{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

letteste adgang til ecu {{forumTopicSubject}}

nu har jeg haft en del problemer med mit gasspjæld. har haft vcds på og den siger at den ikke kan nå det laveste punkt. har så prøvet at skifte gasspjæld og hele 3 styk. men siger stadig det samme. og jeg kan heller ikke grundindstille det i vcds, der skriver den error hvor der skal står adp-run.

så jeg tror at det er mine ledninger der går fra gasspjæld til ecu ( 6 styk i alt ) som er knækket eller også er det selve ecu´en der er røget sig en tur.

har idag købt mig et multimeter som jeg gerne vil teste mine ledninger med og se om der er gennemgang i dem. så er mit spørgsmål bare hvordan jeg kommer lettest frem til ecu´en uden at smadre det hele smiley

det er en 1,8T agu fra 1998


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  letteste adgang til ecu
  • #1   6. apr 2013 Det kræver et lednings diagram for at du kan teste det. Der er for mange ledninger med samme farve i til styrboksen til at det er "bare lige". Desværre.

  • #2   6. apr 2013 jeg fandt et diagram over google. der var 6 ledninger lilla, lilla/hvid, hvid, hvis/sort, lilla/rød og lilla/gul. de gik alle sammen op i styreboksen i numrene 66, 59, 69, 75, 62, 74. det er vel numrene på hullerne i boksen.

    her er diagrammet

    http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=218469.0


  • #3   6. apr 2013 husk at kalibrere det når du har haft ledningerne af, eller skiftet til et andet. 0=0 og fuld klamp 255=100%

  • #4   6. apr 2013 coop

    nu er jeg stået helt af. kan du forklare lidt nærmere om det kalibrering.


  • #5   7. apr 2013 kalibrere = Grundindstille

  • #6   7. apr 2013 Det gør jeg vel med vcds. Hvilket program skal jeg gå ind i under vcds.

  • #7   7. apr 2013 du er nød til at se om taldene er som de skal være. nogle at justeringerne skal du gøre mens der kun er tænding på uden motoren køre. og husk at låse dem. men jeg hælder til din tomgangsregulator er gået i stykker siden du ikke kan få den til at lukke helt. det skal den selv regulere. hvis man piller ved regulatoren skal den køres helt ned igen og langsomt justeres ud. til den går rigtigt.

  • #8   7. apr 2013 micko r prov at læs live data i alle grupper og se hvad der sker og se om taldene er som de skal være.

  • #9   7. apr 2013
    Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
    Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 47 55 56 57 75
    76

    Mileage: 261780km/162662miles
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AGU.lbl
    Part No: 06A 906 018 R
    Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D03
    Coding: 04000
    Shop #: WSC 00000
    VCID: 31636460FB32456

    2 Faults Found:
    17953 - Throttle Valve Controller
    P1545 - 35-00 - Malfunction
    17973 - Throttle Actuator (J338)
    P1565 - 35-00 - Lower Stop not Reached
    Readiness: N/A


    det er hvad den viser når jeg tjekker den i vcds


  • #10   7. apr 2013 hvordan skal tallene. jeg er ikke så god til at lege med den vcds.

  • #11   7. apr 2013 se 17953 - Throttle Valve Controller og 17973 - Throttle Actuator (J338) begge fortæller at din tomgangsregulator er deffekt. tegn på du har reguleret gasspjældet med hånden og sluppet det for hårdt så kontakten har fået et slag og er i stykker. det er ikke gasspjældet det er galt med. men regulatoren. eller em3t4 enheden i regulatoren er gået i stykker. brandt over så forbindelsen er gået.
    der skal en ny på og så skal den trimmes ind. før du sætter strøm på ellers gør den det samme fra starten af.

    taldene skal stemme over ens med de tal der skal være i hver gruppe.
    og dem finder du over bilensdata. enden ved tolerace data eller autodata eller andet bil program. hvis du vil lære mere om det kan du kigge ned til Korinth Auto Tuning og Karrosseri. lørdage på ulige uger fra 12 - 17. der har vi noget vi kalder garage dage hele sommeren.


  • #12   7. apr 2013 ved du måske hvor mange volt der skal igennem de ledninger der forbinder gasspjældet til motorstyring

  • #13   7. apr 2013 Send mig en mail På Peter.tersloese@mail.dk og lige skriv motor coden så jeg får dendt dig det rigtige AGU eller AQA hvad den nu heder for kan ikke sende info over bilgalleri

  • #14   7. apr 2013 har smidt en mail

  • #15   8. apr 2013 så er der sendt mail retur


  • #16   8. apr 2013 siger tusind tak for mailen.

  • #17   8. apr 2013 det var så lidt


Kommentér på:
letteste adgang til ecu

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce