{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.942 visninger | Oprettet:

Erfaringsdeling? Registrering af importeret veteranbil {{forumTopicSubject}}

Hej Veteraner,

Jeg står og snart er synsklar med min Hillman Minx fra 1961, og har derfor brug for nogle erfaringer fra nogen der har prøvet at indregistrere en importeret veteranbil før:

Bilen er som sagt fra 1961 og er importeret fra Tjekkoslovakiet, og er hentet hjem fra Prag (idag Tjekkiet). Der er naturligvis den tjekkoslovakiske registreringsattest.
Bilmodellen har også kørt i Danmark både under navnet Hillman Minx og Hillman Sunbird, så den må jo være "godkendt" til kørsel herhjemme. Tilbage i 1960erne havde min grandonkel en bil magen til denne.
Der er hverken sikkerhedsseler foran eller bagpå.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan hele processen kommer til at foregå - og hvordan jeg skal skubbe lavinen igang? Det er første gang at jeg skal prøve dette.

Jeg kan gætte mig til så meget:
1. Jeg skal bestille et toldsyn hos en synsmand.
2. Jeg skal bestille løse prøveplader til den dag hvor den skal toldsynes.
Og herfra slutter så hvad jeg ligesom selv ved (ud over at jeg naturligvis skal have reg.attesten med til syn)...

Så er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan det hele skal køres igennem og kommer til at foregå?
Selve afgiften er jeg ligeglad med: det er processen jeg er interesseret i kende til.

Jeg håber I kan hjælpe så vi kan ses ude på vejene snart!

På forhånd tak,
Jørgen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringsdeling? Registrering af importeret veteranbil
Kommentér på:
Erfaringsdeling? Registrering af importeret veteranbil

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce