2.542 visninger
|
Oprettet:
løsning på motorproblem... hjæææælp {{forumTopicSubject}}
Bilen hoster ,hakker og vil ikke trække under 3000 omdr, det lyder næsten som tændingen udebliver !!
astra 1,8 16V fra 99, en x18xe1 motor
Så er Ecu skiftet... uden det har hjulpet nævneværdigt, jeg er nu ved at være SÅ hamrende træt af den bil. Alt er skiftet og cheket at det fungerer.
Gasspjæld renset, potentiometer udmålt ok, ecu skiftet, tempføler udsk, tændbro+rør, Luftmassemåler udsk, egr ventil udsk, ekstra stelforbindelser udført på , luftmassemåler ecu og tændbro og temp føler.
det eneste der IKKE er udskiftet er katalysatoren!!
nogen gode ideer ??..ENYONE?
aug 2004
Følger: 131 Følgere: 127 Biler: 14 Emner: 15 Svar: 69
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
vil prøve med tester igen... dog har der ikke været held med tester før... testeren er skyld i alt det skiftede...den har vist fejl på alle disse konponenter.. har målt lednings forbindelser igennem inden mot af ny del, hver gang ... så fatter bare ikke hvad der går galt
aug 2004
Følger: 131 Følgere: 127 Biler: 14 Emner: 15 Svar: 69
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
Hvilken tester har i smidt på en org tech2 eller bosch eller en kina?
Er din benzinpumpe ok og er brændstofilteret skiftet? Og hvad med dit tændings modul dette kan også give kraftige nuk hvis den er defekt. Og det kan oftes ikke måles eller ses..
Laver du bilen selv eller er den kørt på værksted.. Jeg har stor erfaring i bosch centre de er gode synes jeg:)
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
2.. bosh tester-
3. benzinpumpen er ok, kører som den skal . benzinfilteret var en ny ide ,-)
4.Tændmodulet/bro er udskiftet
aug 2004
Følger: 54 Følgere: 52 Biler: 3 Emner: 300 Svar: 921
Som sagt havde jeg smidt den på værksted:)
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
aug 2004
Følger: 131 Følgere: 127 Biler: 14 Emner: 15 Svar: 69
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
Fejlkode p0130: lampsonde for høj værdi.
lambdasonden skal regulere mellem 50 og 750 milli amp.
Den regulerer NU mellem 7300 og 7450 milli amp.
Det vil sige den blander ALT for fed!!..
Konklusion: en eller flere indsprøjtnings dyser med fejl på... de/n står konstant åben.
Løsning: Ny dyssebro..
WEEEE... så håber jeg på det lykkes denne gang!!
aug 2004
Følger: 131 Følgere: 127 Biler: 14 Emner: 15 Svar: 69
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
Tak for tiltroen...
Lamda sonde og luftmasse måler ER udskiftet med originale dele...
ecu, toppunkt/knastføler og egr ventil samt tændbro og rør et også udskiftet..
samt temp føler... såååå..
aug 2004
Følger: 131 Følgere: 127 Biler: 14 Emner: 15 Svar: 69
jul 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 40 Svar: 119
løsning på motorproblem... hjæææælp
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside