{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ca18det tuning
  • #1   6. feb 2013 800hk på krumtappen.

min erfaring er at de kører rigtigt godt.

• #2   6. feb 2013 Okay det var osse en pæn slat..... nogen der så ved med stempler og plejlstænger osv så...?

• #4   6. feb 2013 Hehe ondskab

• #5   6. feb 2013 De 10-15k det koster for en SR20 med gear.... dem vil jeg heller bruge på en ca18det

• #6   6. feb 2013 Bare i orden det er heller ikke så galt....

• #7   6. feb 2013 270 til 300 hk på original ca18 er rimelig pålideligt. Hvis du vil lave under 300 hk, så er der ingen grund til at skifte til SR20. Hvis du vil lave over vil jeg på det kraftigste anbefale at skifte. Ved ikke hvordan Mobne har lavet alle de heste, men kan kun sige at man bestemt ikke kommer sovende til det på en ca18 motor. Derimod er der relativt mange, som har opnået samme heste uden de helt store problemer på sr20 motoren.

• #8   6. feb 2013 Hvad med type godkendelse osv med en sr20det....? Hvad med en rb25maskine...?

• #9   6. feb 2013 Forresten hvem kan leve med 300 hk...? Vil gerne op og ligge på omkring 400 så gutterne ikke griner af mig når de stryer forbi i en passat 3b det er lidt nedern hehe

• #10   6. feb 2013 Ombygning til sr20 kræver ekstra afgift og at du forviser dokumentation. Nemmeste er at oplyse et registreringsnummer på en 180sx, så har de typegodkendelsen med det samme.

400 hk så havde jeg valgt sr20 motoren. Det burde den nemt kunne klare rimeligt originalt, men har ikke de store erfaringer med den selv. Prøv at kigge lidt rundt på forummer, der kan du mange gange få rigtig gode tips og erfaringer, der kan spare dig rigtig mange penge og ikke mindst ærgrelser.

Mig bekendt er der endnu ikke nogen, som har fået en RB25 godkendt i en s13. Hvis der var havde jeg sat plader på min egen.

• #11   6. feb 2013 Okay hvor omfatne er ombygningen på en sr20det og kender vi nogen pris på afgift ca....?

• #12   6. feb 2013 Til ombygningen vil jeg regne med du skal bruge motor med gear, net og box samt intercooler ombygning. Ingen idé om afgiften, men kan da ikke være ret meget.

• #13   6. feb 2013 Okay så er det kun motor gear har resten.... må heller lige se hvad afgiften er inden jeg hopper ud i et bilkøb

• #14   6. feb 2013 http://motorimport.dk/

Egon har motoren, burde ikke være svært at fiske en gearkasse et sted. Ring til skat og få oplyst afgifte. Sæt i gang smiley

• #15   6. feb 2013 Hehe ja lige precis tusind tak for hjælpen indtil nu smiley

• #16   7. feb 2013 Sr20er nye og meget meget mere udbredt end ca18det. Den var også sidste skrig da man efter 2000 begyndte at blive bedre til motorstyringer der fik bilerne til at holde.
    Ca18det kan tåle rigtig mange Hk med et næsten skud sikkert topstykke der originalt tager over 8000rpm
    Blokken er støbe jern uden svage punkter.
    En ny renoveret motor med originale stumper anbefaler man ikke over 370hk da plejlstænger er set give op her.
    Stempler er det samme som alle andre maskiner.
    Oliepumpen fra Nissan du bruger i dag er ikke den samme som kom original men er i dag med små tænder frem for store.
    Plejlejer er lige så store som på sr20det.

Ca18det har bla andet fået et dårligt ry fordi den er så billig at tune til 300hk, og det gør man ikke altid bare på en 15-20 år gammel bil.
    For 5000 kan du købe en turbo, chip og en 3" udstødning og så er du kørt...

Et problem er en skjult krumtapudluftning som har et 90" graders buk som med tiden stopper helt til det dræber plejlejer da olien ophober sig i i topstykket.

En oliepind som ikke virker de første 5 gange du måler.

Der er stor forskel på en original 1993 motor og en original 2013 renoveret motor.
    Denne ca18det som ikke har det bedste turbo valg har virkelig fået tæsk og endte også med at gå til har jeg læst et sted... Men igen plejllejer dør af Nm. Og originale stempler kan ikke tåle så meget varme.
    Dine før omtalte Passat venner pisser i bukserne når du kommer forbi med denne lyd.
    http://www.maxxtuning.se/kundbilar/mappning-vems/407whp-nissan-200sx--fredrik/

Mange har købt deres motorblokke hos ND.
    http://www.norrisdesigns.com/products.asp?cat=87
    Det er forresten Simon der tager Tlf når du bestiller...
    http://m.youtube.com/watch?v=LhODvel2h4c

Rigtig bygget anser jeg Ca for at være mindst lige så god som en SR20.
    Måske ikke lige så slidstærk da den ofte arbejder med mange flere RPM.
    Men Sr20 kan også have rigtig mange problemer med topstykket.

Det største problem er at gearkassens ikke kan holde til det so både ca og sr kan byde den.
    Når du så ser flere svenske ca18 maskiner med 500 - 700hk på hjul og original gearkasse skyldes det at de Hk ligger langt over 5000rpm.
    Faktisk er der gået rigtig mange gearkasser til med små turboer og 300 hk da momentet kommer så tidligt.
    Hvis du ser den video fra max har han kun lidt over 400nm, som faktisk er det man kan forvente af en gt2860rs turbo der laver 300 hjul hk.

• #17   7. feb 2013 Okay det var en fin info så må vi se hvad tiden bringer skal ned og se på en ca18det 200sx i aften....

• #18   7. feb 2013 Tja. Det er som regl kun plejllejer der laver balade.
    Tydeligt at høre hvis du holder den i frigear på 4000 og slipper gassen.
    Så kommer der nogle klonkelyde.

Se efter om der kommer meget gas op af oliepåfyldningen på varm motor.
    Det kan tyde på slidte stempelringe.

Undgå en motor der er boret op. En svaghed nå der skal laves mange hk er at cyl vægen revner.

Et kendetegn på rigtig mange døde motore er at krumtapudluftnings slangen fra bundkaret op til indsugnings ventil dækslet bag/under indsugningsmanifolden er delvis stoppet til.

Køb ikke en motor hvor krumtappen skal slippes op, det er ofte dem der går igen.

Test om du kan skrifte hurtigt gear fra + 6000 rpm eller om den stangen sidder fast.

• #19   7. feb 2013 Ham her har dødspryglet den SR20'er i nogle år til drift.... og der har vidst aldrig været noget med den smiley

http://www.bilgalleri.dk/galleri/184614-nissan_silvia_s14a_

• #20   7. feb 2013 jeg ville ikke bygge CA med over 300hk hvis jeg ikke havde tænkt mig og skrue i den hele tiden. men skal sige at jeg har bygget en del med omkring 300hk og flere af dem har nu kørt i tre år som hverdags biler hvis fører har tung højre fod smiley

• #21   8. feb 2013 Selv om min første motor døde of oliemangel kan jeg ikke se problemet med Ca18det
    Hvad er i bange for at der skal gå galt mekanisk.

Start ikke på at renoverer en motor der er død. Find en der faktisk kan køre.
    Brug en krumtap der er uden fejl.
    Ny olie pumpe og så få renset blokkens oliekanaler rigtigt igennem.
    Få 100% styr på krumtap udluftning.
    Og få den så indkørt af en rigtig prof.

En billig bil får ofte lavet nogle billige løsninger som igen hurtigt kan give modellen et dårligt ry.

Brændte ventiler, stempler og toppakninger ser jeg som problemer med indkøring.

Se hvad problemer de har i Sverige hvor der er mange sx er

• #22   8. feb 2013 Jeg kan heller ikke se hvad problemet er i en ca18... man kan jo også lade være med at dreje livet af den - det er jo ikke en Honda Vtæk motor smiley

• #23   8. feb 2013 Vtec Honda er en øko motor der under 3500k går i Vtec øko mode ved at lukke en indsugnings ventil så motoren kun bruger 12 ventiler.
    En ca køre også i øko mode med en speciel japansk miljø indsunings knast 240/7.8 som ikke findes i andre Ca modeller. Det sammen med den lille turbo og kun 2.5 bar på dysser er lavet for at forsøge at overholde miljø krav og i sidste ende stop på produktionen.
    Topstykket er skudsikkert med knaster der sider lige over ventiler uden arme og ben mm.
    Jeg siger ikke at den er dårligere eller bedre renoveret end sr 20 bare en helt anden motortybe.
    Ofte høre man håbløse hjemmefusker beklage sig over en motor der er ødelagt mer eller mindre selvforskyldt. I ca18det s tilfælde er det ofte personens første tuningserfaring med en turbo motor der føre til en ødelagt motor, og det efter at have brugt 5000 kr på at lave 300 hk på en 15-20 år gammel motor.

Den samme person kan så bruge 50-100000 kr på en anden motor, og så er det bare en kanon god motor.

• #24   8. feb 2013 1342 - hørt hørt. bare lige til engang i fremtiden, hvordan ville du rense den åndsvage udluftning uden at skille motoren ad?

Tænker at hive olie af den, af med bundkar, og så bare blæse den igennem evt sammen med noget oil cleaner, som en fornuftig metode?

• #25   8. feb 2013 Jeg er ret sikker på at du bliver nød til at tage indsugningsmanifolden af.
    Den kan også godt tåle en tur i opvaskemaskinen efter at have suttet olie dampe fra indsugnings ventildækslet. De dæksler kan sikkert begge to også godt tåle en tur i maskinen. De første mange år den motor kørte bestod miniralolie (råolie) der ikke kunne tåle smæk og varme.
    Idag kan vi jo få fine sager som Motul og Redline og tilsætte Zinc i form ZDDP for slid.

Kommentér på:
ca18det tuning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce