{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.078 visninger | Oprettet:

weber vs. spjældhuse {{forumTopicSubject}}

jeg har længe gået med tanken om at bygge spjældhuse på min golf 1 16v. men er har på det sidste blevet mere og mere lun på weber karburatorer. mit spørgsmål går ud på hvad er der af ulemper ved weber i forhold til spjældhuse og jeg synes jeg har set at folk skifter indsugnings knasten ud med en udstødningsknast, hvorfor gør de det og hvordan er det med at få skarpere knaster til at fungere med karburator istedet får indsprøjtning??

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  weber vs. spjældhuse
  • #1   27. apr 2013 Følger lige med her smiley

• #2   27. apr 2013 karburator er mekaniske og køre self ikke ens på varm og kold motor kontra spjæld huse er det hele elektronisk styret og der kan du få den helt rigtige blanding på varm og kold motor men det kræver dog en del mere arbejde og få til og køre da der skal en programbar motorstyring til samt en masse følere dermed ikke sagt at der ikke osse ligger en masse arbejde i i justering og inddysning af weber karburatorne dem der ligger en udstødnings knast i indsugningen er self for og få mere effekt da udstødnings knasten har et højre løft end hvad indsugnings knasten har men jeg ville dog nok anbefale et sæt rigtige skarpe knaster i stedetfor for og skal du have sådan en motor til og gå bedst så vil jeg anbefale enten og bygge et kr topstykke på elelrs nr 1 og få det bearbejdet også med knaster, banan, udstødning også andet ind sprøjtning så kommer den til og gå rigtig godt

• #3   27. apr 2013 Jeg kører med 45mm karburatorer. Kører jævnt godt. Men er ved at bygge spjældhuse jeg vil prøve senere hen.

• #5   27. apr 2013 Planen var at bore en 9a blok op til 83,5 mm. Og lette alle delene i blokken, og så lave en kr top med større ventiler, flow optimeret og 286 graders knaster med stivere fjedre og lettere løftere og så er det jo bare hvad jeg skal vælge af indsugning... smiley

• #6   28. apr 2013 på sådan en gammel bil er det eneste rigtige, et par dobbelt karburator, det andet er for moderne smiley der er en vis charme over sådan et par karburatorer.

• #7   28. apr 2013 mit valg stod på spjælde du kan få det til og køre 100% optimalt kold som varm ved alle omdr men self weber kan osse komme til og køre godt ingen tvil om detder er bare meget justering på dem jeg syntes man ser mabge med dem og de kaster dem bare på også køre med dem og de køre mildestaget afhelvede til så de skal være synkroniseret 100% ens men det kan man self finde meget læse stof om men begge dele lyder nu godt når det køre pris messigt løber det ca i det sammefor karburator og spjælde også kommer motorstyring og ledningsnet ved siden af

• #9   28. apr 2013 det er sandt det kan løses med en choker så er det bare og hive i det håndtag hvergang man skal ud og køre men self der er noget retro over dem det er helt sikkert en anden ting man osse kan hvis man vælger en programbar motor styring så kan der bygges andet tændings anlæg på enten dobbelt tændspoler eller enkelt tændspoler til hver tændrør der har man osse en mulighed for og kunne hive lidt effekt ud der ved en god gnist til forbrændingen i høje omdrejninger kontra 1 spole til 4 cylinder der når spolen ikek og blive ladet op i de høje omdrejninger men om det er noget der er helt vildt mærkbart i den sidste ende det ved jeg ikke

• #10   28. apr 2013 Jeg bruger ikke choker funktionen på mine. De starter og kører ok på kold motor. Man skal lige pumpe et par gange eller 3 på speederen, og så lige give den et par forsøg.

• #11   28. apr 2013 Altså når man skal starte den.

• #12   28. apr 2013 Karburatorer er bare for gammeldags, de er svære at justere, og du aner ikke om blandingen er rigtig ved alle belastninger og omdrejninger, og de har det med at rasle ud af justering, de det er simpelthen ikke værd at rode med.

Karburatorerne skal ydermere passe til den stil du vil køre. Skal du køre med dem på en 16V der kan tage en del omdrejninger, så skal du vælge om motoren skal køre bedst ved mellem området eller ved max omdrejninger.
    For at karburatorene skal forstøve benzinen bedst skal der være en bestemt hastighed på luften. I mellemområdet fungerer et par 40mm bedst, men de er ikke store nok hvis motoren skal yde bedst ved max omdr. Men vælger du 45mm så er lufthastigheden gennem karburatorerne for lav til at køre optimalt i mellemområdet.

Spjældhuse er ret meget nemmere at have med at gøre.

For at få et rimeligt resultat skal man finde nogle ret nye karburatorer og de er stadig ret dyre. Så kontra at smide spjælde på og få et federe resultat ville jeg ikke engang overveje det.

Karburatorer er fortid..

• #13   29. apr 2013 Du forstår sku at forklare tingene Rasmus f smiley

• #14   30. apr 2013 Rasmus har delvist ret. Men synes alligevel karburatorerne bliver rakket for meget ned.. Man kan sagtens køre med karburatorer og få en fornuftig all round bil ud af det. Kører som sagt selv med 45'ere på en 16V'er og mangler stadig finindstilling, og de kører okay.... Men Selvfølgelig er elektronisk indsprøjtning bedre - ingen diskussion der...

Kommentér på:
weber vs. spjældhuse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce