{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Fejlfinding af 1.8T(VAG), hvem er god til. {{forumTopicSubject}}

Jeg har problmer med min bil:
http://bilgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=912532

Efter en mdr. på værkstedet har de givet op.

Er du expert i 1.8T motoren?
Er du bare generelt god til at fejlfinde motorer?
Kender du én der er (privat som værskted)?

Så giv lyd for nu kan jeg snart ikke undvære den gamle tøs mere!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlfinding af 1.8T(VAG), hvem er god til.
  • #1   17. jun 2012 hvad gør den/er problet?

  • #2   17. jun 2012 der er ikk blevet byttet om på nogen ´vakum slanger ?

  • #3   17. jun 2012 Hvordan er dit udstødningssystem lavet? tænkte på, hvis der er katalysator på, om den så er faldet sammen/ stoppet eller måske en af dine potter er..

  • #4   17. jun 2012 lige et spørgsmål. Hvorfor har dit værksted skiftet LMM, var der fejl på den eller bare for at være sikker? og har de testet om den nye laver den regulering den skal? det skal jo helst passe 100% med de data der er på bilen.

  • #5   17. jun 2012 Jeg er nået dertil hvor jeg ikke længe vil afvise noget 100%, men:

    Emil L > Nej, det er jeg nogenlunde sikker på at alle tryk/vacuum slanger sidder hvor de skal. Jeg har (for lang tid siden) sløjfet SAI og N249, så vacuumsystemet er dejligt forenklet.

    Patrick F> Du er ikke den første der har haft den tanke, men værkstedet har afvist at udstødningen er problemet.
    Der er cat på, den er i en god kvalitet og fornuftig dimension. Udstødningen er n BlueFlame (2.75")
    De skifte LMM fordi de mente at værdierne ikke passede. Jeg har selv forinden tjekket værdierne i tomgang, og de passede fint.
    Der er selvfølgelig kun brugt originale Bosch sensorer med korrekt resdelnr.


  • #6   17. jun 2012 Okay. hvad med at rense motoren med bell add evt? hvis den er kokset til et sted, ved ikke om det kan gøre at den fejl du har, opstår.
    har de tjekket turbo og hus, evt om der er slør i skovlhjulet o.lign.?

    prøver bare at nævne nogle ting jeg også ville tjekke udover det der er blevet undersøgt, håber det er til lidt hjælp smiley


  • #7   17. jun 2012 Fejlen er opstået pludseligt og ikke gradvist, så tror ikke det er koks eller ligende. Det er også under et år siden at den har fået ServiceRens 1B, ServiceRens 2B samt ServiceRens 3.

    Turboen er tjekket for slør.

    Jeg takker også for hjælpen, men jeg tror den er nød til at komme i kyndige hænder.


  • #8   17. jun 2012 er alle sensor tjekket ?

  • #9   17. jun 2012 Emil L > Det ved du sikkert bedre end mig smiley

  • #10   17. jun 2012 har du fået cheket om dine dyser virker som de skal ???

  • #11   17. jun 2012 Kim L > Jeg ved ikke om de har testet dyserne, men det lyder ikke som om den (kun) hænger på den ene cylinder, og at de alle fejler er vel usandsynligt?

  • #12   17. jun 2012 Hvis du ikke har noget i mod at transportere den til Aarhus, så kan du prøve at kontakte Geert på autoteknolog uddannelsen. De laver fejlfinding på biler som ellers er opgivet af nogen i autobranchen. Og selve fejlfindingen er gratis. Det bliver selvfølgelig elever der skal fejlfinde på din bil, men under opsyn af Geert, og han er virkelig en dygtig fejlfinder... De plejer altid at finde fejlen.

    Geerts nr: 40417332


  • #13   17. jun 2012 Casper M > Tak for det.
    Det lyder jo helt sikkert som et sted der ville kunne finde det. De har jo helt sikker de rigtige testværktøjer som det lille lokale værksted ikke har. Hvis ikke det var så langt væk, ville der være helt perfekt.


  • #14   17. jun 2012 * Struve * > Har de nogle specielle forudsætninger eller er det bare fordi de engang har skiftet olie på din bil? smiley

  • #15   17. jun 2012 * Struve * > Hehe, så arbejder du der selv, så kan du jo nok vurdere stedet meget objektivt smiley
    Er i specialister i VAG eller hvordan?


  • #16   17. jun 2012 Ok, kender de også lidt til modificerede biler?

Kommentér på:
Fejlfinding af 1.8T(VAG), hvem er god til.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce