{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  B230fk holdbarhed
  • #1   12. dec 2012 300hk. kan du godt .

• #2   12. dec 2012 Altså personligt tror jeg godt 400hk er muligt, vis motor er sund, og den ikke tændingsbanker. Der lige nogen der har lavet over 400hk på en b230et, og det nok en af de dårligste turbomotorer volvo har lavet. Den b230fk er temlig stærk.

• #3   12. dec 2012 det er samme motor som en FT fk køre bare med lavere tryk fordi det er en 135hk lavtryksturbo bare skift wastgaten så køre den med 165hk som ft smid en 531top på og skru den op i tryk og evt en større turbo

• #4   12. dec 2012 Jeg køre 302 heste og 428 nm nu men vil gerne ha mere kraft i , bare om jeg evt skal skifte stænger eller om det standart indemad kan holde til500 fx ,

• #5   12. dec 2012 Thomas ja standart benzin anlæg kan levere i omegnen af 460-70 heste på org benz pumpe , det kender jeg en der har gjort smiley

• #6   12. dec 2012 uden skift af indmad er den holdbar til omkring 275 hk kik på min venneliste under dennis hans gamle 940 turbo den blev monteret med 531 top og chippet ved bsr mener den gik ud med 239 hk og 390nm rullet ved rh-motorsport på v-power

• #7   12. dec 2012 Det standart motorstyring har jeg skrottet , den køre med megasqurt det var rene fra turbomotor der kørte den ind ,

Men 239 ? Det da ik meget , ?

• #8   12. dec 2012 kan sagtens få flere hk men det er jo bare med en chip og anden top men med standart turbo men syntes nm i forhold til de få heste er imponerende smiley og skal hilse at sige den gik godt smiley

• #9   12. dec 2012 Jaa det er helt afgjort smiley misforstod det lige smiley

• #10   12. dec 2012 skift under alle omstændigheder plejstænger vis du vil der op...

og så en godt portet top..

• #11   12. dec 2012 altså min gamle motor køre vist i nu. og den lavede 327hk og 481nm. den har nok kørt 25000km nu. og den var helt std. ud over 531 top.

Da du var nede ved turbomotor, var det dig med den køler som var gået?

• #12   12. dec 2012 Okay smiley porter du selv ? Eller får du gjort det ude i byen ?

• #13   12. dec 2012 Yes smiley det var mig , det var noget være noget smiley

• #14   12. dec 2012 okay, vis det var mig ville jeg få en anden udstødningsmanifold på, og en alu intercooler. Den manifold dur ikke til over 300hk, du har vel også lagt mærke til at den bliver pænt rød smiley

• #15   12. dec 2012 Rød???? Jooo deet smiley sad og stenet på svenske sider igår der fandt jeg udst manifold og ic og sacks eller hvordan det staves kobling til lige godt 9000 svenske , og manifold var med t4 flange så det kunne jo snildt side en gt35 fra rene af på der smiley

• #16   12. dec 2012 vis du skal have en ordentlig manifold. så kig på ajden.se Han laver rigtig gode manifolde, godt nok ikke rustfri, men det er efter min mening kun en fordel. Evt. kunne powerpage.dk sælge en billig turbo til dig.

• #17   12. dec 2012 Nej skal heller ik ha rustfri på havde Silvia'en og det var den fineste HKS og det lort flækket hele tiden , smiley
    Prøver lige lure den side af engang smiley

• #18   12. dec 2012 tror vi har fået 4 der oppe fra, og de køre alle sammen i nu smiley

• #19   12. dec 2012 okay , den t3t4 jeg har nu køre os fint og den køre uden blowoff , så det skal ik være lader til "mange penge" det holder jo ik evigt på den måde men lyder godt smiley

• #20   12. dec 2012 Omkring holdbarhed så ved jeg ikke om alle årgange af en B230FT motor er lige stærke. op til 94 mener jeg er der ikke under smørring på stemplerene.

Men trods det ved jeg heller ikke om det er et stort + at have under smørring på ?

En standard B23ET blok i god stand kan også lave 350-400hk med 2 Bar lade tryk, dog siger jeg ikke den køre 30.000km hehe..

må man spørge hvilken gearkasse du vil udsætte de heste for ??

• #21   12. dec 2012 Lige nu sider der m90 på , næ alt kan jo sprænges smiley men kunne være man viste at stænger dør over 1,5 bar som fx smiley min maskine har vist rundet 617 xxx nu og køre ganske fint , det blivet nok heller ik den jeg bygger videre på smiley

• #22   12. dec 2012 Selve din blok vil jeg ikke være så bange for selvom den har gået 617xxxkm bare den er hel, du kan altid gå en overstr stempler. Toppen skal da også bare gåes over så er den da klar til en masse pryl helt sikkert

• #23   12. dec 2012 Okay fed nok smiley

• #24   13. dec 2012 skaf en en 405 eller en 531 top og få den portet jeg har selv portet et enkelt med et ret godt resultat.. standard 405/531 top er ikke så forbandet god har læst der er en del turbolæns på indsugningssiden.
    kanalen skal i grove træk bare rettes ud så den ikke har den svane halset form i toppen..
    samt lidt bearbejdning rundt ved ventil sædet..

men der skal graves lidt i den almindelige 530 top for at nå samme effekt..
    men ikke så galt..

jo bedre flow der er i topstykket jo mindre tryk skal der til for at yde.. ventilerne er store nok til de 500hk+

det med bare at kører tryk på det holder jo ikke i længden og 15000km er jo ikke særligt langt..

byg du hellere en motor ordentligt fra bunden så det kan tåle nogen pryl..

din FK motor betragtes som værende den bedste at tune på da den har olie sprinklere under stemplerne som standard, din har så fået olie køler på også..
    og de bedste stempler..

svenskerne bruger gerne denne motor eller bare b230 motor efter 88 da cylinder væggende er tykkere i dem end i de gamle b23 de skriver ca 600hk som grænse på b23 men langt over 800hk på b230 blokken

de anvender standard krumtap, H profil stænger og standard stempler det skulle være god opskrift på den gode motor til de 400+hk
    de skriver stemplerne er gode for op mod 500hk..

få den afbalanceret.. det er nr 1

• #25   14. dec 2012 Vil sige det sådan, skifter du plejlstænger. Så har du en motor der kan holde til 500
    Hk uden de store problemer. Men det kræver du undgår tændingsbanken. Men skifter du ikke din manifold, får du store problemer med det. Men hvor mange hk vil du have? Og din gearkasse ryger nok også omkring 500nm.

• #26   14. dec 2012 motorstyring får rene æren af at få til at spille smiley
    men ja så tæt på vi kan komme de 500 , bliver det 450 så det bare sådan ,

begynder nok at samle lidt ting sammen til projektet tror jeg smiley

• #27   14. dec 2012 ret vigtigt er også en ordenlig indsugnings manifold..

den originale er ret elendig til meget høj effekt da den flower for ringe
    den er som god nok vis man ikke er ked af meget højt lade tryk..

• #28   14. dec 2012 i skal havde tak for jeres svar , det godt vi stadig kan holde de gamle volvoer i live smiley

Kommentér på:
B230fk holdbarhed

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce