dig gøre, er at oprette endnu et sub-forum hvor enhver kan gå ind og sige "jeg købte den her fælg af Hr. hansen og den er skæv, så han er en fusker" og hvis hr. hansen tjekker sin BG en gang om måneden kan du få en seriøs bearbejdningstid på sådan en sag. Eller sletter Hr. Hansen bare sin profil og laver en ny.

    Og det selvom hr.hansen måske har fortalt af den er lidt skæv.
    Hvis køber misforstår "lidt skæv" som at den praktisk talt er perfekt, så hænger den jo i ren kommunikation. Så er begge jo i sin ret, men det er sælger der vil hænge på den. med mindre du dømmer at sagen er bøf.

    Og det er det jeg mener at der kommer ikke til at fungere i det lange løb.
    Det kan du bare se på kvaliteten af de annoncer der er her inde. Forestil dig en debat over hvert salg der sker herinde på den måde.

    Jeg ville ikke satse på det, men synes bestemt du skal se om du kan få det til at virke.


  • #9   9. apr 2012 Carsten fra Randers

    jeg har tænkt mig at se om det kan virker.. og hvis der skulle komme et stort tumult omkring én enkelt karakter så er det bare og slette den så står vi på samme jord som før karakteren var der og der er hverken sket godt eller skidt for sælgers karakterbog


  • #10   9. apr 2012 Nej men du underminerer jo dig selv ved at gøre det smiley

  • #11   9. apr 2012 Carsten fra Randers

    hva mener du?


  • #12   9. apr 2012 har ændret gruppen til "Ærlige sælgere" og ændret diverse indhold i gruppen så den ikke længere er imod baboom´s regler da der kun kan skrive posetive kommentarer til sælgerne.. den er nok ikk så effektiv længere men det er da en god gruppe for dem som gerne vil sælge mere og vise folk at man kan stole på dem

  • #13   9. apr 2012 Se det synes jeg også lyder mere effektivt.
    Så kan man jo arbejde for at få gode "karakterer" eller reviews.

    No offence, men jeg ser det som bedre nu smiley

    Det jeg mente med at underminere er hvis du kan ende i en situation hvor du må bakke ud fra dit oprindelige idë med gode og dårlige fordi der ikke er mulighed for at finde det rette.


  • #14   10. apr 2012 Carsten ...så er det jo heldigt at jeg ikke har skullet aflevere en pakke på efterkrav til dig...*s*...for så var den sgu nok røget tilbage til afsender.

  • #15   10. apr 2012 Brian: Kunne godt være du havde fået en træls opringning til din chef i så fald smiley

Kommentér på:
Mere sikker måde at handle her på BilGalleri !

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce