1.504 visninger
|
Oprettet:
kobling z20let {{forumTopicSubject}}
hey..
hvilken kobling bruger folket i jeres opc.?
har min zafira a opc..motoren er chippet,stor indsugning og intercooler,diesel luftfilter kasse med direkt intakte,2,5" down pipe og 2,5" milltek udstødnings system..
har ikke fået den rullet isiden chip som var det første der skete med den..så ved ikke ha den har af hk..
nå men til problemet..koblingen er original og har kørt ca 20000..men den kan slet ikke holde den når den får gas i 1,2,3 gear..
hva har i i af kobling..?
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.655
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/uprated-clutch-astra-g-zafira-a-turbo-z20let-228mm-uprated-cover-and-4-paddle-disc/prod_1068.html
Men det er også kun fordi jeg ikke kan nøjes, hvad effekten angår
Jeg ved der er mange i UK som bruger enten en c20let kobling eller sådan en her:
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/uprated-clutch-astra-g-zafira-a-turbo-z20let-228mm-cover-and-disc/prod_413.html
Den burde umiddelbart og være nok til dit setup.
Hvis det har interesse har jeg sådan en liggende som du kan købe, den har aldrig været brugt stadig i kasse.
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
der er bare ikke meget ved at få den rullet hvis den så fedter kobling..
glemte at tilføje leh turbo ovenfor,,
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.655
Men det kommer også lidt an på dit map, for har den meget tidligt et højt moment kan det godt give problemer, dog ikke med den sidste jeg linker til, den skulle meget gerne kunne klare dit setup
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.655
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.655
7-9-13, har jeg ikke haft problemer med, tilgengæld har jeg haft defekt krumtapsføler, tændningsbro og turbo, sidste nævnte var grunden til jeg valgte og bygge motoren om.
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
- Bite Me - : Hvad skyldes dit valg af EDS frem for Klasen, hvis man må spørge ?
Jeg tænker på, at briterne jo general er mere tilfreds med Courtenay Sports maps som jo er lavet af Klasen. Og det er jo også Klasen som retter i mapsene fra tyskland via telemetri når de er over 300 hk.
Hvorimod jeg fornemmer dårlig erfaring med Regal/EDS, ved godt det kan skyldes folk kun har standart IPF maps.
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.134
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 171
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
den er chippet ved rh..der skal den også rulles ind igen..
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.655
Men du ret at englænderne ikke er begejstret for eds/regal, men som du selv er inde på er det fordi de kører med IPF eller stage maps, som alle er std. maps.
Jeg er sikker på får man lavet et specifikt map til ens bil så er eds ganske fornuftigt. Det kommer i hvert fald an på en prøve.
Men jeg har også overvejet at lade klasen kører den ind, men er hver gang kommet tilbage til eds Selvom det lader til at courtenay/klasen, har en del mere erfaring med Garrett setup, tilgengæld så har EDS langt flere års erfaring generelt end klasen har
En std. kobling på en z20let kan klare ca. 250-280hk alt efter momentet, da det som oftest er momentet som får de koblinger til at glide.
kobling z20let
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside