{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Olie valg {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg står og skal skifte olie på min e39 528i her inden længe,
men er i tvivl om hvilken olie jeg skal fylde på...

Min 520i kørte på 5w40 og skulle som regel have efterfyldt 1 liter olie imellem olieskift, så den brugte ikke forfærdeligt meget...
Motor/bil gået ca 250t.

Havde så en 528i, som jeg fik lavet olieservice på lige efter jeg fik den... værkstedet brugte 5w30 olie, men det spiste den hurtigt og begyndte en dag at tikke og manglede olie(havde kørt ca 2-3000km på 1-2 måneder)... Fik efterfyldt med 10w40, da det var det eneste ved hånden... Ugen efter fik den lavet helt nyt olie service, og skiftede til Castrol Magnatec 5w40 som er en af de BMW anbefalede olier. Skulle være metalsøgende og kommer godt ud i alle "kroge" af motoren og være præventerende imod tikken...
Nu spiste den slet ikke olien så hurtigt, motor gået omkring 200t.

Har nu en 528i igen fra 1997... har gået 365.000km, så motoren er ikke helt ny mere...
Hvilken olie skal jeg smide på den? Der er 10w40 Suneco på nu, det havde tidligere ejer vist god erfaring med...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie valg
  • #1   23. apr 2013 har selv haft meget svært ved at finde ud af hvad der skal på lige den type motor. selv bmw kan ikke give mig en klar melding.BMW aalborg kommer 5-40 på næsten alle deres biler ! schmiedman anbefaler 10-40 når bilen har rundet de 200 .

Har dog de sidste 5 år selv kørt med Castrol 5-40 . Min har aldrig været tørstig, så har endnu ikke døjet med at den bruger olie ( maks halv liter mellem olie skift )

• #2   23. apr 2013 Mr L. Tak for dit svar smiley

Ja det er godtnok svært at finde ud af... alle har et forskelligt svar hehe.

Tror det bliver 5w40 Castrol olie, da jeg kører mange korte ture, og 10w olie er længere tid om at blive var og vist ikke er så godt imod koldstarter.

• #3   23. apr 2013 Bruger også 5w40 på min, dog Shell Helix, den har kørt 400 og bruger heller ikke mere end 0,5 - 0,6L på 10,000 km

• #4   24. apr 2013 Tor E, tak for dit svar også smiley

Tror valget falder på Castrol Magnatec 5w40, for kan se i begge to har gode erfaringer med det smiley

Kommentér på:
Olie valg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce