{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Drum R
Drum R
Tilmeldt:
17. jun 2023
Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70

Politijagt {{forumTopicSubject}}

I den nye sæson af Politijagt, der der man Vlado give en bøde for "røg og støj", fordi en gut i en VW accelerere på en P-plads.
Bøden er på 2.500kr, og stiger næste gang til 5.000kr.
Men er det lige som klip, hvor der er et udløb på f.eks. 3år? Eller kan næste gang også være om 10år?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politijagt
  • #1   11. feb Umiddelbart er der ikke 3 års udløb på
    https://www.retsinformation.dk/eli/retsinfo/2020/9243


  • #2   11. feb jeg så programmet og undre mig over at man får en bøde på 2500 og en narkotest, fordi man giver lidt gas på en p-plads...
    men den unge pige der kører uden lys(forlys immervæk) i mørke, slipper ned lidt smil og pjattet kommentarer.

    det giver sku ikke mening i min verden


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 198
    #3   11. feb Kevin
    Kan godt se at det er markant farligere at køre sådan på en tom parkeringsplads, tænk nu hvis man forsatte i 12 timer og der kom en børnehave forbi i det tidsrum!
    Det er jo ikke farligt at køre rundt midt i byen uden lys, slet ikke i et område hvor han selv leder efter unge mennesker som muligvis allerede har drukket lidt for meget.. Lidt ekstra undervisning om betjening af hendes bil er nok der...

    PS. Ironisk skrevet, for jer der måske har opfatte det anerledes smiley


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #4   11. feb Vlado: Du kan lige så godt være ærlig, så kan vi tale om det.
    Bilist: Arhhh jeg accelerere måske lidt mere end nødvendigt.
    Vlado: Ok, her er en bøde.

    Morale? Aldrig udtal dig til politiet!
    Du kan kun tabe på det, uanset om du er skyldig eller uskyldig.
    Det er gratis at få prøvet i retten. Plus du stjæler noget af systemets tid og ressourcer. Hvis flere holdt på disse rettigheder, ville systemet ikke kunne fungere.


  • #5   12. feb At spilde systemets ressourcer på man har dummet sig, så der er færre penge til det som betyder noget.. God holdning at have eller noget..

  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #6   12. feb Du har ret, man kan selvfølgelig også bare bukke sig forover og tage imod, hvis man er den type...

  • #7   12. feb Man ser jo egentligt ikke hvad der er “det der er en unødig kraftig acceleration” i afsnittet.
    At der så laves en narko test, ja det er så vist mere eller mindre blot for at chikanere og opholde personen.
    I min optik spild af ressourcer, man kan selvfølgeligt altid lave stikprøve kontrol for narko påvirkede bilister, men man kan også bruge tiden forkert.
    Historisk var Vlado egentligt ret “fair” og underholdende, men der er så mange klip med manden, hvor han i afmagt bliver nævenyttig.

    Giver “sgu” tit unødig gas og accelererer op til fart grænsen. Skulle dette være unødigt? Hvis det ikke er med røg, hjulspin og larm, så bliver det jo en plat vurdering fra en politi person i afmagt.



  • #8   12. feb Havde været en el-bil ville der ikke have været noget. Det er pga. den brummer lidt at han blev stoppet og fik en bøde. En el-bil der tager 0-meget hurtigt på få sekunder, de får ikke bøder


  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #9   12. feb Hvis man kigger på definitionen af unødvendig røg og støj, så ser det ud til at der skal være to forhold til stede på samme tid (alt efter hvordan man læser det):
    "f.eks. unødvendig hjulspin og acceleration af køretøjet,"
    Der står "og" ikke "eller".


Kommentér på:
Politijagt

Annonce