{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Land cruiser hdj 80 fejl/mangler hjælp
  • #1   25. okt 2012 400T km, så er de kun lige kørt til smiley

Du skal tjekke rust, og mange vil mene fortøj, meeeeeeen jeg har nu kun hørt om en som har renoveret det. Og alle biler koster penge at renovere fortøj på smiley

• #2   25. okt 2012 Hvis ddet er en import bil, så er der stort set ikke skyggen af rust i deml. Dog har en del af dem rust under bagruden på bagklappen(hvis det er den model der åbner op og ned)
    Men også bagved højre baghjul, i panelet bagved plastik kofangeren som går op i stænklappen. Jeg har set 3 stk nu som er rustet der, hvor af de 2 af dem var import fra omkring '06.
    Vær desuden opmærksom på om den fedter med servo-olie. Den en typisk fejl på dem når de får større hjul på. Hvis man er heldig er det "bare" pumpen, som i reservedele koster 800-1000kr at fikse. Men er det styrehuset derimod, så koster det 2500+ for et nyt pakning/oringesæt til den.
    Så har de det også med at blive stive i gummilisterne ved vinduerne. Så hvis den er med elruder, kan disse gå meget stramt. Specielt jo koldere det bliver.
    Km-tallet på dem betyder mindre på dem. Gå den dog lige iggennem når du kigger på den. Snakker den fra knokelleddene ved fuld udsvingning på hjulene, fedter turboen med olie osv.

• #3   26. okt 2012 Ok, de ruster ikke i vanger og bund af karrossen så? Har kun haft patrol, og ved de alle har et rigtigt svagt punkt henne i bagvanger.. Kunne godt være hdj 80 havde en typisk svaghed et eller andet sted ud over som det i har beskrevet...?

• #4   26. okt 2012 Hej Luis V...
    Du skal være opmærksom på mekanikken (for/bagtøj og gear), ingen rumlen og ingen vibrationer da det koster spidsen af en jetjager at renovere det hele selv og selvsagt mere at få andre til det, også selv om at man kan få stumper med gode rabatter, desuden skal du være sikker på at motoren er helt ok og med original turbo i god stand (turboen kan reneveres for ca. 4000-5000) det er yderligere en spids jetjager hvis den (motoren) fejler noget tjek at den ikke bruger vand da de kan flække en cylinder hvis de har kørt med for lidt vand eller dårlig køler så tjek at den er helt fuld af vand og at der ikke er røde aflejringer i køleren, en anden motor kan nemt koste 20-25.000 hvis den kan skaffes, har lige selv ledt i et halvt år efter en Hzj moter (uden turbo) og måtte tilsidst selv sammensætte en Hdj (med turbo) af 2 stk. ødelagte Hdj 80 motor da jeg ikke kunne finde en motor med rimeligt km tal i europa og slet ikke en Hzj men nu kører bilen ( Hzj 80 ) fint, dog med en ulovlig Hdj 80 motor, så lidt rust er det mindste problem du kan købe dig til, jeg har renoveret for/bagtøj Gearkasse og kardaner for en kammerat og prisen incl. lidt motorstumper og topstykke er et pænt stykke over 60.000 i dele så vær grundig når du tjekker....

• #5   29. okt 2012 Jamen så siger jeg mange tak for det... Koster da hurtigt lidt at raperere på, men de går ikke i stykker hvis de er vedligeholdt selvom de har kørt 400 000km???

• #6   29. okt 2012 Er godt klar over alt bliver slidt, men nogen motorer har jo nogen svag hedder selv om de bliver veligeholdt...
    Hvordan er det egentlig med deres automat gear kasser, er det noget der går i stykker eller holder de fint???

• #7   29. okt 2012 De er lige som duracell-kaninen, bare der blive skiftet olie nu og da smiley

• #8   29. okt 2012 Var det gear kassen eller motoren du mente, eller begge dele?

• #9   29. okt 2012 Begge dele

• #10   29. okt 2012 Svagheder og svagheder. Det ved jeg nu ikke om de har. Det er f.eks ikke ligesom en Patrol 2,8TD, de har alle sammen fået skiftet topstykke. Land Rover Freelander som får skiftet det hele. Pajero'er som får skiftet gearkasser - ligeså Hilux 2,4D som kan have svage gearkasser.

Jeg har hørt folk snakke om at den 12 ventilede skulle bliver utæt i pakdåsen ved svinghjulet/krumtappen og at den 24 ventilede skulle have problemer med pumpen.
    Men jeg har aldrig hørt om nogen der har haft det.

Jo. Hvis du køber én af modellerne med spær på for og bagtøj, så er spærhuset som regelt irret op og står for udskiftning, hvilket er rimelig pepperet(omkring 4700 pr motor)

• #11   30. okt 2012 Er det olie pumpen eller diesel pumpen vi snakker om?
    Det lyder da som om alt på sådan er hdj 80 er dyrt og reppe på?

• #12   30. okt 2012 Diesel pumpen. Men ret mig hvis det først er på vx100 at den bliver elektronisk = træls.

Ja det ikke ligeså billigt som på en patrol. Men i udelandet(England) kan der findes reservedele til en fornuftig pris.

• #13   30. okt 2012 Jeg kan som et eksempel nævne at et originalt knokkelled, hos Toyota koster 6400-6800kr pr. stk.
    Og et originalt forrør ligger til en pris på 2000kr, ligeledes ved Toyota.

• #14   31. okt 2012 Puha da... Syntes den er fed sådan en, men man bliver jo hurtig fattig hvis der noget der går i stykker på sådan en.... Kunne være man bare skulle holde sig til en patrol... Haha

• #15   31. okt 2012 Nu er der jo en grund til at vi ser alle negerne køre Yotaer nede i sandet. De virker jo hver gang... smiley Den med alle de dyre stumper - tjae det er jo ikke billigt og ha' bil, men nu er det jo også langt fra alle som nogensinde kommer til og skifte eller rep. de nævnte dele...

En GR er nok billigere i stumper, men der er nu også stor forskel på de 2 biler, og den mest driftsikre drivlinie (og suverent stærkeste) er da i 80'eren. Prøv f.eks at trække af med 3500kg på krogen så er man slet ikke i tvivl mere. Men skal du bare ha' en vogn som skal "prygles" hver weekend i en grusgrav, så er det helt sikkert at noget skal skiftes hele tiden, og så er en paptrold nok billigst.

• #16   20. jul 2014 nu er mit fortøj begyndt at brokke sig efter for mange hårnålesving i Alperne, hvor og hvad koster det at renovere det og kan det fås billigere end hos toyota`?

• #17   20. jul 2014 Her er et godt sted og starte http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/hdj80-4-2td-1990-1998-ukimport/hdj80-axle-frontrear-0

Ellers prøv Jøkers autoophug, JMoffroad eller Bertelsen offroad. De har alle nye stumper til fornuftige penge. Men det billigste er nok linket.

• #18   21. jul 2014 en 80er er dyr og man kan købe 3 patroler for hvad den koster om den så er 3 gange bedere kan nok diskuteres men der der ingen tvivl om det holder længere ,og priser ja en toyota er ikke billig i dele men når de så køre 2-3 gange længere så er det jo kun en gang i den tid du har bilen højest sansynlig ,da jeg hade golf skiftede jeg alt i undervogen og 50.000km sener var det helle færdig igen og den bliv ikke brugt til hård kørsel.

• #19   21. sep 2016 Er der nogen der ved hvor høj en Toyota hdj 80 er standardt?

Kommentér på:
Land cruiser hdj 80 fejl/mangler hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce