{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Personbil til bus?
  • #1   10. mar 2013 Nej.. du skal også ændre bilen, med blandt andet flere sæder

• #2   10. mar 2013 der skal være til 10 pers. derud over skal du ha buskort, der skal være brandslukkere, skilte med nødudgang, små ting faktisk... men jeg havde da trukket afgiften tilbage, og så indreg. den som bus bag efter, det kræver dog du kender en, i et andet land, og mener der skal gå 3 mdr. før den kan blive ind. reg igen i dk. der er jo betalt 180% afgift af den du kigger på, og på en bus er der kun betalt 60%

• #3   10. mar 2013 Popnitten - Den havde jeg jo nok luret smiley

Jeg er fuldt ud godt klar over hvad det kræver.. Det spørger jeg jo ikke til.
    Spørger udelukkende til papiret/reg.

Brian L - Regulere de ikke selv det? Altså udbetaler pengene?

• #4   10. mar 2013 nej, det gør de ikke, du skal udføre bilen, hvis du skal ha noget ud af det, du kan nemt omreg. bilen, men så er det ny reg. afgift.

jeg har selv prøvet det, med en gulpladebil, der skulle omreg. til lastbil..

• #5   10. mar 2013 Okay, det lyder bare lidt besværligt at skulle hive den ud af landet for derefter at tage den hjem igen.

• #6   10. mar 2013 ja, sån er reglerne, og du skal ha en udlandsk mand/dame til at skrive under på en slut seddel, denne skal skat ha, bilen skal også toldsynes inden den kan sælges ud af landet, for at få afgift tilbage, skat tager 15% AF BELØBET FOR UDLEJLIGHEDEN..:)

• #7   10. mar 2013 du skal nok ikke forvente at det kan lade sig gøre fordi man lukkede hullet for mange år siden så hvis du gerne vil have en så skal du nok se om du kan finde en der blev lavet den gang

• #8   10. mar 2013 Dan R

Sikke noget pjat at lukke ud. Det lykkedes stadig ganske fint at importere og reg. Land cruisere til 10 personer(9+1). Der er endnu ikke lovgivet med tilbagevirkende kraft hvad det angår. Men Land cruisere fra 1/10-2001 og efter kan IKKE godkendes som bus, pga. seleregler.

Det er kan være bøvlet er at nogle synshaller forlanger dokumentation for stof og fyld de ekstra sæder er lavet af, da der er krav omkring brandhæmmende materialer. Men det er kun til registringssynet.

• #9   10. mar 2013 Det kræver stadig at bilen har nok laste evne for at man kan. Og det er der problemet opstår i de fleste tilfælde.

• #10   10. mar 2013 thomas
    jeg snakkede med en her på bg som havde forsøgt og han sagde at det ikke kunne lade sig gøre
    men du har måske fået en godkendt?

• #11   11. mar 2013 Dan R det kan sagtens lade sig gøre, men det kræver man har rigtig godt styr på papirerne.

• #12   11. mar 2013 præzizz

• #13   11. mar 2013 før i tiden var det 0% i afgift på busser, det kan være det hul der er lukket nu.
    det var dengang en patrol 260 var en ny bil, der var det 0% på busser 30% på pick up og 60% på alm gule plader, derfor de fleste lange patrol 260 er busser og de korte er pick up.

• #14   11. mar 2013 er der nogen her på tråden der rent faktisk har indregistreret en brugt/ny bus ?
    for som jeg ser det hvis jeg skal have en 4x4 så ville jeg da ikke købe en 4x4 og så betale 200% i afgift og 7-8000 kr i vægtafgift
    men hellere købe en som bus så er det kun 60 & afgift og 900-2000 i vægtafgift
    og hvis man ikke har det store kort koster det kun 3700 kr

• #15   11. mar 2013 jeg har en, en vx100... den koster 2130kr om året i vægtafgift. dog er 4x4 biler dyre i forsikring, udanset hvor mange hk. de har. men jeg købte den netop pga. jeg var træt af at gi 10000kr om året for min gulplade 4x4, jeg havde dog så buskort i forvejen, og du må kun køre med familie i den, og meget nære venner, du må heller ikke låne den ud feks. det er kun reg. ejer der må sidde bag rattet

• #16   11. mar 2013 jeg har haft et par stykker, og ja der er mange regler. dog kan politiet ikke selv finde rundt i dem, og de kan aldrig bevise hvad der er nære venner og hvad der ikke er. derudover er jeg blevet stoppet i en andens, hvor politiet lavede en masse ballade over at jeg havde så mange med, og deres børn, dog endte de med at ringe og sige at de ikke havde noget på mig. ikke et ord om det ikke var min bil! i kan være helt rolige ved køb af sådan en:)

• #17   11. mar 2013 jeg har også haft nogen stykker, man skal bare sørge for at alt er i orden, men ikke tit de går alt efter, men reglerne skulle vidst være mere normale nu, end de var for 4-5 år siden.

• #18   11. mar 2013 nu vi er i gang er der så nogen der ved om det kan lade sige gøre at få en lang y60 lavet om til bus ? da jeg kun har set dem som 5og7personers på hvideplader

• #19   11. mar 2013 Nej ikke selv, men en kammi lavede en vx100 van om til bus sidste sommer uden problemer, og min nabo og legekammerat her lever af det www.jmoffroad.dk

Jeg mangler selv "kun" de 75kg til afgiftsforskellen, så kører jeg sgu også bus. smiley

Men husk den skal være før ovennævnte dato, medmindre der er 3 punktsseler til alle sæder.

• #20   11. mar 2013 Buggemand.

Jeg har ikke hørt om en Y60, men ham her har lavet en Y61 for 2 år siden. www.rj-offroad.dk

• #21   11. mar 2013 jeg så en årg 1999 patrol som bus til salg for ca 1 mdr. siden, den stod til 130 mente jeg, hvad modellen hedder ved jeg ik...

• #22   12. mar 2013 Hvilken bil og årg drejer det sig om??

• #23   12. mar 2013 Jeg tror at jeg kører til synshallen og spørger smiley

Det drejer sig om en Land cruiser HDJ80 årg. 91

• #24   12. mar 2013 Du bliver ikke klogere af at køre i synshallen.
    Problemet med HDJ80 4,2 12V, er at der ikke ligger en typegodkendelse på den som bus. Det gør der kun på en 4,2 24V.
    Jeg bøvlede selv med det for nogle år siden (se min grønne 80'er).
    Jeg kunne ikke selv få den indreg. Men fik så fat i JM Offroad og han fik ordnet det hele om fik den indreg som 10 pers bus. Han kan hjælpe dig, det er dog ikke gratis.
    Du får den aldrig indreg som bus uden hans hjælp.

• #25   12. mar 2013 jeg har også haft en hdj 80 12v som bus... det var jm der ordnede det.!

Kommentér på:
Personbil til bus?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce