{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.223 visninger | Oprettet:

Kadett C 16v (C20XE) Afgift {{forumTopicSubject}}

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre hvad i forskellige har givet i afgift, for jeg har hørt alt fra 6.000kr og op. Men var lige inde på skat hjemmeside og se at en kadett c 2.0 med 150hk blev vuderet til at skulle betale 22.000kr i afgift her i august sidste år.

Er en Original 1600/2.0GTE dyrere at bygge om til en 16v end en 1200s'er?
For så kan jeg godt se at afgiften bliver større hvis de vurdere ud fra nyprisen på bilen.
Min Fætter fik for et par år siden betalt sin 1200s'er fri til 150hk og mener han gav 11,500kr.

Men kan vi ikke lave en tråd hvor folk skriver hvad de har givet i afgift så man ikke bliver taget i røven af skat den dag man står og skal betale. ved godt de er forskelligt for hver gang, men så har vi en ide om prisen.

F.eks.
Årgang
Org. motorstørrelse
God/dårlig stand
Årstal hvornår i fik den vuderet og så prisen.

Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kadett C 16v (C20XE) Afgift
  • #1   25. aug 2012 Reglerne for afgift har ændret sig, så derfor er de steget voldsomt de seneste par år.
    Det vil koste ca 15-20.000kr nu, at betale afgift for en 16v ombygning. Hvis den endnu ikke er veteran vil den være lidt billigere.
    Det billigste er at købe en som allerede er bygget lovligt om, men der er flere som ikke er bygget korrekt, jeg kender til 3 Kadett C, som ikke er lavet helt som de skal være. De er blandt andet, alle med den lille forbro.

• #2   27. aug 2012 Har lige snakket med lars blum og han har fået vuderet en sidste år, han gav 8600kr. så jeg tror ikke på det er steget så voldsomt.
    Men det er jo også svært når man ikke kan finde noget ordentligt om det, vi kan kun høre andre folk som har fået vuderet deres.

• #3   27. aug 2012 Jo men det er jo hvad andre har givet? Var den veteran den som Lars betalte afgift af? For veteraner bliver dyrere, end når de bare sammenligner med andre tilsvarende.
    Jeg har jo givet 5250kr for min, jeg fik den så langt ned og de efterfølgende fik den så til samme pris pga. mig. Men det er jo nogle år siden og de er steget siden.
    Der er betalt på 2 i år. Det er de nyeste vurderinger, så derfor må det være dem som er mest rigtige, fremfor flere år gamle vurderinger.
    Djarnis

• #4   28. aug 2012 Hvor har du fundet dem som er betalt fri i år? jeg kan nemlig ikke finde dem på skats hjemmeside. der er kun vuderinger på kadett c. fra før 2012

• #5   29. aug 2012 Dem har jeg fundet på skats side?
    Her efter ca 10 sekunder.

Art

Personbil

Mærke

OPEL

Model

KADETT

Typebetegnelse

2,2 COUPE

Registreret 1. gang

21-05-1976

Karosseri type

102 - Coupe - personbil

Motor, volumen (cc)

2197

Motor, ydelse (hk)

145,5

Drivkraft

B

Kørte (km)

85000

Ekspeditionsdato

13-04-2012

Stand

-15000

Brændstofforbrug (km/l)

13,5

--------------------------------------------------------------------------------

Værdiansat pr.

16-03-2012

Oprindelig nypris inkl. afgift (kr.)

80000,00

Afgiftspligtig værdi (kr.)

15383,00

Handelspris inkl. afgift (kr.)

35000,00

Registreringsafgift (kr.)

19617,00

Men de sidste jeg kiggede på for omkring 3 uger siden, er nu væk fra deres hjemmeside. Meget mystisk?
    Men der var da en fra i år til de små 20.000kr

• #6   29. aug 2012 Men nyprisen har da en del at sige. Den her står til hele 80.000kr
    og hvis du tager en alm. 1200 som et vuderet hos skat. Står der at de blev solgt for omkring 40-50.000kr.
    Så jeg er sq stadig meget i tvivl om hvade vudere efter.

• #7   29. aug 2012 Jo men denne har ca 150hk som din 16v, så du skal forvente det bliver ca samme pris små 20.000kr. Den er jo lidt ældre men en coupe, så det bliver nok deromkring.
    Så er det ikke så stor overraskelse, hvis de forlanger 22.000kr, fremfor du forventer at skulle betale 7000kr og det så ender på 17.000kr.
    Skulle den have været billigere, så skulle der have været betalt afgift af den for nogle år siden, da reglerne var anderledes. Men det bliver spændende at se hvad Skat vurdere den til.

• #8   29. aug 2012 Ja det bliver sq meget spændene smiley

Kommentér på:
Kadett C 16v (C20XE) Afgift

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce