{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

lambda/o2 sonde søges {{forumTopicSubject}}

søger lambda sonde til en rb25det. håber der er nogen der kan hjælpe mig her.

eller måske nogen der har andre ideer til mit problem. jeg har tomgangsproblemer med bilen når motoren bliver varm.

som kold ligger den på omkring 1200 rpm og som varm 700 rpm. men når jeg kommer til et lyskryds/stop kan motoren falde til 400 eller gå helt ud.

der er ingen forskel på tomgangen om jeg har lambda sonden tilsluttet er ikke.

hjælp eller ideer er meget velkomne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lambda/o2 sonde søges
  • #1   3. jun 2013 Jeg har Lambda sonde til sådan en..
    Men tror ikk det er det.

• #2   3. jun 2013 hvad tror du så det kan være?

Alle ideer og forslag er velkomne

• #4   4. jun 2013 synes bare jeg har tjekket alle slanger. hvilken slange var hoppet af din?

• #5   4. jun 2013 Jeg vil også sige noget varkum noget... det kan jo bare være en utæt slange eller andet.
    Har også en sode eller 2 til at ligge hvis du vil prøve det.

• #6   4. jun 2013 Må nok gennemgå slangerne igen.

Har lidt mistanke til det måske kan være en pakning omkring udstødningsmanifold eller omkring turboen. Men kan ikke rigtig se eller mærke noget.

Men hvis motoren opfører sig på samme måde med eller uden lambda sonden kunne det så ikke tyde på at den slet ikke får signal fra den?

• #7   4. jun 2013 skal lige siges at selve ledningen til lambda sonden var total smeltet op af turboen og der derfor er lavet ny ledning.

• #8   4. jun 2013 Lyser motorlampen? Den burde bare godt kunne finde ud af at gå pænt i tomgang uden lambda, men man skal aldig sige aldig. Du kan da altid låne en og prøve med, ved ikke om du bor i nærheden af mig eller Dennis? Jeg bor i Billund dennis er vist vamdrup/kolding området mener jeg? smiley

• #9   4. jun 2013 Nej motorlampen lyser ikke.

Men sjovt så lyser lampen der indikerer at mine døre ikke er lukket.
    Det skete på samme tid.

Jeg har prøvet at rense AAC enheden men uden held. Nu lyder der tilgengæld en sugelyd fra slangen som går fra AAC til indsugningsrøret.

Skal måske også lige siges at når jeg holder i tomgang og trykker hurtigt på speederen så kommer der en lille sugelyd inden den tager omdrejninger (har heller ikke været der før)

Bor desværre ikke i nærheden af jer. Kommer fra Sjælland smiley

• #10   4. jun 2013 Hel klart en utæt slange/ventil eller en slange/ventil der er sodet til.
    Der er så godt som ingen tvivl..

Gammel nissan fra midt i 90érne, tvivlsome service interval, stort beskidt kn filter, og en turbo der skyder mere og mere olie igennem systemet efter som årene går.
    Der er ikke meget tvivl. smiley

• #11   4. jun 2013 Hvordan pokker finder jeg den:-). Nogen gode råd eller er det bare om at gennemgå alle slanger?

• #12   4. jun 2013 Gennemgå alle slanger og samlinger.. Og så evt. Kør en indsugningsrens.. smiley

• #13   4. jun 2013 så ved jeg da hvad jeg skal lave i morgen smiley

Ved i om man eventuelt kan få indsugninsrens på tanken eller er jeg nød til at vente til torsdag med det?

• #15   5. jun 2013 En hel dags arbejde og ingen held med at finde nogen form for utæt slange eller tilstoppet ventil.

Ville man kunne måle sådan en fejl på motoren via consult porten og måske indsnævre det?

• #16   5. jun 2013 Har du renset tomgangsregulatoren..? Hvad med din luftmasse måler.. Har du sprittet den af.? Er der nogen små revner i dit indsugningsrør..?

• #17   5. jun 2013 tomgangsregulator + luftmasse måler er renset efter bedste evne.

Men er ikke mekaniker smiley Jeg har kørt bilen til Alternative Engineering her til aften så må de lige se hvad pokker der er galt.

Dog kørte den rigtig godt på turen derned. Eneste problem var at hvis jeg gav den lidt omdrejninger og bare lod den falde til tomgang. Så faldt den ned omkring 500 rpm og kort tid efter op til de 8-900 rpm.

• #19   6. jun 2013 Kranger det du beskriver der det kender jeg kun ALT for godt!... altså med den falder ned efter lidt omdrejninger!.... Jeg har det også på min, og jeg tror faktisk de fleste har det hvis de har et andet luftfilter på eller et andet rør fra luftmasse måleren ind til turbo indsugningen. Har du det????
    Hvis du finder ud af at løse det må du gerne sige til! Det er pisse øv når man går i stå midt i et drift mm...
    Jeg har ladet mig fortælle det er fordi turboen slår baglens und i luftmasse måleren. Det er derfor det originale rør er som det er tror jeg?...

• #20   6. jun 2013 William: Har tjekket IACV, men kan godt være at der er en utæthed der. Der er ihvertfald en underlig høj sugelyd fra slangen der går til indsugningsrøret. (var ikke så høj før)

Men de andre ting har jeg ikke tjekket.

Martin: Jeg har et HKS filter på, men std rør fra luftmasse måleren til turboen.
    Nu er den parkeret hos nogen der burde kunne finde ud af det. Og samtidig de eneste der vil rode ved en skyline her omkring nordsjælland.

Men jeg giver lige en melding tilbage når de forhåbentlig har løst problemet.

• #21   7. jun 2013 Ok, Glæder mig til at høre hvad du finder ud af :)..
    Har du en ekstern blowoff på? Altså en der blæser ud i det fri?

• #23   7. jun 2013 Jeg glæder mig også til at få opkaldet fra dem hvor de fortæller at den spiller 100%

Men har std. blowoff på. Jeg har tidligere kørt med original Greddy indsugning og forge blow off der blæste ud i det fri. Det virkede kanon godt.

Men da jeg ikke kunne finde nogle der kunne køre en R33 auto ind blev jeg nød til at gå tilbage til std.

• #24   12. jun 2013 Så kom bilen retur og uden problemer med tomgangen.

Det var nogle slanger der ikke var spændt ordentligt smiley

Men har lige et spørgsmål omkring o2 sensoren.
    Jeg satte min tablet til Skylinen og kunne se at o2 sensoren målte 0 volt.
    Har jeg ret i at der er noget galt siden den måler 0 volt?

• #26   12. jun 2013 Jeg er jo ikke mekaniker smiley Kan let have overset et eller andet.

Med hvad med O2 sensoren? Har jeg ret i at den er død når tabletten viser 0 volt?

• #27   13. jun 2013 hvordan måler du på den?... for umelbart skulle den altid få strøm.. Det er mere vad signal spæningen siger?..

• #28   13. jun 2013 Jeg måler den via min tablet. Tabletten er forbundet trådløst til min ecu. Her fortæller den 0 volt

• #29   18. jun 2013 tjaa..Pas.. du må som sagt gerne låne en og prøve med... jeg har en 2-3 stykker til at ligge.

• #30   18. jun 2013 Jeg vil gerne låne en smiley

Hvad skal du have for at sende den til Sjælland?

• #31   19. jun 2013 bare portoen... er det ikke en 60-70kr?

• #32   19. jun 2013 Jo det er vel deromkring.

Hvis du sender mig dit kontonummer så sætter jeg en overførsel i gang.

• #33   20. jun 2013 du har en PM

Kommentér på:
lambda/o2 sonde søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce