{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.958 visninger | Oprettet:

Optimering af e36 325i {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg går med drømmen om at få opgraderet motoren i min 325'er (enkelt vanos)

Så vidt jeg kan forstår må jeg øge effekten på motoren med 20%
Så istedet for at ha 192 hk vil jeg lovligt kunne hive 230 hk ud af den..
Men da jeg ikke har skide meget forstand på det ville jeg gerne ha lidt gode råd til at peppe dyret op.
Har kigget lidt på 328i motorer og s50b30 motorer 2.8 med 193 hk og 3.0 med omk 280 hk

Men findes der ikke en gylden mellemvej hvor jeg ville kunne lande omkring de 230 hk ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Optimering af e36 325i
  • #1   10. jul 2012 Indmaden fra en m52b25 - så ender du i ca2800ccm - altså krumtap, stænger og stempler - skal flyttes over - få herligheden kørt ind - så ligger du et sted mellem 210 og 230hk alt efter hvor sund motoren er og hvad du ellers gør ved den smiley

• #2   10. jul 2012 Schmiedmann sælger en udstødningmanifold med 2 sports katalysatore på som skulle give en del og sammen med en chip fra dem tror også du kan få en del.

• #3   10. jul 2012 Den eneste rigtige vej er at få motoren boret op til 3.2

Kig lidt rundt på schmiedmanns hjemmeside under tuning, de kan hjælpe dig - ellers ring til deres afdeling i Nordborg og få fat Erik.

• #4   10. jul 2012 Jeg køre med sådan en løsning som Anders H hentyder til og det kan varmt anbefales. det er sku noget der virker!!!!

• #5   10. jul 2012 okay tak.;) jamen tror jeg vil prøve at finde en motor der er boret, så jeg stadig har orig motoren stående.. syntes osse de motor ombygninger de har er for dyre. kontra jeg kan købe en komplet s50 motor til under det halve..

• #6   10. jul 2012 ja det er fint Jack men hvordan vil du lige få din bil synet med den motor? Kravende er jo skærpet en hel del for nylig.
    Hvis du bore en M50 maskine kan det ikke ses...

• #7   10. jul 2012 Nej nej du har helt ret.. Tror osse hvis jeg beslutter at smide lidt flere mønter efter den, det bliver løsningen med at bore den op. Tror bare jeg køber en anden motor og gør det på end den jeg har siddende i..:)

• #8   10. jul 2012 Nu spørger jeg måske dumt men hvad med en m54 b30 motor. Kan den ligge i en e36'er cab.? For ved ikke om jeg husker rigtigt men har de ikke omk 230 hk.?

• #10   10. jul 2012 der skulle stå M52B28 - ellers giver det hat mening med at det ender i en 2800ccm smiley

• #11   11. jul 2012 Hej det lyder rigtig godt:) skal bare lige høre om jeg ar forstået jer korrekt. Bytte indmad ud med 2.8 liters = 193 hk det der så giver effekten er min m50b25 indsugning.?

Altså hvis jeg så bare køber en Komplet M52b28 sætter den i med min egen indsugning, chip og bananskrald. Så er jeg kørende med omk 230 lovlige hk..?

Kommentér på:
Optimering af e36 325i

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce