{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.133 visninger | Oprettet:

Lys i indstrumentering, hvordan funger det? {{forumTopicSubject}}

Hey Peps.

Undrer mig lidt over, hvordan lyset virker i indstrumenteringen. Synes bestemt det ligner at der er lys i, når man kører i dagslys. Men tænder jeg den om aftenen, er der ingen lys i, før jeg tænder lyset på kontakten. Sidder der en føler, som ikke tænder lyset i mørke, for at man skal huske at tænde kørelys, eller hvad går det ud på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lys i indstrumentering, hvordan funger det?
  • #1   19. jun 2012 Ha! Den har jeg også luret på men jeg ville ikke stille spørgsmålet smiley
    Hvis bilen startes i mørke lyser instrumentet også ganske svagt men det forsvinder igen efter et par sekunder.

• #2   19. jun 2012 Der må sgu da være nogen der ved det:)

• #6   19. jun 2012 Jeg har også altid lys i min baglygter om den står på 0 eller "tændte forlygter"..
    I mit instrument er der lys i når det er lyst uden for, og jo mørker det bliver i bilen/aften så skruer den automatisk ned for lyst i instrumentet..
    Så der sidder en sensor der styr dette. Det hjælper også til at det er nemmere at se de forskellige tal i høj dagslys.
    Og jeg køre altid med kontakten på 0 om dagen indtil jeg kan se instrumentet begynder at blive helt mørkt og det er tid til at få lys på foran..

• #8   19. jun 2012 Prøver lige at skære det ud i pap, hvis nogen skulle være i tvivl:
    Når jeg starter bilen om dagen, og kører med lyskontakten på 0, er der lys i speedometeret. Der er ikke baglys eller andet, kun lygterne nede ved tågelyset.
    Når jeg gør det samme om aftenen/i mørke, er der ingen lys i speedometeret. Det kommer først når jeg drejer på lyskontakten.
    Derfor er spørgsmålet om der sidder en lysføler, som registrerer at nu er det mørkt, og derfor tænder den ikke lys i speedometer?
    Og gør den det for at man skal huske at tænde lyset i mørke, så der også kommer baglys/nummerpladelys?
    smiley

• #9   19. jun 2012 Niels V -> Svaret er JA!
    Der sidder en lys sensor og højest sandsynligt er det for at du husker at tænde lys på bilen når det bliver mørkt.

• #10   19. jun 2012 lys sensoren sidder i instrumentet over i højre side næsten i bunden hvis du går ud i bilen om aften og lyser der med en lommelygte vil du også kunne se at instrumentet lyset bliver kræftigere og ja denne funktion er lavet for at man husker at tænde nærlyset.

dog er der alt for mange der glemmer det :S

• #12   19. jun 2012 Af hjertet tak, så har jeg fået svar på mit spørgsmål:D

• #13   20. jun 2012 Boys! Jeg har lige lavet en lille video i kan tjekke:D
    http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=48522

Kommentér på:
Lys i indstrumentering, hvordan funger det?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce