2.143 visninger
|
Oprettet:
SERIØS E36 GNIST PROBLEM??? {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg har skiftet motor i en E36 316. Mens motoren var ude tog jeg self motorledningsnettet fra den gamle motor og monterede på den nye motor.
Får samlet hele lortet og nu kan den ikke starte, har aldrig prøvet noget så mærkeligt. Den gnister ikke, men får strøm ud til tændspolen! (det er jo med rotordæksel)
Hvad fanden kan der være galt? Nogen der har prøvet noget lignende? Alle stik sidder korrekt.
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Hvorfor har du pillet ved ledningsnettet, var det ikke med da du fik den nye motor ?
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 157
dec 2008
Følger: 41 Følgere: 78 Biler: 5 Emner: 162 Svar: 2.161
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Men jesper, her der kører motoren rundt men gnister ikke i tændrør.
Så er tændspolen vel død :S
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 157
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 65
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 157
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 30 Svar: 75
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 157
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 30 Svar: 75
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 157
sep 2012
Følger: 1 Svar: 7
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 65
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 15 Svar: 157
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 65
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 23 Svar: 65
sep 2012
Følger: 1 Svar: 7
Har målt på sensoren der sidder på motoren.
mellem 1-2 = 0,5 k ohm
1-3/2-3 = 10 m ohm
Har målt på den sensor der sad på den udtagne motor, den ser helt ny ud.
mellem 1-2 = 0,5 k ohm
1-3/2-3 = uendeligt
Sensoren der sidder på motoren inducerer
mellem 1-2 = 2,4 volt
1-3/2-3 = 1,2 / 0,8 volt
hvilket jeg ikke mener kan være rigtigt, det må lave noget ravage i styre boxen, håber ikke den er brænde af.
mener 3 er "jord" i styre boxen
Vil skifte sensoren på motoren når vejret bedre
sep 2012
Følger: 1 Svar: 7
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
Da jeg skiftede motor i min e36, da fandt jeg en bmw med samme motor kode fra 96 og min er fra 98, tog motoren ud af dem og ca samme fejl havde jeg hvor det viste sig at det var en af de sorte sikringer/ræler som ikke hang sammen med det "nye" ledningsnet og med MIT styrbox, skiftede så det ræle (eller hvad det er) fra den anden donor bil og den startede med det samme og probemet var løst.
Dog tog det mig timer og timer for jeg stod i ca samme dilemma, men jeg tog et ræle af gangen ) snakker om dem som sidder under hjælmen, og det er de 3 ræler som er i forskellige farver, blå og sort med 4-5ben. skiftede en efter en og der var 3. 3x3 = 9 kombinationer indtil jeg ramte det rigtige også var det løst.
Dog havde jeg også problemer med at min startspærre gik i baglås fordi at klemmen var af batteriet, men det problem løste jeg med en reserve nøgle..
Håber det måske kan hjælpe.
aug 2008
Følger: 33 Følgere: 133 Emner: 272 Svar: 1.697
sep 2012
Følger: 1 Svar: 7
Har checket alle relæer, ingen fejl på dem.
Der sidder et i boxen der er en del højere end de andre (sort), hvad er funktionen af det?
Det kunne være rart med et strømskema
sep 2012
Følger: 1 Svar: 7
Ombyttede relæ hvid og brun - så var der gnist. (1. forsøg)
Tak til Siqu for hint.
Men står stadig i vildrede, måske de er ombyttet i forbindelse med motorskift.
SERIØS E36 GNIST PROBLEM???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside