{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.604 visninger | Oprettet:

suzuki kyndig mening: swift 4wd vs sport {{forumTopicSubject}}

skal finde ny konebil og hun er helt tosset med swift modellen. den gl. model vel og mærke. men jeg bestemmer selvfølgelig modellen

valget står mellem en 4wd(troede den fandtes i 1,5 modellen, men der er ingen til salg. og så sport med 125hk. vil kun have japan produceret modeller og det mener jeg ovenstående er. ret mig hvis jeg tager fejl. derudover skal den have ac eller klima og elruder og de alm. komfort ting.
ud over det ved jeg ikke om de 2 modeller døjer med nogle ting. er der noget at bekymre sig om ved 4wd systemet og generalt bare noget man skal gå udenom?

mvh dennis

fx denne 4wd.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/13-gl-j-4wd/1247043

eller denne sport:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/16-sport/1294332


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  suzuki kyndig mening: swift 4wd vs sport
  • #1   17. aug 2012 Efter hvad jeg ved er 4WD'en kun i 1.3.

    Om den kommer fra Japan eller Ungarn er det samme, det er samme stål type (nummer) de forskellige steder osv., kvalitets kontrolen er ens - Det er religions snak du er inde på og intet andet smiley

    Hjullejer og gearkasse holder ca. 100.000 km. som nok er det største problem for de fleste ellers er det meste almindelig vedligeholdelse.

    4WD i Danmark, ja hvis man er bonde ellers ikke vil jeg sige - der er jo ingen problemer om vinteren med at komme frem, de hælder jo mange mange tons af det lorte salt ud på vejene som ødelægger ALT (naturen, vores kæledyr, vejene, vores biler osv).


  • #2   17. aug 2012 kim. lejer og gearkasser. er det uanset model? altså motorstr/4wd? eller er nogen værre end andre. kender kun lejeproblemet i gearkasserne fra toyota, og der skifter vi bare lejerne så kører det igen. kan man ikke det på suki eller hvad sker der med gearkassen?

  • #3   17. aug 2012 4wd fåes kun i 1,3
    så kan du få den to hjul trukket som 1,3 og 1,5
    swift sport er fra ungaren
    men et lille tip til at se forskel sidder antenne foran på taget er det en ungar og sidder den bagpå som nogen kalder 16v antenne er det en japan


  • #4   18. aug 2012 vw-4ever. troede godt nok sport modellen var en japan model. det var satans.. nå men fandt senere ud af igår at sport åbenbart kun fåes som 3dørs og vi kan ikke undvære bagdøre. så det blir nok en 4wd med antennen på den rigtige placering:D

  • #5   18. aug 2012 det med gearkassen passer ingen steder vores har rundet 125000 km nu uden problemer det kun hvis brian og conni skal ud og køre de går til.japan er som sage med antennen bag på og med hjulmøtrikker i stedet for hjulbolte. tror ikke på der er forskel om det er fra japan eller Ungarn vores lider ikke under noget... og hold dig fra de 4wd du har intet og bruge det til og de er knap så hurtige som de alm. og om det er en 1,3 eller 1,5 er der ikke noget forskel på andet du køre med træiler efter.
    sidst men ikke mindst husk det er en billig bil så forvendt ikke det store i den lige som så mange andre japsere biler,delene er dyere til japanere også skal du lige huske


  • #6   18. aug 2012 desværre ja fåes sporter kun 3dørs det er lidt øv..

  • #7   18. aug 2012 Dennis, det er samme problem, det er lejerne der går - det er et generelt problem på mange Japanske og Koreanske gearkasser.

    MR.G40, Jo det passer hvad jeg siger! Nogle gearkasser holder 70.000 km. andre 140-150.000 km. - At din pt er 125.000 km. gammel uden problemer ind til videre skal du kun være glad for, men det kommer på din også inden ret længe!

    Sporten fåes i 5 dørs, bare ikke i Danmark hvilket jeg også synes er for latterligt - havde man kunne få den i 5 dørs havde jeg købt den i stedet for min GLX'er.


  • #8   23. aug 2012 Kim det du beskriver der har jeg altså aldrig erfaret? Nu skal du heller ikke snakke japsere generelt for suzuki er noget helt andet samlignet med f.eks. Toyta og Honda det en anden pris klasse og dermed anden kvali.

    By the way, havde valgt en sport har den selv og har aldrig fortrudt det, den har klaret turen til kroatien 2 gange og begge ture hjem er gået i et hug så de kan klare det! - Og har ikke haft det mindste problem med min! Kun et knirkende sæde men hvaa det til og leve med. Men regn ikke med det er en øko ræser min rekord er 7,6 liter/100km. det omkring de 13 km/l og det er virkelig ved pæn kørsel.

    Mvh Adam


  • #9   23. aug 2012 Adam, synes lige du skal vide, jeg har skruet på biler i 30 år - jeg har skiftet rigtig mange Honda gearkasser (det er nok dem jeg har siftet flest af) samt mange andre Japaner og Koreaner. Ergo vores erfaringer er vidt forskellig.

    Iflg. mine erfaringer, kan Honda, Hyundai og Suzuki tage hinanden i hånden hvad angår dårlige gearkasser (holder ca 100.000 km).

    Du kunne evt. søge lidt efter det på Swift forummet (suzukiswift.dk) der er en hel del der skriver om problemet, det underbygger hvad jeg skriver om mine erfaringer.


  • #10   23. aug 2012 Jamen tillykke med det da smiley Jeg har aldrig hørt eller læst om honda havde det problem, så tror det du snakker om er tilfælde eller blot gennem eller udkneppet gearkasser som skyldes ejeren og ikke Honda.
    Men tror gerne Suzuki og Hyundai er det samme gang pap da det jo er billig biler, Kan da også mærke forskel fra min Honda civic vti og min swift sport begge er 1,6'ere ved swiften er nyere men ville tage hondaens motor til enhver tid fremfor suzukis! Ifølge mig kan intet sammlignes med Honda da ingen har kunne præstere det samme eller kunne producere noget tilsvarne.


  • #11   23. aug 2012 BUM....

Kommentér på:
suzuki kyndig mening: swift 4wd vs sport

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce