{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

c20ne kan den holde til en kompressor ? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en kompressor til og ligge , og overvejer meget om jeg skal smide den i min vectra .. motor opsætning lyder på -


Motor:

-C20NE OHC
-2.0i 8V
-Green Air Filter
-lexmaul indsprøjtning
-Bananmanifold
-RH Chip
-OneTwoPipe Mellempotte
-Sports Katalysator OneTwoPipe
-Komplet OneTwoPipe 2" rør og Sports Udstødning med 2 x 90 mm afgangs rør




Hestekræfter:

Standert:
-115 HK
-170 NM

Nu:
- 145-150 hk Efter ny top "alt i orginale dele" , rykker sygt, lyder som et vildtdyr !!

Kørt in hos RH motorsporgt med defekt top !!
-131,2 HK ved 5352 Rpm
-187,5 NM ved 2450 Rpm


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  c20ne kan den holde til en kompressor ?
  • #1   18. jan 2013 Det korte svar er nej, det kan den ikke smiley

    Hvis den skal kunne, er det med temmeligt lavt tryk 0,3-0,5 bar, og det vil ikke give HK nok i forhold til hvad du skal invitere i det.

    Hvis det skal holde skal du have motoren bearbejdet til tryk, smedet stempler eller sænke kompression.
    + du vil komme til at mangle større dysser samt anden motorstyrring for at kontrollere benzin tilførslen når der kommer tryk.

    alt i alt, bad idea efter min mening

    Desuden, hvorfor montere en kompressor hvis den "rykker sygt, lyder som et vildtdyr !!" ?


  • #2   18. jan 2013 havde en kammerat der havde en kadett e 2.0 gsi med turbo,
    så længe han holdt den på 0.3-0.4 bar så kunne den godt holde til det i længer tid,

    men kom man over holdt motoren ikke længer, den smide et stempel gennem blokken,

    han var oppe og køre 0.5 - 0.6 bar, men det kostede 3-4 motor, før han indså
    at den ikke kunne klare det tryk.

    jeg vil så lige sige, man kunne sagtens mærke forskellen mellem at køre uden turbo også nå den var monteret,

    den var noget hurtige med turbo, temmelig meget mere


  • #3   18. jan 2013 ps de motor han kørte med var helt standart,
    ikke noget lavet om


  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #4   18. jan 2013 Kompressionen skal sænkes, køb evt. brugte stempler fra en c20let eller få de std pillet ud og få dem evt drejet ned, så kompressionen kommer under 9, helst 8-8,5:1. Så skal du ha fat i en forstærket toppakning, og ha toppen bearbejdet som Carsten skrev. Det bliver alt for dyrt i forhold til hvad du vil kunne få ud af det, plus det er ulovligt, det kan ikke blive godkendt...

  • #5   19. jan 2013 jeg kan godt få det godkendt ,
    carsten t , det ikke noget jeg har skrevet det er tidligere ejer jeg har hentet teksten fra (: ... hmm jeg kunne godt tænke mig og prøve men det også syndt og smadre motoren på den da den lige er blevet renovret ..



    hmmm tænke tænke tænke .


  • #6   19. jan 2013 men ja den rykker sgu okay . har lige taget en passat highline i den her for et stykke tid siden , og det er en 170hk´s diesel motor ..

  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #7   19. jan 2013 Det kan godt være at du kan få det godkendt i en synshal, fordi du kender en synsmand, men derfor bliver det aldrig lovligt...

  • #8   19. jan 2013 det har du ret i ...

Kommentér på:
c20ne kan den holde til en kompressor ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce