811 visninger
|
Oprettet:
Undervogn og afstivning S13 {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der ligger inde med arbejdsløse dele og arme til s13 undervogn.
En s14 rear subframe kunne også komme på tale hvis den har nogle gode stumper?
Ellers så har alt ikke motor opgrade til s13 interesse.
Hvad har du og hvad er prisen.
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 47 Emner: 18 Svar: 263
Hvem er arbejdsløs , er det manden uden Arme ?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Skassa T
Nu du lige kigger forbi!
Har du noget med den nye knock sensor KLM2 at gøre?
http://www.vems.dk/cart/Knock%20Level%20Meter.pdf
Ud over at den er mere brugervenlig end den gamle, kan du så ikke lige forklare lidt om den?
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 47 Emner: 18 Svar: 263
Den nye klm er fuldt digital og ikke som den gamle analoge version
Det betyder at den er bedre til at filtrere motorstøj fra knock, så det kun er knock som bliver vist ,
Man kan nu både stille på følsomhed , frekvens bredde så man kan instille den mere nøjagtig til sin egen motor
Ogsa er der en 0-5volts udgang så man kan logge på den i sin motorstyring.........Nice
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad sensor bruger du på blokken, jeg tror min er en bosh af en slags..
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 47 Emner: 18 Svar: 263
Var det en sensor du fik med da du købte den? , hvis det er så kan du fint bruge den ,
Jeg syntes at kunne huske Peter købte nogen af dem med dengang
Så den kan fint bruges der til
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://195.159.109.134/vemsuk/forum/index.php?topic=566.0
Jeg mener at den er lavet til at lytte mellem 3-20Khz og da ca18det 83mm boring har en Kock frekvens på 6.9Khz så skulle den være fin.
Jeg har den ikke monteret mellem cyl 2 og 3 hvor original sensorer sidder. På grund af uoverensstemmelser med den gamle sensor har jeg monteret den på den anden side af blokken mellem cyl 1 og 2.
(sidder i et gevindhul 3cm over blokkens olie afgang til turboen)
Er der en forklaring et sted hvordan jeg kan logge knock signalet i et Vemslog.
Det er jo vigtigt at man kan se at motoren banker, men det er for fedt hvis man i et vemslog kan gå tilbage og helt pracis se hvor det opstår i forhold til Rpm, Lambda, ladetryk, indsugningstempratur, tænding og alle de andre ting der kan skabe knock.
Video er helt klart en måde at bygge bro mellem alle i kloge hoveder og os dødelige gadetuner, ellers kommer vi aldrig i gang med at bruge jeres mystiske dimser.
Hvis der bliver lavet en video om hvordan jeg bruger den alene og sammen med Vemstune bestiller jeg en med det samme...
jan 2004
Følger: 5 Følgere: 47 Emner: 18 Svar: 263
Du må få peter til at lave en video (jeg gider ikke)
Men i bunden af den her side kan du se det helt nøjagtigt med opsætning i vemstune , du skal selvfølgelig selv rette ind efter hvad der er knock på din motor og ikke bare bruge hans settings ,
Det er et 0-5volts output som kommer udaf klm2' ern , så det er lige til
http://www.vemssupport.com/forum/index.php/topic,1369.0.html
Kæft det var go brugbar info
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Ja må vist tage en snak med Peter på et tidspunkt.
Skassa tak for info.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
En s14 rear subframe kunne også komme på tale hvis den har nogle gode stumper?
Ellers så har alt ikke motor opgrade til s13 interesse.
Hvad har du og hvad er prisen
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Undervogn og afstivning S13
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside