Intercooler. kold vs varm luft {{forumTopicSubject}}
Jeg kom lige til at se nogle på you tube der havde lavet så luften gik igennem kølervæsken for at varme luften op inden det kommer ind i forbrændingen. Der er jo ingen tvivl om at bilen køre flere km/L om sommeren.
Så kommer mit spørgsmål. Er det ikke en fordel at ha intercooler på bilen?
Jeg har nemlig lavet en plexiglas plade der skal sidde foran for at lukke mere af for køleren for at holde bilen lidt mere varm her til vinter. Men spørgsmålet er så om man skal lave en større sprække til intercooleren i bunden.
der er vel kun ca 1 cm åben i bunden der rammer intercooleren og lidt mere i siderne som rammer køleren.
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Kiesa har det på sin Lamborghini.
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
Allerede nu kan jeg mærke bilen bliver hurtigere varm. Efter bare 2 km begyndte der at komme varme. Efter 3 km var der rimelig god varme. Vil vuder den bliver 1-2 km før varm.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
Men jeg holder også altid min på kold luft indtil den er blevet varm. Men da det var -18 grader der kørte varmen på max hele vejen hjem fra arbejde (38 km). Selvom bilen har brugt motorvarmer først. Den laver bare ikke så meget varme sådan en lille øko motor.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
Blæseren gik ikke engang igang. Så nu får den lov til at blive på.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
Den kom op på 94 grader som max også faldt den igen til 90. Det var uden varme i kabinen. Luften lå imellem 14 og 30 grader. Alt efter hvor man lige køre.
Intercooler. kold vs varm luft
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside