2.592 visninger
|
Oprettet:
Opgradering af Sr20det Blacktop {{forumTopicSubject}}
Godaften folkens.
Tænker en hel del på at få mig en Hks GT3037S turbo til min gamle s14 kasse. Samme tid tænker jeg på nogle Tomei 260 knaster, men efter lidt tid på nettet er jeg kommet frem til at den vil spoole langsommere med disse knaster frem for de originale. ?
Gider ikke til at skifte en masse ting og sager, så den skal bare lave i omegnen af 400hk, så er det langt godt.
Er der nogle der har nogle kloge ord omkring mine planer, og evt gode råd?
/ Aabenhuus
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?123910-Library-of-s14-a-power-figures
det er da bare på med en ordentlig gt2871r
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 131
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 131
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 131
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
http://www.bilgalleri.dk/marked/tuning/1472485-hks_turbo_gt3037s_spritny
Er den ikke kamp dyr at renovere?
Hvorfor så ikke hellere vælge en Garrett GTX lader eller en Precision med billet hjul kuglelejer?
Garrett laver en GTX2876R som max laver 475hk?
Har du std. stempler i? Jeg syntes ikke der står noget på din profil om det.
Jeg har ikke noget problem i min med power lige over 4000rpm og mine knaster laver max power ved 6600 omdr.
Tomei 260 knasterne er det PON eller PRO cams? Hvis det er pro cams er det så ikke til mekaniske løftere?
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg ville vælge nogle 264 knaster eller de der Tomei 260, hvis du kan få dem til en god pris og de er til hydrauliske løftere... Hvad gør du med ventilfjedre?
Jeg ville også vælge en turbo som giver det ønskede antal hk ved et max tryk på 1,2-1,3bar.
Men hensyn til det JUN plenum, da ville jeg købe det spjæld med da den ellers skal mappes igen.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Jeg har de her 264 knaster i min og de anbefaler at man køber andre fjedre, men det er ikke et krav.
http://www.briancrower.com/makes/nissan/sr20det.shtml
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
80mm er altså 77% større end et 60mm.
77.7% faktisk medmindre noget er gået galt her.
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 66 Svar: 222
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Du har helt ret
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
0,9 bar
363,4hk @ 6585omdr
406,6nm @ 5904omdr
Video:
http://www.bilgalleri.dk/video/tuningprojekter/48712-s14__dyno_
En gut der siger at ved 12mm løft på 260 knaster, så skal man bruge andre fjedre.
http://forums.nicoclub.com/question-regarding-tomei-260-procams-t281002.html
Hvis jeg skulle op i lader størrelse og have et SRI manifold, så ville jeg give den knaster. Jeg tror på der er mange hk at hente og hvis du så får +400 kan du jo skrue trykket ned og skåne motoren yderligere.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Wiseco 87mm Pistons
Eagle H-Beam Rods
Tomei Poncams
Nismo 740cc Injectors
Garrett GT3071WG 0.86
Power FC D-Jetro
Boost
1.6 Bar
Power
427 bhp (flywheel)
377 bhp (wheels)
398 ft/lbs torque
Engine - Trust 1.8mm head gasket, Tomei 256 poncams + RAS
Denso iridium plugs ik24
Walbro fuel pump
Nismo 740cc fuel injectors
OS Giken twin plate clutch
Trust/greddy FMIC
Apex oil cooler kit
Dano 3" decat/front pipe, Apex single box cat back
Apexi Power FC
Apexi Power FC Commander
Apexi AVCR
Apex GT3071R 0.86 kit
Apex Manifold
Trust large capacity oil pan
300ZX air flow meter
Boost
1.4bar made at 3800rpm in 4th gear
355@wheels Janspeed RR = 415BHP at the Fly wheel
Power mods:
JUN pistons 1mm oversize
JUN con rods
JUN complete head kit, Tomei solid lifters and 272/280 JUN cams
HKS 1.2mm "Stopper" head gasket
Cylinder Head ported by MTS Racing Engines in Finland
Long branch tubular exhaust manifold by Martelius in Finland, 3.5" exhaust from turbo to back.
Turbonetics T3/T4 with ceramic ball bearings, stage 3 turbine wheel
SprintFilter cone air filter
Nismo 740cc injectors
Finnish Hestec engine management
Throttle body enlargened to 60mm
Compression ratio 8:1
Big FMIC and other minor stuff
Results:
372hp / 331lbft @ 0.9bar
402hp / 362lbft @ 1.2bar
409hp / 389lbft @ 1.5bar/wheelspin
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
389ft lb = 527Nm ?
Og fra 1.2bar til 1.5bar vinder du kun 7hk? Du skal ha en turbo der flower mere ved 1.2bar.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Det 80mm spjæld jeg har på min er købt med manifoldet som er fra KU Enginerring... (JUN kopi)
Bob:
Han skriver den laver spind på feltet, derfor vinder den kun 7hk
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 131
Det er sjovt at se dem du linker til Inte for de har alle sammen meget bedere indmad end min og en del større turbo og enda også højere ladetryk men alligevel lavere de mindre effekt ved end min på standard stempler og stænger men vel og mærket med precision lader
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 39 Svar: 131
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
fair nok.... den er kryo behandlet og det er en VET top.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
evt så få en gt3071 480hk modellen, den laver tryk lige så hurtigt som min og troels´s gjorde sidsteår.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Det behøver jo ikke have noget med SR20'en at gøre.... forkert vedligeholdels, en oliefilm der ikke bær, den bliver ikke ikke kørt varm osv... det er en std motor som i 2009 var 15år gammel og har 75% mere power end standard - i mit hoved er det fantastisk at den holder :)!
Hvis du hellere vil have en garrett så ville jeg vælge en stor 3071 eller en mindre 3076.
Her er der mange huse at vælge imellem.... med og uden vband osv
Zniper:
Ja men det er også taget fra forum indlæg der er fra 2005 og de kører med 1,8-2,0mm toppakninger
Men ja der er nogle lækre motorer imellem.
Her er en fra 2012 og det er vel okay, tænker jeg.
SR20DET
CP forged pistons 86.5mm
Tomei Adjustable cam gears
Manley H-Beam connecting rods
GT2871 0.64A/R
Tomei Poncams
RAS kit
HKS Springs and retainers
HKS Actuator
Cosworth 1.1 Headgasket
Apex braided turbo lines
H-Dev manifold
Apex turbo elbow
Nismo 740cc's
Kazama catch tank
ARP Engine and Head Bolts
Apexi AVCR
Mapped on Nistune. 418bhp and 428lb/ft at 1.5 bar.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-005&Category_Code=GRT
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad der er mere sikkert er at se hvordan det er gået andre. Ex finde en rulning på maxxtuning.se og så spore opsætningen på motoren. Det tager lidt tid på google.se men du får ret sikkert et forudsigeligt resultat.
Med hensyn til knaster giver især indsugningsknastens lukketid mulighed for at flytte max fyldning (nm)
Men man kan jo ikke få alt og tidlig max nm giver også en lidt mindre og tidliger top på hk kurven.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Jeg ville da gøre det for at se hvilken en der ville være mest effektiv. Det ville da være fjollet hvis en af dem ryger over surgeline eller er nede på under 60% effektivitet.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og så kan det være svært at ramme rigtigt når man som i dette tilfælde stiller urimelige krav til hurtigt ladetryk ved 400hk og samtidig mulighed for at øge effekten tidliger.
Så er det sku fedt at gå ind og finde en SR 20 med 60mm spjæld fra en jap. 180sx der lader 1.8 bar ved 4300 rpm og smider + 350hk på hjul fra 5300-7500 rpm
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men for at være brugbart skal der jo være et arbejds område på mindst 2000rpm
Falder den gearkasse ikke næsten 2000 rpm fra 2 til 3 gear?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Ret mig hvis jeg tager fejl.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
hvor ligger redline?
hva tryk kører den med?
er den chippet?`stage?
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
http://bil2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/394/1969531-hjaelpe-farver
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
http://bil2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/394/1969595-hjaelpe-farver
Du kan se hvor den ligger i effektivitet og om den vil ryge over surgeline, teoretisk.
Jeg ska lige finde HKS'en (3037S) ?
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Nu er der ikke surgeline indtegnet desværre men det ligger ca, venstre side i yderkanten af "efficientcy islands". Og helst gerne så langt fra den ellers får man problemer når man f.eks skal over alperne.
Det er nemlig ikke ligemeget hvor langt man er over havets overflade. Så ændrer ens "Pressure Ratio" sig nemlig.
Den røde viser hvor den lander i effektivitet og den blå skal helst blive bag ved surgeline (som du må forestille dig).
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Smid lige dit regnestykke op.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Pr = 17.4psi + 14.5psi / 14.5psi = 2.2
50% = 17.71 lb/min
20% = 7.1 lb/min
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
CFM = 2 x 7000 x 93 x 2.2 / 5660 = 506.1 x 0.07 = 35.42lb/min
så skulle det gerne passe.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Fortsæt og lad os se hvad du finder ud af
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
GT2875R:
http://bil2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/394/1969531-hjaelpe-farver
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
den ville jeg umiddelbart holde mig fra ud fra disse beregninger.
http://bil.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/394/1969600-hjaelpe-farver
Den er forbi surgeline. puhaa...
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
http://bil.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/394/1969604-hjaelpe-farver
der ska man lige vælge den rigtige størrelse.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og så lidt mere tryk.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
http://bil.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/394/1969685-hjaelpe-farver
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Den er en tilsalg til 2500kr
Ude mærket arbejde Bob problemet er vel bare at fatsætte VE som du satte til 93% som i den virkelige verden svinger alt efter rpm, knast timing og modtryk mm.
Men et interesant område som man næsten kan sige er grundlaget for alt tuning.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Og så igen... jeg ved jo ikke om det hænger sammen med folks erfaringer ude i verdenen?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Forced Induction Performance Tuning
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Vil stadig væk mene at den HKS 2835 (gt3071r) tager dig lige i mål.
Det er den turbo som Mobne havde på sine første youtube film.
Det er dem der hedder 433Whp
Den turbo kunne give 500hk på krumtappen.
Fordelen med den gamle garrett frem for de nye gtx turboer er at de ikke giver så meget NM
Ex ville en lille gtx2863r sikkert kunne give 400hk med et overdrevet højt bundtræk der ville knuse din gearkasse som en tændstik.
Tilbage til mobne der kørte med den samme gearkasse længe inde 3 gear sprang første gang.
Højt moment med de svage gearkasser er ikke det bedste.
Mobne kørte igen i efteråret med orginal gearkasse og + 700 hk og det går rimeligt.
Men nytter ikke med + 400nm under 4k
Mange gode + 400 hk 200sx med den turbo.
Tror sku selv jeg køber en :-k
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
Hvis jeg husker rigtigt, da vil et manifold som KU give mindre nm da indløbsrørene er korte i forhold til std. manifoldet som har lange rør og giver flere nm. Så måske KU indsugningen kan kompencere hvis du er bange for hans gearkasse.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.801
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Glæder mig til at køre den ind.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
bortset fra det så synes jeg GT2876R ser perfekt ud til sr20'eren. Hva laver folk af heste med den turbo, ved man det?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Måske du kan lave en linje både på 1bar og 1.6bar.
Kender ikke så meget til 2876 ud over at udstødningsiden er meget lille i forhold til kompressersiden. Det kan vist give urimelig meget modtryk og surge ved mellemgas...
Langt de fleste jubler over de forskællige 2871er eller 3071 som sikkert kan presses lidt mere hvis man ikke er bange for at trykket kommer 500rpm oppe...
Personligt har jeg ikke noget at bruge tryk til under 5500rpm der sker ikke noget alligevel og bruges kun til transport fra race til race
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det skulle faktisk være den største t25 der passer på de fleste manifolder, til ca18 er det kun med høj monitering at man kan få t3 flange.
Nogle skriver faktisk at de har problemer med at holde trykket nede under 1.2 bar selv med helt åbent WG.
Syntes faktisk også at den er lidt tung. Tror jeg laver et støttebeslag op på topstykket så manifolden ikke bliver overbelastet. Tror nogle Ford'er køre med det på turboen.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
kører den 3071 ikke ar .50 på compressor huset og ar .86 på turbine huset? det er det min gamle havde nemlig. og den virkede mega godt på en sr20 nemlig, fik tryk næsten lige så hurtigt som 2871rs
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
http://www.inte.dk/wp-content/motor-i-016-custom.jpg
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Har du en rulle udskrift med den turbo, og hvad køre du med nu?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
kørte med gt2871r (460hk modellen den som jeg sendte udskrifter af til dig) sidste sæson, har fået en precision 5557 med cea billet hjul til denne sæson og 810cc dyser
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvor kom den spån fra? Og var det Ole til turboen?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
http://bil2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/395/1970143-hjaelpe-farver
CA18DET 1.6bar GT3071R:
http://bil2.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/395/1970144-hjaelpe-farver
(cfm skulle ha været 553.66, typo)
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Pis hva? Så en spån fra gevindet på olieudtaget blokeret i slangen så olien ikke kunne komme væk fra turboen...
Eller var det fra motor blokken?
For så skal den jo gennem restrektoren de sider på blokken...
Få for en dyr erfaring
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Tænker så'n at du måske kunne få mere ud af det ved at gå ned i tryk, holde den inden for surgeline og få mere luft frem.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
1,5 og 2,0 bar?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Jeg har det nu med min gt2860rs ved vacum i manifolden. Så er der lige lidt overskud af luft på den anden side af spjældet der står og klukker lidt i turboen.
Så længe den ikke lyder som en kalkun når den ex laver en bar så ser jeg det ikke som et problem.
Surge i turboen under ladetryk er det store problem.
Men hvis du mener at der kan opstå lidt surge ved sejtrækkeri ex fuld gas i 5 gear ved 3500 rpm... Tja 2 gear ned og så afsted.
Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne løse det ved at sinke ladetrykket...
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
1342 - jam sjovt nok så prøvede jeg lige at lave den på 1.3bar osse og der ligger den inden for surgeline og har en lille smule højere effektivitet (større flow).
http://bil.webgallerier.dk/album/fuldskaerm/395/1970261-hjaelpe-farver
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
Opgradering af Sr20det Blacktop
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside