{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.732 visninger | Oprettet:

Tråden til KIA service priser/steder/erfaringer {{forumTopicSubject}}

Denne tråd er tiltænkt til at vi oplyser og deler vores erfaringer med forskellige KIA forhandlere/service steder i Danmark, Tyskland eller Sverige.

- Kender du en god KIA forhandler hvor du har haft en positiv oplevelse? Del gerne informationerne med os andre.

- Kender du et godt sted at få lavet KIA service? Del dine erfaringer og gerne også info på forhandleren så som kontakt infos, adresse, etc.

- Kender du en KIA forhandler du vil advare os andre imod? Fortæl hvor det er og din grund til det.

- Hvad har du givet for at få service på din KIA? hvor fik du det gjort henne? og hvad blev der lavet og hvor langt havde bilen kørt etc.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tråden til KIA service priser/steder/erfaringer
  • #1   13. nov 2012 Olympic Auto GmbH i Flensborg/Tyskland, de er netop for cirka 1 månede siden blevet officiel KIA service/forhandler. Det er et forholdsvis stort sted, men hvor de også forhandler andre mærker som fx. Nissan etc.

    Olympic Auto GmbH
    Liebigstrasse 3 (på samme gade ligger Audi/VW/AZF og Sand Jensen også)
    24941 Flensburg
    Tel: (0461) 50 90 98 -14
    http://www.olympic-auto.de/go.to/modix/now/standort-flensburg.html

    Man kan bede om at tale med Sebastian Koberg (s.koberg@olympic-auto.de), han kan tale og forstå dansk og er en flink sympatisk person. Deres service priser kender jeg dog ikke, men uanset hvad så er de nok billigere end i Danmark. Men da det er et af de større steder så skal man nok heller ikke forvente discount priser. Hvis man søger dette så skal man finde en lille uautoriseret forhandler i stedet.

    Skal til service med min KIA om 4-5 måneder så vil jeg opdateret med info om priser og hvordan det gik. Hvis ikke andre til den tid har gjort det.


  • #2   13. nov 2012 Ja kør endelig til Tyskland og få serviceret bilen, og så udnyt de danske forhandlere udelukkende til garanti arbejde. Der er absolut ingen indtjening i at lave garanti arbejde, og folk der får serviceret i udlandet burde afvises af danske forhandlere, når de kommer og vil ha' lavet garanti arbejde.
    Det er til at brække sig over.
    Jeg kommer med dette sure opstød, da jeg netop er tekniker på et af de danske autoriserede Kia værksteder.
    Men håber folk tænker sig om, og hvis de endelig vælger at få lavet deres bil i udlandet, så håber jeg også de har tænkt sig at kører derned, når der er noget på bilen der går i stykker.

    Derudover kan jeg anbefale det værksted, hvor jeg arbejder.
    Vi arbejder udelukkende med Kia biler, og ved derfor også en del omkring dem.
    Derudover har vi lige haft kåret værkføreren som Nr 1 i DK af værkførere indenfor Kia, og så er jeg selv personligt kåret som den 7 bedste Kia Tekniker i DK - Ved Kia Skill Cup Danmark.
    Priserne er rimelige, men da det er et autoriseret værksted så ligger prisen selvfølgelig ikke på 300kr i timen.
    Værkstedet jeg omtaler er: Carl Edelholt Automobiler A/S, det befinder sig i 8700 Horsens på Bjerrevej 27. Mindre værksted, hvor vi er 2 svende og 2 lærlinge. Så ikke et kæmpe upersonligt firma.


  • #3   13. nov 2012 Jeg kan udemærket se det fra din side af. Men nu var det mest bare en tråd om hvor det for forbrugeren er billigst. Det var ikke for at træde nogen over tæerne.

    Der er jo også mange med Audi og VW der køre til Tyskland og får lavet deres service, det er vel cirka det samme.

    Samt alle dem der køre ned og handler i Fleggaard for at spare penge, det er de danske købmænd jo nok ligeså sure over. Som forbruger er man jo bare ude efter den billigste pris, sådan er det jo bare - uanset hvad det så gælder. Tror jeg også sagtens du kan følge. Men godt at se at du anbefaler et dansk sted også.

    Hvordan foregår det egentlig for en forhandler som skal lave garanti arbejde? du skriver at der ingen fortjenste er for jer? Men I får vel dækket udgifter og lønnen af Kia eller hvordan foregår det? eller er det direkte en udgift for stedet?


  • #4   13. nov 2012 Ja forstår godt folk vil spare pengene. Men jo mere vi sender ud af landet, jo mere bider vi os selv i røven.
    Jeg kan komme med et eksempel på garanti arbejde:
    En Kia Cee'd 1,6 crdi som har kørt 135.000, serviceret de sidste 3-4 gange i Tyskland og kommer ind på Dansk autoriseret værksted med mislyd fra Turbo.
    Værkstedet må ikke afvise kunden, og bestiller nødvendige dele efter accept fra Kia Danmark(Kvitteringer osv for korrekt udført eftersyn.)
    Reparationen tager godt og vel 4-5 timer fra start til slut.
    Der er givet 0,7 time til at lave det hele og reservedelene er der ingen fortjeneste på. Plus den timepris der er givet for garanti arbejde er lavere, end den værkstedet tager for almindeligt service/reparation.
    Det betyder reelt set værkstedet sætter penge til, for at lave bilen for kunden, som derefter kører til Tyskland igen ved næste service smiley
    Og det gør mig sur inderst inde, for til sidst ender jeg som arbejdsløs, fordi tyskerne er billigere end vi er smiley


  • #5   14. nov 2012 Super fed tråd....!
    Morten S: Det er ikke her du skal vælge at surmule, det er sgu regering og deres sindssyge politik. Der gør at du MÅSKE bliver arbejdsløs.
    Det samme gælder f.eks. den sindssyge sukkerafgift, bilafgift, ...afgift mig her og der....

    Det er jo klart at man sparer der hvor der kan spares. Det man har sparet, har man jo tjent, Især i denne tid er der brug for at være NÆRIG.



  • #6   14. nov 2012 DJ Baaz - Folk må gerne kører til Tyskland og spare penge, handler også selv øl og sodavand dernede engang imellem.
    Siger bare at hvis man vælger at få bilen serviceret dernede, så bør man også få garanti arbejdet udført dernede. Så de danske forhandlere ikke skal ha den udgift på sig.


Kommentér på:
Tråden til KIA service priser/steder/erfaringer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce