{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.143 visninger | Oprettet:

SERIØS E36 GNIST PROBLEM??? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har skiftet motor i en E36 316. Mens motoren var ude tog jeg self motorledningsnettet fra den gamle motor og monterede på den nye motor.

Får samlet hele lortet og nu kan den ikke starte, har aldrig prøvet noget så mærkeligt. Den gnister ikke, men får strøm ud til tændspolen! (det er jo med rotordæksel)

Hvad fanden kan der være galt? Nogen der har prøvet noget lignende? Alle stik sidder korrekt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SERIØS E36 GNIST PROBLEM???
  • #1   19. sep 2012 kabler eller tændrør, prøv at skifte dem ud fra den anden motor.

Hvorfor har du pillet ved ledningsnettet, var det ikke med da du fik den nye motor ?

• #2   19. sep 2012 Har monteret alt fra den gamle motor og fordi der ikke var ledningsnet med til den

• #3   19. sep 2012 du mangler stel på motoren.

• #4   19. sep 2012 ja stel kan godt være,men igen nej for motoren drejer jo rundt dvs du har husket stel ved venstre motorophæng ellers ville den ingen ting.

Men jesper, her der kører motoren rundt men gnister ikke i tændrør.

Så er tændspolen vel død :S

• #5   19. sep 2012 Hvordan kan den dø bare ved at skifte motor? Tændspolen bliver meget varm?

• #6   20. sep 2012 kommer der gnist ud af spolen?

• #7   20. sep 2012 Nej.

• #8   20. sep 2012 tjek, om der er strøm før tændspolen. er der det, så er det din tændspole

• #9   20. sep 2012 Der går 4 volt ind i tænsspolen når der er tændingsplus men der går intet videre

• #10   20. sep 2012 nu ved jeg ikke helt, hvor mange volt der skal gå ind i tændspolen. på en e36 smiley men tænker hvilken motorstyring har du på, den fra den nye motor der i, eller den fra den gamle

• #11   21. sep 2012 Det er den gamle model motor begge to smiley

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 7
    #12   23. sep 2012 Kan det være en defekt omdrejning sensor ?

• #13   24. sep 2012 er det ikke den model man kan bytte om på 2 stik hvor den ene er til omdrejning sensor og så virker det ikke

• #14   24. sep 2012 Det kan godt ske? Kan du fortælle nærmere om det? Det lyder interessant?

• #15   25. sep 2012 kan ikke helt huske det. men mener jeg har prøvet at komme til at bytte stikket fra krumtap sensor om med et andet. hvis du bare finder krumtap sensor og følger ledningen op til sensoren så skulle det andet stik side i nærheden af den

• #16   25. sep 2012 af stikket altså

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2012

#17   25. sep 2012 Stikkene er ikke byttet om.
    Har målt på sensoren der sidder på motoren.
    mellem 1-2 = 0,5 k ohm
    1-3/2-3 = 10 m ohm

Har målt på den sensor der sad på den udtagne motor, den ser helt ny ud.
    mellem 1-2 = 0,5 k ohm
    1-3/2-3 = uendeligt

Sensoren der sidder på motoren inducerer
    mellem 1-2 = 2,4 volt
    1-3/2-3 = 1,2 / 0,8 volt
    hvilket jeg ikke mener kan være rigtigt, det må lave noget ravage i styre boxen, håber ikke den er brænde af.

mener 3 er "jord" i styre boxen

Vil skifte sensoren på motoren når vejret bedre

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2012

#18   25. sep 2012 Det er den inducerede spænding mellem 1-3/2-3, jeg mener skal være 0 V, idet modstanden på den "nye" er uendelig.

• #19   25. sep 2012 Vil lige tilføje noget.

Da jeg skiftede motor i min e36, da fandt jeg en bmw med samme motor kode fra 96 og min er fra 98, tog motoren ud af dem og ca samme fejl havde jeg hvor det viste sig at det var en af de sorte sikringer/ræler som ikke hang sammen med det "nye" ledningsnet og med MIT styrbox, skiftede så det ræle (eller hvad det er) fra den anden donor bil og den startede med det samme og probemet var løst.

Dog tog det mig timer og timer for jeg stod i ca samme dilemma, men jeg tog et ræle af gangen ) snakker om dem som sidder under hjælmen, og det er de 3 ræler som er i forskellige farver, blå og sort med 4-5ben. skiftede en efter en og der var 3. 3x3 = 9 kombinationer indtil jeg ramte det rigtige også var det løst.

Dog havde jeg også problemer med at min startspærre gik i baglås fordi at klemmen var af batteriet, men det problem løste jeg med en reserve nøgle..

Håber det måske kan hjælpe.

• #20   25. sep 2012 De sider på lednings nettet de ræler og det har du sikkert bemærket, de skal klikkes til selve sikringboksen..

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2012

#21   26. sep 2012 Var det fordi et relæ var brændt af eller sad det et forkert sted?
    Har checket alle relæer, ingen fejl på dem.
    Der sidder et i boxen der er en del højere end de andre (sort), hvad er funktionen af det?
    Det kunne være rart med et strømskema

• Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2012

#22   28. sep 2012 Skiftede RPM sensoren, stadig ingen gnist.
    Ombyttede relæ hvid og brun - så var der gnist. (1. forsøg)
    Tak til Siqu for hint.
    Men står stadig i vildrede, måske de er ombyttet i forbindelse med motorskift.

Kommentér på:
SERIØS E36 GNIST PROBLEM???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce