3.515 visninger
|
Oprettet:
B230fk holdbarhed {{forumTopicSubject}}
Hey Volvo drenge
Nogen der ved hvor mange krafter man kan lave på standart blok og top på en 230fk maskine? Self kan knast ik gi meget , men flow i top og stempler osv hvad kan det holde til som tommelfinger regl ?
Mvh Sonny
jul 2007
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 1 Emner: 123 Svar: 1.189
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 152
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 152
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
Men 239 ? Det da ik meget , ?
jan 2010
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 152
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
og så en godt portet top..
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
Da du var nede ved turbomotor, var det dig med den køler som var gået?
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
Prøver lige lure den side af engang
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 909
Men trods det ved jeg heller ikke om det er et stort + at have under smørring på ?
En standard B23ET blok i god stand kan også lave 350-400hk med 2 Bar lade tryk, dog siger jeg ikke den køre 30.000km hehe..
må man spørge hvilken gearkasse du vil udsætte de heste for ??
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 909
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
kanalen skal i grove træk bare rettes ud så den ikke har den svane halset form i toppen..
samt lidt bearbejdning rundt ved ventil sædet..
men der skal graves lidt i den almindelige 530 top for at nå samme effekt..
men ikke så galt..
jo bedre flow der er i topstykket jo mindre tryk skal der til for at yde.. ventilerne er store nok til de 500hk+
det med bare at kører tryk på det holder jo ikke i længden og 15000km er jo ikke særligt langt..
byg du hellere en motor ordentligt fra bunden så det kan tåle nogen pryl..
din FK motor betragtes som værende den bedste at tune på da den har olie sprinklere under stemplerne som standard, din har så fået olie køler på også..
og de bedste stempler..
svenskerne bruger gerne denne motor eller bare b230 motor efter 88 da cylinder væggende er tykkere i dem end i de gamle b23 de skriver ca 600hk som grænse på b23 men langt over 800hk på b230 blokken
de anvender standard krumtap, H profil stænger og standard stempler det skulle være god opskrift på den gode motor til de 400+hk
de skriver stemplerne er gode for op mod 500hk..
få den afbalanceret.. det er nr 1
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
Hk uden de store problemer. Men det kræver du undgår tændingsbanken. Men skifter du ikke din manifold, får du store problemer med det. Men hvor mange hk vil du have? Og din gearkasse ryger nok også omkring 500nm.
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
men ja så tæt på vi kan komme de 500 , bliver det 450 så det bare sådan ,
begynder nok at samle lidt ting sammen til projektet tror jeg
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Emner: 31 Svar: 1.004
den originale er ret elendig til meget høj effekt da den flower for ringe
den er som god nok vis man ikke er ked af meget højt lade tryk..
mar 2007
Følger: 55 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 150
B230fk holdbarhed
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside