{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.010 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg forkert - Karma Car Care GROV {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med polering af en bil, der er rimelig "træt" i lakken med en del vaskeridser på store områder af bilens lak.

Jeg har derfor valgt at starte med at give hele bilen en tur med Karma Grov poleringsmiddel.

Jeg har tidligere på andre biler brugt Karma Mellem og Karma fin med godt resultat, men det er første gang jeg bruger den grove i større udstrækning. Den er god til at fjerne selv dybe vaskeridser med.

Men jeg synes godt nok det er meget svært at arbejde med "grov".

Det går nogenlunde, så længe polerskiven er frisk, både med påførsel og fjernelse af polermidlet. Men så snart jeg har poleret et område der svarer til ca. 1 1/2 dør (måske endda mindre), så bliver det næsten umuligt at få fjernet det overskydende polermiddel efter polering - det er næsten som om det "gror" fast i lakken. Det virker også, som om midlet allerede er tørt næsten inden jeg får det fordelt på lakken.

Jeg synes virkelig jeg ad flere omgange har prøvet ALT:

Ændre hastighed, ændret poleringstid, ikke mindst prøvet med forskellige mængde poleringsmiddel på polerskiven - men lige lidt hjælper det. (Jeg ved, at for meget polermiddel ofte giver problemer - så jeg bruger for det meste ikke mere end tre ærtestore dråber).

Jeg har derudover brugt forskellige 5" / 6" polerskiver - herunder Karma hvid (grov) og en hvid Sonus polerskive (også til grove polermidler)

Hvad gør jeg forkert?

PS: Jeg bruger en DA-polermaskine.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg forkert - Karma Car Care GROV
  • #1   9. sep 2012 Hvor tit bruger du tre ærtestore dråber poleringsmiddel? Hvordan ser din poleringskive ud? Er den ved at gå i opløsning?

    Mit bud er at du bruger for meget poleringsmiddel og det sætter sig i skiven. Så mister det både virkning, størkner og skiven går i stykker/bliver tilstoppet..


  • #2   9. sep 2012 Tak for kommentaren.
    Jeg bruger de 3 ærtestore dråber for hvert område på ca. 40 x 40 cm. (nogle gange en smule større) som jeg polerer ad gangen. Det er meget muligt, at det er mængden jeg bruger, der er for stor - men kan man nøjes med bare 2 dråber?

    Jeg synes ikke umiddelbart at skiven går i stykker - den ser fin nok ud igen efter vask. Men polerskiven ser temmelig "mættet" ud, når de ovenstående problemer opstår, så det kunne tyde på, at jeg bør være mere sparsom med polermidlet.


  • #3   10. sep 2012 Min erfaring siger mig at du kan nøjedes med mindre, 1-2 dråber når du har preppet skiven med 3 dråber første gang. Karma care grov klumper mere og tager længere tid at arbejde ind i lakken hvis man bruger for meget på skiven, hvorimod fin og mellem hurtigere arbejdes ind i lakken og er nemmere at arbejde med generelt. Om det er den helt rigtige forklaring ved jeg ikke men det er min egen erfaring.
    Men ellers tag et kig på bilvask.nu under guider og tjek de super gode poleringsguider Michael har lavet.
    Håber du finder ud af det:-)


  • #4   10. sep 2012 prøv at "rense" puden med en luftpistol efter hver anden område, det gør jeg og har ingen problemer med GROV poleringen smiley

  • #5   10. sep 2012 @Rune J - Tak fordi du er min support mand smiley og jeg er iøvrigt helt enig med dig smiley

    @Sls - Når man "laver" et polermiddel, så er der en række faktorer der spiller ind. Slibemidlets styrke, har til en hvis grad indflydelse på hvor meget olie man kan få i flasken. Dvs, des grovere korn der slibes med, des mindre olie er der fysisk plads til i produktet. Nu sliber grov temmeligt groft, og derfor er der simpelthen ikke plads til så meget olie i, hvorfor man kan opleve at dette hurtigere tørrer ud, eller simpelthen klumper.
    Når dette sker, er min oplevelse at det kan være en af en række faktorer.
    1. Produktet bliver ikke brudt ned, fordi man har for meget på skiven.
    2. Produktet kører en smule tørt, fordi der køres over "revner" mm. hvilket gør at der kommer for meget luft under skiven, og derved klumper polermidlet.
    3. Varme, man får varmet produktet en smule for meget op, derved forsvinder olien og igen har man tørre problemet.

    Sørg for at skiven er "ren" dvs, brug kun 3 dråber i første hug, derefter kør ned og brug lidt mindre.
    Sørg for at køre ud over fladen du arbejder med, når produktet er ved at være nedbrudt, således du får kørt så meget creme af som muligt inden du aftørrer. Jeg tager ofte 1/4 dør, og når jeg er næsten færdig, kører jeg lige det meste af produktet af på de sidste 3/4 dør, for at sikre mig at skiven ikke bliver fyldt med produkt smiley

    HÅber de svar var brugbare smiley

    God arbejdslyst.


Kommentér på:
Hvad gør jeg forkert - Karma Car Care GROV

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce