3.167 visninger
|
Oprettet:
ca18det tuning {{forumTopicSubject}}
Halløj er der nogen af jer der ved hvad de motor holder til af hk og hvad er jeres afaring med de motore ang tuning og hvad med sr20det swap tænker på ombygnings omstændighedder....
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
min erfaring er at de kører rigtigt godt.
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
http://www.garaget.org/?car=2891
http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-haltech-e8/627whp-nissan-200sx--rydberg/
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
400 hk så havde jeg valgt sr20 motoren. Det burde den nemt kunne klare rimeligt originalt, men har ikke de store erfaringer med den selv. Prøv at kigge lidt rundt på forummer, der kan du mange gange få rigtig gode tips og erfaringer, der kan spare dig rigtig mange penge og ikke mindst ærgrelser.
Mig bekendt er der endnu ikke nogen, som har fået en RB25 godkendt i en s13. Hvis der var havde jeg sat plader på min egen.
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
Egon har motoren, burde ikke være svært at fiske en gearkasse et sted. Ring til skat og få oplyst afgifte. Sæt i gang
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Ca18det kan tåle rigtig mange Hk med et næsten skud sikkert topstykke der originalt tager over 8000rpm
Blokken er støbe jern uden svage punkter.
En ny renoveret motor med originale stumper anbefaler man ikke over 370hk da plejlstænger er set give op her.
Stempler er det samme som alle andre maskiner.
Oliepumpen fra Nissan du bruger i dag er ikke den samme som kom original men er i dag med små tænder frem for store.
Plejlejer er lige så store som på sr20det.
Ca18det har bla andet fået et dårligt ry fordi den er så billig at tune til 300hk, og det gør man ikke altid bare på en 15-20 år gammel bil.
For 5000 kan du købe en turbo, chip og en 3" udstødning og så er du kørt...
Et problem er en skjult krumtapudluftning som har et 90" graders buk som med tiden stopper helt til det dræber plejlejer da olien ophober sig i i topstykket.
En oliepind som ikke virker de første 5 gange du måler.
Der er stor forskel på en original 1993 motor og en original 2013 renoveret motor.
Denne ca18det som ikke har det bedste turbo valg har virkelig fået tæsk og endte også med at gå til har jeg læst et sted... Men igen plejllejer dør af Nm. Og originale stempler kan ikke tåle så meget varme.
Dine før omtalte Passat venner pisser i bukserne når du kommer forbi med denne lyd.
http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-vems/407whp-nissan-200sx--fredrik/
Mange har købt deres motorblokke hos ND.
http://www.norrisdesigns.com/products.asp?cat=87
Det er forresten Simon der tager Tlf når du bestiller...
http://m.youtube.com/watch?v=LhODvel2h4c
Rigtig bygget anser jeg Ca for at være mindst lige så god som en SR20.
Måske ikke lige så slidstærk da den ofte arbejder med mange flere RPM.
Men Sr20 kan også have rigtig mange problemer med topstykket.
Det største problem er at gearkassens ikke kan holde til det so både ca og sr kan byde den.
Når du så ser flere svenske ca18 maskiner med 500 - 700hk på hjul og original gearkasse skyldes det at de Hk ligger langt over 5000rpm.
Faktisk er der gået rigtig mange gearkasser til med små turboer og 300 hk da momentet kommer så tidligt.
Hvis du ser den video fra max har han kun lidt over 400nm, som faktisk er det man kan forvente af en gt2860rs turbo der laver 300 hjul hk.
jan 2007
Følger: 143 Følgere: 141 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 180
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Tydeligt at høre hvis du holder den i frigear på 4000 og slipper gassen.
Så kommer der nogle klonkelyde.
Se efter om der kommer meget gas op af oliepåfyldningen på varm motor.
Det kan tyde på slidte stempelringe.
Undgå en motor der er boret op. En svaghed nå der skal laves mange hk er at cyl vægen revner.
Et kendetegn på rigtig mange døde motore er at krumtapudluftnings slangen fra bundkaret op til indsugnings ventil dækslet bag/under indsugningsmanifolden er delvis stoppet til.
Køb ikke en motor hvor krumtappen skal slippes op, det er ofte dem der går igen.
Test om du kan skrifte hurtigt gear fra + 6000 rpm eller om den stangen sidder fast.
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
http://www.bilgalleri.dk/galleri/184614-nissan_silvia_s14a_
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 322
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad er i bange for at der skal gå galt mekanisk.
Start ikke på at renoverer en motor der er død. Find en der faktisk kan køre.
Brug en krumtap der er uden fejl.
Ny olie pumpe og så få renset blokkens oliekanaler rigtigt igennem.
Få 100% styr på krumtap udluftning.
Og få den så indkørt af en rigtig prof.
En billig bil får ofte lavet nogle billige løsninger som igen hurtigt kan give modellen et dårligt ry.
Brændte ventiler, stempler og toppakninger ser jeg som problemer med indkøring.
Se hvad problemer de har i Sverige hvor der er mange sx er
nov 2003
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 4 Emner: 65 Svar: 1.592
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
En ca køre også i øko mode med en speciel japansk miljø indsunings knast 240/7.8 som ikke findes i andre Ca modeller. Det sammen med den lille turbo og kun 2.5 bar på dysser er lavet for at forsøge at overholde miljø krav og i sidste ende stop på produktionen.
Topstykket er skudsikkert med knaster der sider lige over ventiler uden arme og ben mm.
Jeg siger ikke at den er dårligere eller bedre renoveret end sr 20 bare en helt anden motortybe.
Ofte høre man håbløse hjemmefusker beklage sig over en motor der er ødelagt mer eller mindre selvforskyldt. I ca18det s tilfælde er det ofte personens første tuningserfaring med en turbo motor der føre til en ødelagt motor, og det efter at have brugt 5000 kr på at lave 300 hk på en 15-20 år gammel motor.
Den samme person kan så bruge 50-100000 kr på en anden motor, og så er det bare en kanon god motor.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
Tænker at hive olie af den, af med bundkar, og så bare blæse den igennem evt sammen med noget oil cleaner, som en fornuftig metode?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Den kan også godt tåle en tur i opvaskemaskinen efter at have suttet olie dampe fra indsugnings ventildækslet. De dæksler kan sikkert begge to også godt tåle en tur i maskinen. De første mange år den motor kørte bestod miniralolie (råolie) der ikke kunne tåle smæk og varme.
Idag kan vi jo få fine sager som Motul og Redline og tilsætte Zinc i form ZDDP for slid.
ca18det tuning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside