{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.542 visninger | Oprettet:

løsning på motorproblem... hjæææælp {{forumTopicSubject}}

Bilen hoster ,hakker og vil ikke trække under 3000 omdr, det lyder næsten som tændingen udebliver !!
astra 1,8 16V fra 99, en x18xe1 motor

Så er Ecu skiftet... uden det har hjulpet nævneværdigt, jeg er nu ved at være SÅ hamrende træt af den bil. Alt er skiftet og cheket at det fungerer.
Gasspjæld renset, potentiometer udmålt ok, ecu skiftet, tempføler udsk, tændbro+rør, Luftmassemåler udsk, egr ventil udsk, ekstra stelforbindelser udført på , luftmassemåler ecu og tændbro og temp føler.

det eneste der IKKE er udskiftet er katalysatoren!!

nogen gode ideer ??..ENYONE?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løsning på motorproblem... hjæææælp
  • #1   21. apr 2012 tjekket den ikke er hoppe i tandrem? og få evt en opel tester sat på og se om man kan se mere med den. nogan gange det er en fordel

• #2   21. apr 2012 Tandrem er ny, og sidder som den skal , er cheket igen ;-).
    vil prøve med tester igen... dog har der ikke været held med tester før... testeren er skyld i alt det skiftede...den har vist fejl på alle disse konponenter.. har målt lednings forbindelser igennem inden mot af ny del, hver gang ... så fatter bare ikke hvad der går galt

• #3   21. apr 2012 hva med dit benzin pume relæ den lever strøm til en del af dine føler og jeg har lavet en på et tidspunkte der lavede alt mulig sjovt og det var pga af dårlig forbindelse i relæ. så prøv lige og ryk hatten af den og se hvordan det ser ud inde i.

• #4   21. apr 2012 Gør den det med fuld tank? Har før hørt op lignede problem på en astra f hvor tank retur løbet var gået i stykker

• #5   21. apr 2012 det er uanset om det er med fuld eller tom tank, mener heller ik der er returløb på denne model smiley

• #6   21. apr 2012 Der sidder en pumpe som pumper benzinen ind i det lille skulpe kammer så den hele tiden for benzin din motor.. Hvis denn slange så er defekt hopper og danser bilen når der ikke er nok benzin..

Hvilken tester har i smidt på en org tech2 eller bosch eller en kina?

Er din benzinpumpe ok og er brændstofilteret skiftet? Og hvad med dit tændings modul dette kan også give kraftige nuk hvis den er defekt. Og det kan oftes ikke måles eller ses..

Laver du bilen selv eller er den kørt på værksted.. Jeg har stor erfaring i bosch centre de er gode synes jeg:)

• #7   21. apr 2012 1. den har direkte indsprøjtning, så forventer ikke der er noget skulpekammer.
    2.. bosh tester-
    3. benzinpumpen er ok, kører som den skal . benzinfilteret var en ny ide ,-)
    4.Tændmodulet/bro er udskiftet

• #8   21. apr 2012 Det har næsten de fleste biler ellers kan den jo ikke køre når der ikke er ret meget benzin i tanken og du tager et skarpt sving..

Som sagt havde jeg smidt den på værksted:)

• #9   22. apr 2012 den har været på 3 forskellige værksteder... de har alle opgivet... foruden jeg selv er automek

• #10   22. apr 2012 Kom faktisk lige til at tænke på at jeg har lavet en på et tidspunkt der kørte mærkeligt det var fordi rem skive var gået løs i den gummi der er midt i så tand thansen hvor krumtaps føler måler på var drejet lidt prøv lige at kigge den passer 100% og evt sæt den i et skrue stik og se om du kan dreje den ene del må du ikke kunne

• #11   22. apr 2012 Så lykkes det at få fejlkode udlæst.

Fejlkode p0130: lampsonde for høj værdi.

lambdasonden skal regulere mellem 50 og 750 milli amp.

Den regulerer NU mellem 7300 og 7450 milli amp.

Det vil sige den blander ALT for fed!!..

Konklusion: en eller flere indsprøjtnings dyser med fejl på... de/n står konstant åben.

Løsning: Ny dyssebro..

WEEEE... så håber jeg på det lykkes denne gang!!

• #12   23. apr 2012 det lykkes ikke tvivler jeg på. fejler normalt aldrig noget. de der 1,8 bøvler meget med luft masse måler og lamda sonder. jeg tro jeg ville skifte luft masse måler også skal det være en orginal ikke thansen.

• #13   23. apr 2012 Benny.
    Tak for tiltroen...
    Lamda sonde og luftmasse måler ER udskiftet med originale dele...
    ecu, toppunkt/knastføler og egr ventil samt tændbro og rør et også udskiftet..
    samt temp føler... såååå..

• #14   23. apr 2012 Det var skam også kun for hjælpe men du finder jo nok fejlen.

• #15   24. apr 2012 Det håber jeg da.. prøver med en ny dyssebro smiley

Kommentér på:
løsning på motorproblem... hjæææælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce