{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Værkstedshåndbog {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt bruge en værkstedshåndbog til en 1.5 Vtec fra 99
Måske der ligger en på nettet jeg kan downloade.

Hvor lang kan i køre Km/l
Jeg køre med en defekt termostat +15

Ligger der nogle skjulte Hk gemt i denne model her tænker jeg indsugning, udstødning og begrænser?

Kan man på nogen måde få adgang til motorstyringen?

Nogen der kort lige kan oplyse hvad der styre den indsugningsventil der lukker når den går i Vtec.
Jeg har nu øko lampen tænt til 120 måske man kunne flytte punktet hvor den åbner den sidste ventil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værkstedshåndbog
  • #1   13. feb 2013 på motorvej/landevej kører jeg ca. 15-18km/l, men hvis jeg kører meget forsigtigt, f.eks. bag en lastbil på motorvejen, kan jeg ramme 20km/l. I byen ligger det dog noget lavere, men har ikke regnet på det. Resten af dine spørgsmål kan jeg ikke umiddelbart svare på, men er da selv intra i svaret.

• #2   13. feb 2013 skift den termostat, så burde du sagtens kunne køre 17+ km/l.

Alt det andet du nævner, er ikke værd at bruge tid eller penge på.

• #3   13. feb 2013 Hvis du kører ca 15 KM/L i det her vejr, så er det også okay.. men du skriver jo intet om din kørsel.

Du kan hive ca 125-130 hk ud af den, ved komplet supersprint udstødning med banan og åben indsugning.

Hvad jeg ved, har din "øko"lampe INTET med den sidste ventil og gøre. det har noget med dit omdrejningstal og gøre..

Men rolig nu, vtec er jo intet værd i sådan en smiley

• #4   13. feb 2013 Min kørsel er 2x60Km blandet vej i myldertid.

Nej jeg bør nok ikke begynde at pille ved den, det bliver jo aldrig en racerbil.
    Elsker bare at pille i motor, man er jo aldrig sikker på udfaldet.

Bilen er også bare indkøbt til billig transport.

• #5   13. feb 2013 Så synes jeg at 15 km/l lyder fint i det her vejr.
    - Men skift thermostaten alligevel, tog et kvarter på min B16 og kostede ca 175 kr hos Honda (Billigere end Thansen og andre steder!)

Men smid noget udstødning på, kat'en virker jo som en prop på de der! og du kan få en "billig" banan på ebay for under 1000 kr.

Kommentér på:
Værkstedshåndbog

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce