{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.580 visninger | Oprettet:

Reperation af Vanos! E46 320i {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg TROR jeg har et problem med min bil smiley

Og efter jeg har haft tester osv på tyder det på at min vanos er ved at være i stykker..

Efter at have googlet lidt rundt omkring så har jeg fundet ud af at det er et MEGET kendt problem (faktisk uungåeligt problem) på modeller fra 97-07.. Altså alle deres benzin 6 cylinderet motorer.

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

Herinde kan man læse lidt om det, men for at gøre det kort.. Så er det fordi at de pakninger som bruges i den originale vanos enhed er lavet af et materiale som IKKE er egnet til at blive så varmt og udsat for nogle af de stoffer som er i moderne motorolie.. Dumme BMW.. Men så er der nogle som har lavet et rep sæt med andre o--ringe (yay!)

MEN det skal jo skiftes det Pis.. Og jeg har desværre 10 tommel fingere (eller tør ikke gå igang, selvom de siger at man selv kan lave det.

Så tænkte om der var nogen herinde som har prøvet det før (burde der vel næsten være da det er et stort problem) som måske ville tjene en skilling (vil kun af folk som HAR prøvet det!) (eller i kan overbevise mig om i har forstand på det :P) Det ligner lidt noget piller arbejde nemlig smiley

Og for at gøre det lidt mere besværligt så gerne i østjylland (eller MINDST et sted i jylland)

Hvis der er nogle interesseret i problemet, så kan jeg da lige skrive hvad symtomerne er så i ikke behøver læse hele den side jeg har linket til..

Hvis jeres bil går ujævn i tomgang og nogengange næsten "staller" altså går ud når den holder i tomgang, eller i kommer kørende hen til et kryds og kobler ud, også den falder helt ned i omdrejninger og måske går ud.
Dårlig trækevne i lave omdrejninger(under 3000 rpm) og bare ujævn motorgang (mest i lave omdrejninger)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reperation af Vanos! E46 320i
Kommentér på:
Reperation af Vanos! E46 320i

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce