{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.648 visninger | Oprettet:

Opel Corsa D Selealarm/advarsels problem {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg har et problem med min selealarm (på displayet den røde lampe med en mand med sele på)

Når jeg kommer over de ~20km/t og jeg ikke har sele på bipper den som den skal og lampen lyser, men når jeg HAR sele på gør den det tit alligevel, kommer og går som det selv vil, det hjælper at rykke lidt i selen nede ved "låsen" eller tage den ud og i igen, men så kan der gå 5-10 sekunder til et par minutter så bipper og blinker advarslen igen.

Jeg har haft den på Opel værksted, der fik jeg en regning på 1400,- DKK og svar på at de ikke kan finde fejlen men det muligvis kan være hele selelåsen der skal skiftes, dette vil koste omkring 2000~ eks. moms og eks. montering så en 4-5000?

- Der er prøvet med kontaktrens og trykluft for at "rense"

- Derfor vil jeg lige høre herinde om der er nogen der har en idé til hvad der kan være galt og som kan afhjælpe problemet.

Håber i forstår hvad jeg mener.
Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Corsa D Selealarm/advarsels problem
  • #1   8. dec 2012 tro det kan være stikket uder sædet (klippes af og der lods en ledning i mellem) elleres er det kun at sætte en ny sel lås i (få en fra en ophugger)

• #2   8. dec 2012 Det har jeg også hørt lidt om, stikket under sædet smiley ..
    Vil se på det..

- Man kan vist ikke selv skifte sele låsen på en Corsa D da den er kodet til bilen, iflg. opel ihvertfald.

• #3   9. dec 2012 Det er hele selestrammeren som sidder på sædet der skal skiftes. Og den er ikke kodet til bilen. Så der er ikke andet for end at der skal en ny på. Og hvis der er garanti på den så er det jo bare opel der skal betale smiley

• #4   9. dec 2012 Ifølge Opel og så en anden der skrev herinde er det noget med der er airbag selestrammere på enheden så det kan ikke skiftes af mig selv, desværre

Det er bare røv dyrt, minimum 3500 inkl .montering, for en lampe der lyser og en irriterende tone.

Har hørt noget med stikket til selealarmen under kan luses, må se på det.

• #5   10. dec 2012 du kan sagtes sels skifte den. du skruer de 4 bolte ud som holder sædet så piller du stikket af under sædet og tager det ud. og så sidder strammeren med 1 bolt og den skal bare ud og så kan du skille stikket ad det er kun lige klikket sammen. og så smider du sædet i igen. det tager kun en halv time.

• #6   12. jan 2013 Har lige købt en fra en hugger til 200 kroner så prøver at montere den og håber det virker som det skal smiley

Kommentér på:
Opel Corsa D Selealarm/advarsels problem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce