{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.001 visninger | Oprettet:

Intercooler. kold vs varm luft {{forumTopicSubject}}

Jeg kom lige til at se nogle på you tube der havde lavet så luften gik igennem kølervæsken for at varme luften op inden det kommer ind i forbrændingen. Der er jo ingen tvivl om at bilen køre flere km/L om sommeren.

Så kommer mit spørgsmål. Er det ikke en fordel at ha intercooler på bilen?

Jeg har nemlig lavet en plexiglas plade der skal sidde foran for at lukke mere af for køleren for at holde bilen lidt mere varm her til vinter. Men spørgsmålet er så om man skal lave en større sprække til intercooleren i bunden. smiley der er vel kun ca 1 cm åben i bunden der rammer intercooleren og lidt mere i siderne som rammer køleren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Intercooler. kold vs varm luft
  • #1   21. okt 2012 Vandkølet intercooler er også en form for nedkøling at ladeluften.
    Kiesa har det på sin Lamborghini.

• #3   21. okt 2012 Jeg tror nu bare ikke en vand intercooler giver det ekstra til en lille økobil?. Det er jo lidt begrænset hvor varm luften bliver. Den suger jo heller ikke luften så hurtig igennem.

• #5   21. okt 2012 En plade foran køleren vil altid være en fordel når det bliver rigtig koldt. Kan godt være radiatoren lukker. Men du lukker også for det kolde luft til motorrummet. + du får bedre aerodynamik. Læste lige om en Audi a2 i går der var i vindtunnel. Den gik 7% ned i CD værdi da de lukket køleren af. Den er ikke ligefrem kendt for at ha det største kølergrin. smiley

Allerede nu kan jeg mærke bilen bliver hurtigere varm. Efter bare 2 km begyndte der at komme varme. Efter 3 km var der rimelig god varme. Vil vuder den bliver 1-2 km før varm. smiley Men som sagt så er den lavet til når det bliver koldt.

• #7   21. okt 2012 Pladen sidder helt foran ved det nederste kølegitter. smiley

Men jeg holder også altid min på kold luft indtil den er blevet varm. Men da det var -18 grader der kørte varmen på max hele vejen hjem fra arbejde (38 km). Selvom bilen har brugt motorvarmer først. Den laver bare ikke så meget varme sådan en lille øko motor. smiley

• #8   22. okt 2012 Nu prøvet jeg at køre på arbejde med den på. 38 km og med nogle stop for at tjekke alt var i orden.

Blæseren gik ikke engang igang. Så nu får den lov til at blive på. smiley

• #10   23. okt 2012 Jeg kørte nu også med kold luft hele vejen for at teste det. Så ender man i kø så kan man jo tænde varmen. Og som sagt så er det ikke blokeret helt. Så hvis køleren starter så kan den altid trække lidt koldt luft ind. smiley

• #12   24. okt 2012 Jeg købte lige et scangauge 2 i dag. Så kan jeg da se hvor varm bilen bliver og grader efter intercooleren.

Den kom op på 94 grader som max også faldt den igen til 90. Det var uden varme i kabinen. Luften lå imellem 14 og 30 grader. Alt efter hvor man lige køre. smiley

Kommentér på:
Intercooler. kold vs varm luft

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce