{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.570 visninger | Oprettet:

Opgradering af ECU, dyser mm. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har planer om et lille sommerferie projekt.

Det består af

Vems Ecu
dyser
mm.

Målet i første omgang er 350hk, derefter må den gerne blive presset til omkring 400hk.

Spørgsmålet er da, om jeg skal vælge lav impedans dyser eller høj impedans.

Tilmed overvejer jeg også, om jeg skal have knock og EGT funktion med til VEMS styringen.
Hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgradering af ECU, dyser mm.
  • #1   31. maj 2013 Jeg har kigget på nogle Deatschwerks 600cc dyser til mit formål, hvilket jeg tror vil passe udemærket.

• #2   31. maj 2013 Som udgangspunkt, så er det altid nemmest at køre med den slags dy ser motoren kører med originalt. Hvis du laver alle ledninger om til VEMS boksen, så køb et sæt høj-ohms dyser, så er du fri for at bøvle med formodstand(e) mm.

Er du glad for din motor, så er knock og EGT gode overvågningsværktøger. Er det bare en billig motor, som skal tæves, er det ikke så vigtigt.

• #3   31. maj 2013 Som udgangspunkt laver jeg komplet nyt ledningsnet, så du har nok ret i, at høj ohms er det jeg bør vælge.

Om alter, benytter man så egt til at køre motoren ind efter, eller benyttes det bare som overvågning?

• #4   1. jun 2013 Du kører som udgangspunkt styringen ind efter lambda, men man kan godt se et par ting på EGT (Exhaust Gas Temperature) om det kører som det skal. Det er dog næsten kun til overvågning.

• #5   1. jun 2013 Umiddelbart tror jeg, at jeg bestiller en styring, hvor muligheden for EGT og knock er tilstede, så man i det mindste har mulighed for at tilslutte det senere.

Og mht. dyser, ville 600cc dyser ikke være passende til omkring 3-400hk på 4 cylindre.?

• #6   1. jun 2013 Tag hellere og køb et nummer større. (650cc evt. til 400hk) Dyser forstøver rigtig godt i dag, så du skal ikke være så bange for at købe et sæt, du ved er store nok.

• #7   1. jun 2013 Lækkert.
    Kender vi til nogle fabrikanter som laver gode dyser, som stadig er til at betale sig fra.

Tidligere nævnte jeg Deatschwerks.
    Men ellers laver Denso også nogle dyser som er til at betale sig fra.

• #8   1. jun 2013 Husk også at du skal hæve benzintryk. Standard er trykket kun 2.5 bar og de fleste dysser er beregnet ved 3 bar.
    Mine dysser er 550cc jeg køre så med 4 bar og regner med at de så giver 650cc

• #9   1. jun 2013 En sikker Formel er størrelse x antal divideret med 5 x ønsket dysse åbningstid.
    550cc x 4 = 2200/5= 440 hk x 0.8 = 352hk

Kommentér på:
Opgradering af ECU, dyser mm.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce